הפוסט המרגש, בו חשפה היום (שני) לי קורזיץ כי היא מתמודדת עם לוקמיה חריפה, ועוברת טיפולי כימותרפיה לקראת השתלת מח עצם - ריגשה את עולם הספורט ואת חבריה הקרובים מעולם הגלישה.
אחת מחברותיה הקרובות של קורזיץ היא השייטת האולימפית לשעבר, ורד בוסקילה, שהייתה זו שיזמה את גיוס 184 אלף השקלים בעבורה על מנת לאפשר לה לעבור לאחרונה ניתוחים יקרים. "לי היא נשמה טהורה וכרגע מתרכזת בדבר אחד - ההחלמה שלה", הסבירה בוסקילה. "זה תהליך מורכב. היא בבית החולים, אבל היה לה חשוב לעדכן את כל האנשים דרך הפוסט לגבי מצבה. היא החלה דרך ארוכה מאוד של החלמה, יש לה כבר תורם למח עצם שתואם ושוריין. הכי חשוב שכולנו ניתן לה את השקט שהיא צריכה על מנת להתפקס בעוד קרב בחייה".
3 צפייה בגלריה
לי קורזיץ
לי קורזיץ
"היא אחת הספורטאיות הגדולות בתולדות מדינת ישראל". קורזיץ
(צילום: טל שחר)
3 צפייה בגלריה
קורזיץ עם בוסקילה לפני אולימפיאדת לונדון 2012. "היא נשמה טהורה"
קורזיץ עם בוסקילה לפני אולימפיאדת לונדון 2012. "היא נשמה טהורה"
קורזיץ עם בוסקילה לפני אולימפיאדת לונדון 2012. "היא נשמה טהורה"
(צילום: אורן אהרוני)
קורזיץ כתבה, בין השאר, באותו פוסט כי "תמיד ידעתי שברגע שהמחלה שלי משתנה היא הופכת למפלצת לוקמיה חריפה (בראש שלי יש שלושה עד שישה חודשים לחיות, כך היה בעבר). ‏בשורה קשוחה. אחרי ההבנה שהסתבכתי ונפל לי האסימון שאני חולה בסרטן קשה, הגיעה שוב הרופאה ואמרה שחייבים להתחיל טיפול ויש לי שבוע לנסות לשמר פוריות (ילדים זה ללא ספק אחד החלומות שלי ותקווה שיום אחד גם לי יהיה ילד שלי מה-DNA שלי). אחרי שהבנתי את הסיכון בטיפול הורמונלי, שאיבת ביציות, הבנתי שאני רוצה קודם כל לחיות. ויתרתי על הזקיקים היפים שהיו לי בשחלות והתחלתי טיפול כימו וביולוגי לקראת השתלה של מח עצם".
הפוסט החושפני והמרגש של קורזיץ
אחד האנשים הקרובים ביותר לקורזיץ הוא יהודה מעיין, יו"ר איגוד השייט לשעבר. "היא בולדוזרית, ווינרית אמיתית, אין ספורטאיות כמוה", אמר מעיין. "אני משוכנע שהיא לקחה הרבה כלים מהספורט בהתמודדות של החיים. היא עוברת שנים קשות. אני לקחתי אותה מלונדון לווימות', אתר השייט האולימפי במשחקים האולימפיים ב-2012, מאחר שהיא לא יכולה הייתה להגיע בצורה אחרת. כבר אז מחלת הדם תקפה אותה. היא אחת הספורטאיות הגדולות בתולדות מדינת ישראל וכולנו מחזיקים לה אצבעות".
3 צפייה בגלריה
חיזוקים מכל עבר. קורזיץ
חיזוקים מכל עבר. קורזיץ
חיזוקים מכל עבר. קורזיץ
(צילום: AP)
מי שהיה מאמנה בעבר, עמית ענבר, סיכם: "אני דואג ללי ובעיקר מעריך את הספורטאית והאדם האדיר הזה. היא מתמודדת עם סיטואציה מורכבת. אני אוהב אותה ומקווה בשבילה ובשביל כולנו שהיא תתרכז בהחלמה מהירה".
פורסם לראשונה: 19:36, 10.07.23