לאחר כשישה שבועות ללא כלכלן ראשי במשרד האוצר, עם סיום תפקידה של הכלכלנית הראשית שירה גרינברג, ולאחר לבטים רבים, מינה שר האוצר בצלאל סמוטריץ' רק כמינוי זמני ממלא מקום. את התפקיד ימלא בעת הקרובה מי שהיה סגנה של גרינברג, ד"ר שמואל אברמזון, האחראי על מחקר וקידום מדיניות בתחומי שוק ההון, ענפי המשק (לרבות הייטק), ועל מחקר והובלה של סוגיות בתחומי ביטחון לאומי וכלכלה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
נזכיר כי בחודשים האחרונים גרינברג הרבתה להתבטא כנגד מדיניות הממשלה הנוכחית - בדגש על ההשלכות האפשריות של המהפכה המשפטית על הכלכלה הישראלית ועל הגדלת התקציבים לאברכים. לאחרונה, גרינברג אף המשיכה בביקורת נגד מדיניות הממשלה, גם אחרי שסיימה את תפקידה. "אני מאוד מקווה שבקרוב תמונה או ימונה ראש או ראשת אגף במקומי, שיהיו חזקים ושיוכלו להביע את עמודותיהם המקצועיות ללא מורא", אמרה גרינברג בכנס לפני כחודש.
2 צפייה בגלריה
ד"ר שמואל אברמזון, ממלא מקום הכלכלן הראשי באוצר
ד"ר שמואל אברמזון, ממלא מקום הכלכלן הראשי באוצר
ד"ר שמואל אברמזון, ממלא מקום הכלכלן הראשי באוצר
(צילום: דוברות משרד האוצר)
לאברמזון דוקטורט בניתוח מדיניות מבית הספר של מכון ראנד (RAND Corporation) שבארה"ב, תואר שני בכלכלה פיננסית ותואר ראשון בפילוסופיה, כלכלה ומדעי המדינה (פכ"מ), שניהם מהאוניברסיטה העברית.
לפי הודעת האוצר על המינוי, "במסגרת תפקידיו היה מעורב בגיבוש מדיניות ומחקר במגוון רחב של תחומים, ובכלל זה פריון וחדשנות בענפי התעשייה והשירותים; אסדרת (רגולציה - ג"ל) תחום הנכסים הדיגיטליים; מבנה הרגולציה הפיננסית; היבטי ביטחון לאומי בהשקעות זרות; חסכון פנסיוני ועוד".
2 צפייה בגלריה
הכלכלנית הראשית באוצר, שירה גרינברג, ושר האוצר, בצלאל סמוטריץ'
הכלכלנית הראשית באוצר, שירה גרינברג, ושר האוצר, בצלאל סמוטריץ'
הכלכלנית הראשית באוצר לשעבר, שירה גרינברג, ושר האוצר, בצלאל סמוטריץ'
(צילום: דוברות משרד האוצר, שלו שלום)
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', אמר כי "החלטתי למנות את שמואל לממלא מקום הכלכלן הראשי ואני בטוח שיעשה זאת על הצד המקצועי והטוב ביותר. אני מאחל לשמואל הצלחה גדולה בתפקיד,יחד נעשה הרבה טוב למען אזרחי ישראל".
מנכ"ל משרד האוצר, שלומי הייזלר, הוסיף: "שמואל הוא איש מקצוע מהמעלה הראשונה, ואין לי ספק שניסיונו הרב ואישיותו, יסייעו לו לבצע את תפקידו בצורה הטובה ביותר".