יום רביעי, 29.05.2024 שעה 09:24
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

לידיעת חיפה: דיאק הוא פייטר עם מגבלות ברורות

הסנגלי הרשים את הסקאוט של פנרבחצ'ה באליפות אפריקה עד גיל 20 והצליח מעבר לציפיות בכל מקום בו היה, אך לוקה בטכניקה. היכרות עם קשר הרכש המיועד

|
לאמין דיאק (אינסטגרם)
לאמין דיאק (אינסטגרם)

לאמין דיאק, הקשר האחורי שמסתמן כמועמד מוביל להצטרף למכבי חיפה, היה אמור לנסות להגשים את חלומו לקריירה מזהירה דווקא דרך נורבגיה. זו הייתה התוכנית כאשר נרשם לאקדמיה בדקאר, בירת סנגל, אשר נקראת בפשטות אוסלו. את המועדון המיוחד הזה הקים ב-2018 יוסופה פאל, סוכן שחקנים בעל קשרים ענפים ביותר במדינה הסקנדינבית. הליגה הנורבגית מקבלת בזרועות פתוחות כישרונות מאפריקה והיה הגיוני להקים פס ייצור של ממש שמייעד צעירים סנגלים היישר לשם.

את המסלול הזה מדגים טוב מכולם קרפין דיאטה, הקשר הסנגלי שמשתייך בימים אלה לסגל של מונאקו. הוא צמח באקדמיית אוסלו וכאשר הגיע הזמן הנכון ב-2017 שווק לסרפסבורג. עונה אחת טובה הספיקה כדי לעבור לברוז' תמורת שני מיליון אירו, ומשם עשה הכוכב העולה את דרכו לנסיכות תמורת 20 מיליון. פציעה קשה בברך האטה את התקדמותו מאז, אבל זה כבר סיפור אחר. בכל הקשור לסוכן ולשחק עצמו, התסריט הזה קרוב לשלמות וכל חניך בסניף הנורבגי בדקאר חולם לשחזר אותו.

דיאק הלך בדרך אחרת לגמרי כי הופעותיו באליפות אפריקה עד גיל 20 שנערכה בניז'ר בתחילת 2019 משכו את תשומת הלב של אחד מהסקאוטים של פנרבחצ'ה. חלקו של הקשר הלוחמני בטורניר הוגבל אמנם לשתי הופעות בלבד, אבל אחת מהן הייתה מוצלחת במיוחד, כמחליף בגמר מול מאלי. דיאק נכנס כאשר נבחרתו היתה בפיגור, היה מעורב בשער השוויון, סגר שטחים היטב בהגנה ואז גם דייק בדו קרב הפנדלים בתום תיקו 1:1. סנגל הפסידה, אבל עבור הנער היה זה יום חיובי מאוד ומועדון הפאר הטורקי קיבל דיווחים כי כדאי לנסות לשלבו במערכת.

כיכב הנבחרת עד גיל 20. דיאק (אינסטגרם)כיכב הנבחרת עד גיל 20. דיאק (אינסטגרם)

מובן כי כמה דקות בנבחרת הצעירה לא מספיקות כדי להגיע היישר לפנרבחצ'ה והסקאוטים המליצו לשקופי המקדונית להחתימו בקיץ 2019. הקשר נכנס היישר להרכב, התכבד לשחק במוקדמות הליגה האירופית, הותיר רושם חיובי בעונתו הראשונה וכבר ב-2020 נפוצו בתקשורת המקדונית הדיווחים לפיהם פנרבחצ'ה עשויה להחתימו תמורת 200 אלף אירו. בפועל זה היה מוקדם מדי והמעבר לטורקיה התבצע רק בקיץ 2021 אחרי שנה טובה עוד יותר, בה היה דיאק שותף מרכזי להישג השיא בתולדות שקופי – מקום שני בליגה בעיקר בזכות משחק הגנה מאורגן.

גם הפעם לא התכוונה פנרבחצ'ה לצרפו לשורותיה וייעדה אותו לטוזלספור מהליגה השנייה, איתה יש לה קשרים עסקיים טובים. כאשר הוכיח את עצמו במרכז המגרש בסביבה תחרותית בהחלט, הבטיחה לעצמה פנרבחצ'ה זכות ראשונים על החתמתו באפריל 2022 והעבירה תשלום ראשוני. העניין הוא שגם בשלב זה היא ראתה בו בעיקר השקעה לעתיד ודיאק לא היה בשל לשחק במועדון פאר.

בלט במקדוניה. דיאק (אינסטגרם)בלט במקדוניה. דיאק (אינסטגרם)

לכן, נכנסה לתמונה אנקרגוג'ו, שבדיוק חזרה למקומה הטבעי בליגה הבכירה. היא התמודדה מול דיאק בליגה השנייה, אנשיה הכירו את יכולותיו והם שמחו לשלם 500 אלף אירו, אשר התחלקו בין טוזלספור לפנרבחצ'ה. במקביל, הבטיחו לעצמם הקנריות 35 אחוזים ממכירה עתידית, אם כי מידע זה מוכחש בימים אלה על ידי נשיא אנרקרגוג'ו, פארוק קוצ'ה. לטענתו, מלוא הסכום שייכנס ממכבי חיפה במידה ויושג הסכם, יישאר ברשותו המועדון.

דקויות אלה לא רלוונטיות מבחינת הירוקים, אשר סקרנים הרבה יותר לגבי יכולותיו של הסנגלי על הדשא וכאן השבחים מפליגים, אבל יש לו גם נקודות תורפה לא מבוטלות. לקח לו מספר חודשים להתאקלם בקבוצתו החדשה ובסיבוב הראשון בעונה החולפת שולב דיאק רק כמחליף, אך כאשר תפס מקום קבוע בהרכב בסיבוב השני היו לו משחקים נהדרים. אוהדים התחברו מאוד לסגנונו – מדובר בשחקן נמרץ ששורף שטחים בקישור האחורי, נאבק על כל כדור, מתקל שחקני יריב ולא נותן להם לנשום. כאשר הוא במצב הרוח הנכון, מחויבותו לא יודעת גבול והוא סיפק הצגות גדולות גם מול יריבות חזקות.

באופן אירוני למדי, משחקו הטוב ביותר היה דווקא מול פנרבחצ'ה, כאשר אנקרגוג'ו התארחה באיסטנבול באפריל. דיאק היה כוכב ההתמודדות, חיסל את הקישור של הקנריות במשך דקות ארוכות והאנדרדוג אפילו עלה ליתרון בדקה ה-80, רק כדי להפסיד בסופו של דבר 2:1 בזמן פציעות. שבועיים קודם לכן, הוא זהר גם מול טרבזונספור במסגרת הגביע, כאשר נכנס בהפסקה בעוד אנקרגוג'ו בפיגור, חולל את המפנה ואפילו הבקיע את שער היתרון בדרך לניצחון 1:3 מפואר.

סיפק הצגות גם מול יריבות חזקות. דיאק (אינסטגרם)סיפק הצגות גם מול יריבות חזקות. דיאק (אינסטגרם)

אחרי ההרפתקה הזו, נפוצו בתקשורת המקומית בטרבזון ידיעות לפיהן המועדון מעוניין להחתים את דיאק בקיץ, אך הן לא קיבלו המשכיות. ייתכן והדבר נבע מהירידה בכושרו של דיאק, שהגיעה ככל הנראה כתוצאה מההתלהבות החריגה סביבו בתקשורת. "לאמין הושפע לרעה מההמולה ולא הצליח להתרכז במשחקים. לכן הוא איבד את המקום בהרכב לקראת סיום העונה", מספר העיתונאי המקומי מטינר ארדם.

על אף מעידות אלה, הרושם הכללי שהותיר דיאק בעונתו הראשונה באנקרה היה חיובי. "מבחינה הגנתית, מדובר בקשר אחורי חזק מאוד שזוכה בכדורים רבים. אם נותנים לו חופש פעולה, יש לו גם יכולות התקפיות טובות, והוא הראה זאת במספר הזדמנויות, במיוחד במפגש מול פנרבחצ'ה", מספר ארדם. מאידך, הוא רחוק מאוד משלמות, ואחוז הדיוק במסירות טעון שיפור משמעותי. "חוסר היכולת למסור במהירות הוא נקודת החולשה המרכזית של דיאק והוא מאבד יותר כדורים כאשר היריב מצליח להפעיל עליו לחץ יעיל", טוען ארדם.

עיתונאי טורקי נוסף התרשם: "אוהדים אוהבים מאוד את דיאק, כי הוא שחקן נשמה. יש לו יכולת לזכות בכדורים והוא גם מצטרף להתקפות וכבש שלושה שערים בכל המסגרות. מובן שיש הרבה על מה לעבוד, כי לאמין אינו מבריק מבחינה טכנית ולא יציב מספיק, אבל הפוטנציאל שלו גבוה. זה שחקן שקל להתחבר אליו".

"שחקן נשמה". דיאק (אינסטגרם)"שחקן נשמה". דיאק (אינסטגרם)

מתקבלת, אם כך, תמונה של שחקן שהצליח מעבר לציפיות בכל מקום בו דרך עד כה – שקופי, טוזלספור ואנרקגוג'ו. המוטיבציה שלו גבוהה וכך גם פוטנציאל ההתפתחות המקצועית בגיל 22 בלבד. מצד שני, הוא עדיין לא התנסה בקבוצה בסדר גודל של מכבי חיפה, לא מכיר לחצים של קבוצות צמרת, לא מגלה יציבות על בסיס שבועי ונוטה להיות מושפע מביקורות חיוביות שגורמות לו לאבד את הריכוז ואת הקשר עם המציאות. בנוסף, הוא עדיין רחוק מאוד מנבחרת סנגל הבוגרת ולנבחרת הצעירה לא זומן מאז הגמר ההוא באליפות אפריקה לפני ארבע שנים.

קל להבין מדוע אלופת ישראל מעוניינת להביא אותו לכרמל, אבל לא יהיה נכון לפתח ציפיות גבוהות מדי וחשוב לא לגרום לו להרגיש כוכב גדול מדי בשל דמי ההעברה הגבוהים שישולמו תמורתו. אם יתאקלם, ימצא יד מכוונת מצד הצוות המקצועי וייעזר בעצותיו של עבדולאי סק הוותיק, עשוי דיאק להשתדרג ולהיות שחקן דומיננטי מאוד בתפקידו, אך הוא רחוק מלהיות באנקר. הוא עדיין ממש לא מלוטש, מגבלותיו הטכניים בולטים לעין ויידרש טיפול נבון וזהיר על מנת לא לפספס אותו.

דולב ״קונדסון״ חזיזה משגע את שחקני חיפה
אסור לפספס
נגןהפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
הפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
נגןמי משחקני ברצלונה מחזיק ברכב היקר ביותר?
מי משחקני ברצלונה נוהג ברכב היקר ביותר?
נגןהמפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
המפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
נגןטורניר הצעירים בהשתתפות טיאגו מסי
מול אצטדיון מלא: טיאגו מסי במשחק על גביע
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */