ההחתמה המפתיעה של הקיץ: קוסטאס סלוקאס, שעזב את אולימפיאקוס בתום שלוש עונות רצופות ותשע שנים במצטבר, חתם היום (שבת) אצל היריבה השנואה - פנאתינייקוס. מדובר במהלך שצפוי לעורר הדים רבים, לאור השנאה התהומית בין שני המועדונים ובמיוחד בין הקהלים של שתי הקבוצות.
הרכז הוותיק בן ה-33, גדל במחלקת הנוער של אולמפיאקוס, וערך את הופעת הבכורה שלו בבוגרים במדיה ב-2008. הוא שיחק אצל האדומים בפיראוס עד 2015, כאשר בעונת 2010/11 יצא לעונת השאלה באריס סלוניקי. לאחר חמש שנים בפנרבחצ'ה (2015-2020) הוא שב לאולם השלום והאחווה, וחזר יחד עם אולימפיאקוס, שדשדשה באירופה, לצמרת היורוליג, כולל שתי הופעות רצופות בפיינל פור של המפעל האירופי הבכיר, כאשר בעונה שעברה עלה עמה לגמר.
1 צפייה בגלריה
קוסטאס סלוקאס
קוסטאס סלוקאס
השלים את אחד המעברים המפתיעים בתולדות הכדורסל האירופי. קוסטאס סלוקאס
(צילום: AFP)
בקדנציה הראשונה שלו באולימפיאקוס זכה עמה סלוקאס פעמיים ביורוליג (2012 ו-2013) והגיע איתה עוד ארבע פעמים לפיינל פור. ביוון סלוקאס זכה עם האדומים ארבע פעמים באליפות ועוד שלוש פעמים בגביע המקומי. גם בתקופתו בטורקיה ידע סלוקאס הצלחה לא מועטה, כאשר זכה עם פנרבחצ'ה ביורוליג ב-2017, עוד שלוש פעמים באליפות טורקיה ועוד שלוש פעמים בגביע.
אין כמעט אף אוהד ספורט שלא מכיר את היריבות הגדולה בין אולימפיאקוס לפנאתינייקוס. מעבר לאיבה בין אוהדי שתי הקבוצות הגדולות ביוון, גם הנהלות שתי הקבוצות טענו כל אחת שהקבוצה השנייה שולטת בכדורסל המקומי בצורה מושחתת, כשבשיא, הפיצוץ הוביל לסירובה של אולימפיאקוס להופיע לסדרת רבע גמר הפלייאוף ב-2018/19, מה שהוביל להורדת הקבוצה לליגת המשנה.
כעת, כשאחד הסמלים הגדולים של אולימפיאקוס השלים את מעברו ליריבה השנואה, ניתן רק לתאר איזו קבלת פנים תחכה לו באולם הביתי של האדומים.
פורסם לראשונה: 15:31, 08.07.23