רופאים מזהירים מפני הטרנד המסוכן שכבש את הטיקטוק

אתגר כף הרגל של ברבי משגע את המעריצים • הגולשים ברשתות החברתיות ניסו לשחזר את המנח המקושת של ברבי על ידי הליכה על קצות האצבעות • "יש סכנה לקרע ברצועות כף הרגל"

מרגו רובי. צילום: AFP

בפתיחת הטריילר של סרט הלייב-אקשן "ברבי", שייצא לאקרנים ב-21 ביולי, אפשר לראות את השחקנית מרגו רובי יורדת מנעלי העקב שלה כאשר מנח כפות הרגליים נותרות בצורה של קשת, ממש כמו בובת ברבי אמיתית. התצורה הזו של כפות הרגליים משגעת את הגולשים בטיקטוק, אבל אורתופדים מזהירים מהסכנות.

אתגר שחזור כפות הרגליים הוביל את הגולשים לשתף סרטונים שלהם כשהם הולכים על קצות האצבעות ומקשתים את כפות הרגליים.

אתגר כפות הרגליים של ברבי / טיקטוק

ד"ר ג'ודי שונהאוס מהמרכז הרפואי לכפות הרגליים בפלורידה מזהיר מפני סיכונים ופציעות. "אם מישהו ינסה את התנוחה הזו פעם או פעמיים, סביר להניח שלא יקרה לו כלום. אבל לאורך זמן יש כמה סיכונים. הקרסול אינו יציב במנח הזה והדבר עלול להוביל לנקע וקריעת הרצועות של כפות הרגליים, שלרוב ניתן למצוא בקרב נשים שהולכות על עקבים גבוהים לאורך זמן".

ברבי - טריילר רשמי מתורגם

כפי שרובי עצמה חשפה, הצילום בפועל נעשה כאשר היא נעזרה בבר ריקוד על מנת לייצב את עצמה במהלך הצילומים.

התסריטאית והבמאית של הסרט, גרטה גרוויג, שיתפה באחד הראיונות כי בהתחלה חשבו להיעזר באפקט וידאו על מנת לייצר את המנח המפורסם של כפות רגליה של ברבי, אך ויתרו על הרעיון. לכן, למרות שרובי עשתה את הסצנה בעצמה, לאלה המנסים להשתתף באתגר מומלץ ללכת בעקבותיה ולהשתמש בתמיכה כלשהי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר