"בכל המדינה ואפילו בכל העולם - יודעים עכשיו מי זה דור תורג'מן"

הדרך הקשה מגיל 5 ("זו הפסגה, דור קוצר כעת את הפירות") • הגול המרגש מול גרמניה ("אין משהו שיתאר את ההרגשה, כשהכדור נכנס") • והאמונה שאפשר לעשות סנסציה גם מול אנגליה ("לא באנו לפה סתם, אפילו הטייס בירך אותנו") • רגע לפני חצי גמר היורו, גבי תורג'מן, אביו של חלוץ הנבחרת הצעירה, מסכם קיץ מופלא

גבי ודור תורג'מן. לא מתכוונים לעצור בחצי הגמר

הטיסות מתל אביב לבטומי הן בדרך כלל לטובת ישראלים שבאים לבלות ולנפוש, אבל לראשונה משהו בעניין השתנה, כך מעיד גבי תורג'מן, אביו של חלוץ הנבחרת הצעירה דור תורג'מן, שיפתח הערב (רביעי, 19:00) בחצי גמר אליפות אירופה ההיסטורי מול אנגליה.

"לראות אוהדים קוראים במטוס "אל אל ישראל", ואז את הטייס מברך בהצלחה, היה מרגש", הוא מעיד בראיון ל"ישראל היום", "זאת התרגשות שיא. אחרי המונדיאליטו ומה שעברנו שם, טסנו לארגנטינה, עכשיו בטומי וכל הכבוד לילדים האלה".

גיא לוזון ודור תורג'מן. השמיים הם הגבול?, צילום: EPA

איך זה כאבא לראות את הילד שלך במעמדים האלה? נראה כמו משהו שקשה להסביר במילים.

"יש לי חברים שמשחקים כדורגל. הם שואלים כולם מה אני עושה בזמן משחקים, אנחנו איתו מגיל 5, רצים במשחקים של ילדים ועכשיו זו הפסגה. מגיל 15 הוא בנבחרות, ידעתי מי זה דור. ברוך השם הוא פורץ, כל המדינה וכל העולם ראו מי הוא, לא משחצנות חלילה, אלא מגאווה. הוא עבד קשה ועכשיו הוא קוטף את הפירות".

איפה ראית את השער שלו מול גרמניה ומה קרה לך כשראית את דור כובש?

"ראינו את המשחק אצל חברים, משפחת רוטפלד ברחובות, אוהדי מכבי ת"א שרופים. היו שם צרחות, פתחו לנו שולחן, כמו שצריך. אין משהו שיתאר את ההרגשה כשהוא נתן את הגול. זה היה מושלם".

דור תורג'מן. הביא הרבה כבוד עם הנבחרת, צילום: AFP

אף אחד לא האמין שנעלה מבית של אנגליה, גרמניה וצ'כיה, אתה בכלל האמנת?

"קראו לזה בית המוות, אבל תמיד אנחנו מאמינים. אמרו שלא נעבור את ברזיל במונדיאליטו ועברנו עם השער הגדול של דור. חשבנו שיהיה קשה, עברנו את צ'כיה, גאורגיה, ועכשיו אנחנו פה".

דור תורג'מן חוגג יתרון מפתיע לישראל,

יש אמונה שאנחנו עולים לגמר? אולי עם שער של דור?

"לא באנו לפה סתם. גם בטיסה, ראיתי מלא אוהדים שבאים למשחק, גם הטייס בירך אותנו. אבל אנחנו לא מוותרים, יש בנו אמונה מלאה, הנבחרת הזאת כבר הוכיחה שהיא בהחלט יכולה".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

נבחרת ישראל הצעירה בהכנות לחצי גמר היורו מול אנגליה | ליאב נחמני

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר