מאור עזרא, ראש ארגון פשיעה מנהריה, חיכה לרגע הזה בדיוק: הרגע שבו ייצא מהכלא ויפתח במסע נקמה במי שהכניסו אותו לשם ובמי שניסה לתפוס את מקומו. את צעדיו הראשונים עם שובו לעיר ראינו אמש ב"השוטרים". גם בחיים האמיתיים, ראשי ארגוני פשיעה שמשתחררים מהכלא בוחרים לנקום, גם במחיר שיסתבכו.

כשניבי זגורי השתחרר מהכלא, הוא יצא למסע נקמה חסר תקדים וכעת מואשם בתיקי רצח. לדברי קצין משטרה, מדובר בתופעה של ממש: "ראשי ארגונים שהיו בכלא, רוצים להשתלט על השטח ומסתכנים".

כמה חודשים לפני שזגורי השתחרר מהכלא, אשתו מיכל פנתה לבית המשפט וחשפה שהם מתכוונים להתגורר במושב וכי הם מחפשים חיים שקטים ורגועים.

"לניבי זגורי לא חסר כסף. יש לו הרבה מאוד כסף, אבל הוא גם עבריין של אגו", מסביר קצין משטרה, "אחד שלא ייתן שישפילו אותו, יפגעו לו בכבוד. הישיבה שלו בכלא במשך שבע שנים רק חיזקה את יצר הנקמה שלו".

"הוא יכול היה באמת לחיות במושב, ליהנות מהחיים, לטייל ברחבי העולם, אבל הוא בחר לנקום ועשה טעות גדולה שישלם עליה לכל החיים. בעולם הדיגיטלי של היום לא כדאי לעבריינים לנקום כשהם משתחררים מהכלא. הם מסתכנים בהסתבכות לכל החיים".

אבל יצר הנקמה של זגורי, מראשי ארגוני הפשע מהמסוכנים שפעלו בארץ, גבר על הכוונות לחיות במושב. זגורי ריצה שבע שנות מאסר בפועל בגין עבירות נשק, קשירת קשר לפשע, סחיטה באיומים ועוד - הוא זוכה מעמידה בראש ארגון פשע. כשהשתחרר בשנת 2016, טס לסין ומשם לטענת המשטרה תכנן את הנקמה באנשים שהכניסו אותו לכלא.

מסין ומתאילנד שבה שהה לסירוגין מאז שהשתחרר, זגורי תכנן את הנקמה האכזרית. ראשון על הפלאנצ'ה היה עד המדינה, העבריין טל קורקוס, שהפליל אותו ואת אנשיו ושעדותו הכניסה אותו לכלא.

טל קורקוס
חוסל מפיצוץ מטען במכוניתו. טל קורקוס

זגורי הזמין לתאילנד את אחד המקורבים אליו, העבריין אריק איטל (אחיו של אדם איטל, המרצה ארבעה מאסרי עולם בגין רצח) ולפי כתב האישום שהגישה נגדו פרקליטות מחוז דרום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, תדרך אותו כיצד לחסל את קורקוס.

איטל חזר לארץ ויצר קשר עם עבריין מהצפון שבהמשך הפך לעד מדינה נגדו ונגד זגורי. ראש ארגון הפשע, מיכאל מור (שהואשם בפרשת רצח קורקוס) מכר את מטען החבלה לזגורי תמורת 9,000 שקלים. ביוני 2016 חוסל קורקוס בעת שירד מדירת קלפים באשקלון. איטל מואשם שהפעיל את מטען החבלה שהוטמן במכוניתו. קורקוס נפצע קשה ומת כעבור זמן קצר.

שלושה חודשים קודם לכן, במרץ 2016, דבורה הירש, גרושתו של קורקוס, שילמה בחייה. זגורי נקם בגלל שעודדה את בעלה לשמש עד מדינה נגדו. העבריינים עמיר בן שימול ומשה רובין נשלחו לחסל את הירש. בעת שחזרה מקניות, היא נורתה מטווח קצר לעיני שלושת ילדיה. השניים נמלטו מהמקום.

דבורה הירש
נורתה למוות לעיני ילדיה. דבורה הירש

השלישי בו נקם זגורי היה אלישע סבח. סבח סייע להפליל את אדם איטל, אחיו של אריק, ברצח הכפול של הנערים רוסלאן קובייב ואיתן איזמאילוב, וניסיון רצח של חברם שנותר נכה לכל חייו בשנת 2007 בפיצוציית "בונבון" בבאר שבע. זגורי, כך נטען, הורה לאיטל לבצע את הרצח כדי לנקום בסבח על כך ששלח את אחיו לשני מאסרי עולם ועוד 16 בכלא.

זגורי, שהכחיש את שלושת מקרי הרצח, עלול במידה ויורשע אפילו במקרה אחד לסיים את חייו בכלא. מתברר שלא משתלם לנקום כשיוצאים מהכלא. לפעמים המחיר שמשלמים עלול להיות כבד מאוד.