י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
לשני דגמים פופולאריים

ריקול זעיר לטסלה: מנגנון ניתוק הסוללה עלול להיכשל

במכוניות מסוימות אשר יוצרו השנה קיימת בעיה שבמסגרתה המערכת שמיועדת לנתק את סוללת הרכב בזמן תאונה כדי למנוע שריפה, עלולה לא לפעול

ריקול זעיר לטסלה: מנגנון ניתוק הסוללה עלול להיכשל
טסלה 3 (אדום) וטסלה Y - רכיב ניתוק החשמל בחירום עשוי להיות לא תקין צילום: טסלה

טסלה מודיעה על ריקול לשני דגמים פופולאריים של היצרנית: מודל Y וטסלה 3, אך הריקול עצמו, כך מתברר, תקף ל-26 מכוניות בלבד. לפי יצרנית הרכב החשמלי הידועה, במכוניות מסוימות אשר יוצרו השנה קיימת בעיה שבמסגרתה המערכת שמיועדת לנתק את סוללת הרכב בזמן תאונה כדי למנוע שריפה עלולה לא לפעול.

לטסלה עצמה יש אלפי ספקים של חלקים שונים ואחד מהם, שמו ג'ויסון מערכות בטיחות, מייצר את החיבור של הסוללה לרכב אשר אמור להתנתק בזמן תאונה. אך בבדיקה שערכה ג'ויסון באפריל האחרון התגלה שבעקבות שינויים שנערכו במפעל, נשלחו לטסלה 26 מנגנונים פגומים.

טסלה תזמן את הלקוחות הרלוונטיים לתיקון באוגוסט הקרוב והיצרנית מדגישה כבר כעת שתלונות בנושא זה לא התקבלו אצל היצרנית. באופן מעניין, לטסלה יש בדרך כלל דרך שונה לטפל בריקולים: המכוניות של טסלה כוללות יכולת לבצע עדכוני OVER THE AIR, כלומר עדכונים מן האוויר.

עדכונים מן האוויר הם תיקונים ועדכונים שכלל לא דורשים מהבעלים להגיע למוסך אלא ישר מבוצעים כמו עדכונים לטלפון סלולארי. אבל כאשר מדובר בתיקון רציני שדורש החלפה של חלק באמצעות מכונאי אז זהו כבר סיפור יותר מורכב שדורש הגעה פיזית אל המוסכים.

מכונית טסלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד