המונומנטים שישנו את פני התעסוקה בישראל

ירושלים מגדלי העתיד 100 אלף מ"ר של תעסוקה ומסחר

מגדלי עתיד ירושלים קבוצת סופרין וקבוצת ויס הדמיה- 3DIVISION

פרויקט "מגדלי עתיד" נבנה על קרקע הממוקמת ברחוב בית הדפוס 16 בירושלים. הפרויקט מהווה מתחם תעסוקה, מסחר ומבנה ציבור בהיקף של כ-100 אלף מ"ר. במסגרת הפרויקט יוקמו שני מגדלים בני 26 קומות, מתוכן 24 קומות משרדים ושתי קומות מסחר, וכן בניין משרדים שלישי בן שש קומות. עלות הפרויקט נאמדת בכ-1.5 מיליארד שקלים. לפרויקט נגישות גבוהה מאחר והוא נמצא בסמוך לכביש 16 המחבר את אזור התעסוקה  לכביש 1 ומסייע לדלג על הפקקים הרבים בכניסה לעיר. כמו כן הוא נמצא בסמוך לקו הירוק של הרכבת הקלה. תכנון: משרד אדריכלים יסקי מור סיוון. יזמים: קבוצת סופרין וקבוצת וייס (מובילים קבוצת רכישה).

חדרה

מגדלי UNITOWERS

מתחם עירוב השימושים הגדול בארץ

הפרויקט מוקם בימים אלו במתחם "מול החוף וילג'" על כביש החוף בכניסה המערבית של חדרה. הוא יכלול ארבעה מגדלי משרדים בשטח כולל של כ-180 אלף מ"ר, שניים מהם יתנשאו לגובה של 60 קומות ושניים נוספים לגובה 24 קומות. כל קומה תכלול 1,280 מ"ר של שטחי משרדים. המגדלים צפויים להיות בעלי תקן LEED, התקן האמריקאי לבנייה ירוקה.

מול החוף וילג ויוניטוורס - אמירי גן UNITOWERS הדמיה -ויופוינט,

שלד המגדלים נבנה בשיטה אמריקאית שבה גרעין הבניין מבטון ושאר הבניין מקונסטרוקציות מתכת. העובדים במגדלים ייהנו מלובי מרווח, גישה לחדר כושר, מסעדת שף על גג הבניין, עמדות טעינה לרכבים חשמליים וגן ילדים. תכנון ואדריכלות: אבנר ישר. יזם: אמירי גן.

ראשון לציון מתחם האלף

מגדלי MILLENNIA 

שער הניצחון של גוש דן

מגדל המילניה במתחם האלף בראשון לציון הדמיה- VIEWPOINT,

מגדלי MILLENNIA נחשבים כפרויקט הדגל של מתחם האלף בראשון לציון. מדובר במונומנט אייקוני שיעוצב בהשראת שער הניצחון ברובע "לה דפנס" בפריז, והוא כולל שני מגדלים ניצבים בני 16 קומות ומגדל אופקי בן חמש קומות המחבר בין השניים. המתחם ישלב מבני מגורים עם בנייני מסחר והייטק. הפרויקט מצוי בסמיכות לצירי תנועה מרכזיים כמו נתיבי איילון וכביש 441, תחנות רכבת ישראל והרכבת הקלה.

במגדלים נעשה שימוש בקומפוזיציה יוצאת דופן ובגאומטריה ייחודית, והתוצאה: מגדל בהשתנות מתמדת המגיב לאור, לתנועת השמש והעננים, כמו גם לנקודת מבטו הדינמית של הצופה סביב המגדל. תכנון: האדריכל משה צור. יזמים: חברת פרשקובסקי וחברת מגדל.

תל אביב 

פרויקט המיטב

מגדלים על ציר יגאל אלון

מיטב שלב ב' מבנה ,הדמיה משרד דני קייזר אדריכלים,

פרויקט המיטב שלב ב' (פרויקט מתחם אלון) של חברת "מבנה" כולל שלושה מגדלים: בניין מגורים בן 47 קומות הכולל 400 יח"ד ושני בנייני תעסוקה בני 47 קומות. זאת בנוסף למבנה תעסוקה של בניין "המשביר המרכזי", המוגדר כבניין לשימור. התוכנית מתפרש על פני 18 דונם, וממוקם בין הרחובות יגאל אלון ממערב לשכונת בצרון, רחוב עמינדב מדרום ורחוב מיטב ממזרח. שווי הפרויקט, קודם לאישור התכנית, נאמד בסך של כ-690 מיליון שקלים. חברת "מבנה" מקדמת בציר יגאל אלון מתחם נוסף - פרויקט הסוללים, הכולל 360 יח"ד בשני בניינים ו-68 אלף מ"ר של משרדים. החברה הודיעה לאחרונה כי הושלמה הקמתו של פרויקט המיטב שלב א', במסגרתו הוקמו 170 יחידות דיור ברחוב עמינדב.

מחלף לה גווארדיה

ויתניה ת"א

קומפלקס משרדים על המחלף

פרויקט ויתניה תל אביב , הדמיה לישר אדריכלים,

"ויתניה תל אביב" הוא פרויקט של שלושה מגדלי משרדים ועירוב שימושים בני כ-40 קומות. המתחם ממוקם ברחוב החרש 20, בצמוד למחלף לה גווארדיה, ויכלול 125 אלף מ"ר של שטחי משרדים, 10,000 מ"ר שטחי מסחר, 130 יחידות דיור ושני אולמות ספורט כמטלה ציבורית לעיריית תל אביב. המגדל הראשון בפרויקט כבר מאוכלס ופעיל, כאשר בין החברות הבולטות הנמצאות בו ניתן למצוא את חברת הגיימינג הישראלית המצליחה "מון אקטיב", חברת החללים המשותפים "מיינדספייס" ואת משרד עורכי הדין גורניצקי GNY. המגדל השני בפרויקט נמכר בשלמותו לבנק הפועלים ועתיד לשמש כמטה מרכזי של הבנק, וכמו כן במגדל השלישי מימש בנק הפועלים אופציה לרכישת שטח נוסף של כ-6,000 מ"ר. לקראת סיום הפרויקט ייפתח החיבור הרגלי הישיר בין תחנת הרכבת ההגנה אל עבר המתחם, מה שצפוי להגדיל את הנגישות אל המתחם מעבר לסמיכות לנתיבי איילון. יזם: חברת ויתניה.

צומת סביון קריית אונו

פארק העסקים LIBERTY

מגדל "שוכב" המתכתב עם השדרה

ליברטי צומת סביון קריית אונו . הדמיה -סטודיו 84,

אחד המתחמים המוקמים כיום במטרה למשוך צעירי הייטק אל מחוץ לתל אביב הוא פארק העסקים LIBERTY של קבוצת שיכון ובינוי, ברובע העסקים והבילוי החדש סביון שבקרית אונו. הפארק מתפרש על פני 14 דונם, וייבנו בו תשעה בנייני משרדים, שטחי מסחר ופנאי וכ-700 יחידות דיור קטנות לצעירים. לפי האדריכל אבנר ישר "לא יהיה זה עוד מגדל מנותק מהרחוב, אלא מעין 'מגדל שוכב' המתכתב עם השדרה המרכזית וכולל גם rooftops וכן גגות ירוקים". בזכות העובדה שחלק מגגות הפארק מתוכננים כגגות ירוקים, יהנו דייריו מחמישה כיווני אוויר לפי תקן LEED SILVER לבנייה ירוקה.

ראשון לציון 

פרויקט "גיגיס"

מיני-מקסי הוא הדבר הבא?

בית גיגיס בראשון לציון של שפונדר פדלון. צילום (הדמיה) - סטודיו 84,

קבוצת "שפונדר פדלון"  מקימה מתחם משרדים המשתרע על פני שטח של 8,700 מ"ר במתחם המשרדים והמסחר היוקרתי 'גיגיס' , באזור התעשייה במערב ראשון לציון. 

המתחם כולו משתרע על פני שטח של כ-13 דונם וכולל כ-30,000 מ"ר על סך הכול של מסחר , מרפאות ומשרדים (מתוכם כאמור 8,700 מ"ר למשרדים ) וכ-500 מקומות חניה. גודל המשרדים נע בין 25 עד 150 מ"ר, וזאת בהתאם למודל ה"מיני - מקסי " של החברה , שמשמעותו משרד קטן המעניק תשואה גבוהה במיוחד . למעשה , המודל מאפשר למשקיעי הקצה בסקטור המשרדים העצמאי לרכוש בהון עצמי מינימלי משרד שהוא מוצר מוגמר עד הפרט האחרון.

הלקוחות אף נהנים משטחים משותפים ובהם חדרי ישיבות מאובזרים . לאחרונה העניקה הוועדה המקומית לתכנון ולבניה בראשון לציון טופס 4 למתחם , הממוקם ברחוב ילדי טהרן 8 , ואכלוסו החל. את המתחם תכננו האדרכילים דוד בכר ולארי דה טולדו , על תכנון הפנים אמונים האדריכל משה חכמון ומעצב הפנים אושיר אסבן .

רחוב הרכבת תל אביב 

המגדלים במתחם הגר"א

סכום שיא של 377 מיליון שקלים

הדמייה : viewpoint,

חברות סלע בינוי, שובל מתחמי מגורי ובראל הנדסה דיווחו על עסקת שיא לרכישת קרקע במתחם הגר"א ברחוב הרכבת בתל אביב, עליה הן עתידות להקים שני מגדלי יוקרה בייעוד משולב של מגורים, מלונאות, תעסוקה להייטק ומסחר. החברות שילמו סכום שיא של 377 מיליון שקלים על כ-83% מהזכויות בקרקע. המיזם העתידי, שהיקפו הבנוי יעמוד על למעלה מ-30 אלף מ"ר, יכלול מגדל מגורים יוקרתי עם 105 יח"ד על פני 15 קומות, ומגדל נוסף בן 24 קומות עם שטחי תעסוקה ומלונאות, כולל חזיתות מסחריות לרחובות הרכבת וסולומון. מתחם הגר"א החדש גובל ברחוב הרכבת מצפון, רחוב סולומון ממערב ורחוב בני ברק ממזרח, ועתיד למצב את עצמו כמע"ר (מרכז עסקי ראשי) חדשני בלבה של תל אביב. הוא צמוד לעורקי תחבורה מרכזיים כמו דרך איילון ודרך בגין, ונמצא במרחק הליכה מתחנת רכבת ההגנה והקו האדום של דרום דרך בגין.

הרצליה

הרצליה הילס

הצלחה עם ציר ראשי

הרצליה הילס ,צילום :(הדמיה) גלעד קוולרציק,

פרויקט עירוב השימושים של חברת אזורים ועופר השקעות כולל בניין משרדים בתכנון האדריכל אבנר ישר, בו עשר קומות ו-30 אלף מ"ר שטחי משרדים. בכל קומה ישנו שטח יוצא דופן של 1,800 מ"ר המתפרש על שני מבנים שונים. הבניין כולל חללי עבודה משותפים של מיקסר, משרדי הייטק,  מסעדות, בתי קפה ומתחם בילויים. המיקום אטרקטיבי בשל נגישות תחבורתית גבוהה, כאשר כביש החוף נמצא ממערב לפרויקט, ממזרח נמצאת מסילת הרכבת ומדרום ומצפון נמצאים המחלפים שבעת הכוכבים וכפר שמריהו, בהתאמה. כמו כן, לפרויקט גישה נוחה מנתיבי איילון ומדרך נמיר, ונמצא במרחק קצר מכביש 531. בסמוך לפרויקט ישנן תחנות תחבורה ציבורית המאפשרות גישה קלה ומהירה לחוף הים ולקווים לרחבי הארץ. הפרויקט מושכר כיום במלואו. 

באר שבע

מגדל לוינשטיין-כלל

קומבינציה עם העירייה

באר שבע מגדל לוינשטיין-כלל ,צילום : (הדמיה) 3Dvision,

"לוינשטיין-כלל" הוא מגדל משרדים להשכרה בן 19 קומות, שהוקם בסמוך לבניין משרדים נוסף בן 10 קומות המיועד לשימוש עיריית באר שבע. המגדל תוכנן על ידי משרד האדריכלים ברעלי לויצקי כסיף ויכלול לובי מפואר, מעליות מהירות וחדישות, מסעדות ובתי קפה. המגדל ממוקם במיקום מבוקש בלב העיר באר שבע, בצמוד לקריית הממשלה, היכל המשפט, משרד האוצר, תחנת הרכבת והתחנה המרכזית. הפרויקט משתרע על פני קרקע של כ-14 דונם, עם תב"ע מאושרת לבניית שטחי משרדים ומסחר בהיקף 31,000 מ"ר. חברת לוינשטיין תבצע את הפרויקט לאחר שזכתה במכרז מוניציפלי וחתמה על הסכם קומבינציה עם העירייה ב-2019. כלל ביטוח ופיננסים שותפה ב-50% מהזכויות בפרויקט, שהיקפו הכספי מוערך בכ-260 מיליון שקלים.  

קיסריה

קמפוס הרכבת

מתחם הייטק מסביב לכיכר

קיסריה קמפוס הרכבת צילום : (הדמיה) קנפו כלימור אדריכלים,

לאור הביקוש הגואה בקרב חברות הייטק למשרדים באזור קיסריה, ועם אכלוסו המלא של "קמפוס גרניט", אישר דירקטוריון החברה לנכסי קיסריה את הקמתו של מגה פרויקט - מתחם ההייטק "קמפוס הרכבת". המתחם ישתרע על פני שטח של 45,600 מ"ר וייבנו בו שלושה מבנים משוכללים בני שש קומות ובהם משרדים, חדרי ישיבות ומעבדות, כולם סביב כיכר ירוקה הפונה לכיוון תחנת הרכבת ותהווה את ליבת הקמפוס. בנוסף, ייבנו שטחים תת קרקעיים בהיקף של כ-10,000 מ"ר לצרכי חוות שרתים וחניה מקורה. על גגות המבנים מתוכננים פאנלים סולריים לייצור חשמל, וקירות המסך של המבנים נבחרו בקפידה לשם חיסכון משמעותי באנרגיה. בהקמת המתחם, שתוכנן ע"י משרד קנפו כלימור אדריכלים, יושקעו כ-400 מיליון שקלים. הוא ממוקם בפארק העסקים הצפוני, וסמוך לתחנת הרכבת שבפארק העסקים החכם של קיסריה, על קו תל אביב-חיפה. 

טירת כרמל

פרויקט TRE

מתחרה ישיר למת״מ חיפה?

טירת הכרמל -צילום: (הדמיה ) 3D,

חברת "שתית" מקימה את קומפלקס העסקים והמסחר הגדול ביותר בטירת הכרמל בהשקעה כוללת של כ-290 מיליון שקלים, שישתרע על פני 12 דונם ויכלול שלושה מבנים. מתוכננים בו כ-50 אלף מ"ר של משרדים, מגורים ומסחר בתמהיל מוקפד במטרה ליצור חווית שהייה של ONE STOP SHOP ומענה מדויק ונכון לכל הצרכים של עובדי המתחם והתושבים סביבו. בנוסף, מתוכננות בו 180 דירות במגדל מגורים בן 33 קומות. שלום שטרית, מנכ"ל ובעלי חברת שתית: "הגידול המהיר באוכלוסייה בארץ בכלל ובאזור זה בפרט בשנים האחרונות, והשכונות שצמחו הן בטירת הכרמל, הן במערב חיפה והן סביב אצטדיון סמי עופר, הביאו אותנו להכרה שזה הדבר הבא שהאזור זקוק לו". 

פארק המדע מבוא כרמל

בית שובל ארט

מתחם מיקרו אקלים

בית שובל ארט ,צילום:(הדמיה) s.o אדריכלים וזיתוני הדמיות,

בימים אלה הונחה אבן הפינה לבניית "בית שובל ארט" בפארק המדע מבוא כרמל,  שנמצא בסמוך ליקנעם ביציאה ממחלף עין תות של כביש 6. המתחם, המתפרש על פני חמישה דונם בלבד, נרכש לפני כשנתיים במחיר של 7.1 מיליון שקלים. אחד המאפיינים הייחודיים של הפרויקט הוא שהבניין יהיה בעל תקן ירוק תוך שאיפה לטביעת רגל פחמנית מינימלית, זאת באמצעות נצילות אנרגטית ובידוד תרמי ואקוסטי על ידי שימוש בבלוקים מיוחדים המורכבים משילוב של אלומיניום, לוחות בטון חשוף וזכוכיות. בנוסף, פטיו פנימי עם בריכה אקולוגית תייצר מיקרו אקלים על ידי זרימת רוח ושפע של צמחיה בוגרת, ועצי פרי ילוו את הקומות בפנים הבניין והן בהיקף. בפרויקט אף מתוכננות מרפסות בכל הקומות ו- ROOF TOP לאירועים, כאשר קומת הקרקע תשמש למסחר.

עכו

מגדל התחנה

בשורה של התחדשות

בעיר הצפונית

מגדל התחנה חברת גשם -צילום : (הדמיה) סטודיו LUMO,

מגדל התחנה הוא פרויקט משרדים ראשון מסוגו בעיר הצפונית שיוקם ע"י חברת גשם החזקות ועתיד לשמש חברות, בעלי מקצועות חופשיים וגם משקיעים. המגדל יהיה בן 17 קומות ויכיל 17 אלף מ"ר משרדים ו-956 מ"ר עבור מסחר. כל קומה מכילה 1,000 מ"ר הניתנים לחלוקה, קומות המשרדים מודולריות וניתנות להתאמה לצרכי הרוכשים. המגדל ימוקם בפינת הרחובות הרצל ורמז, הנחשבים עורקי תחבורה ראשיים בדרך לכניסה או יציאה מהעיר, וצמוד לתחנת הרכבת. בנוסף, תחנת מטרונית תוקם בתוך המתחם. פרויקט מגדל התחנה נעשה כחלק מהתחדשות האזור כולו, כאשר השוק הוותיק שבסמוך לו צפוי להפוך למרכז הסוהו של האזור והשכונות הסובבות לו עתידות לעבור התחדשות עירונית עם תוספת של כ-7,000 יחידות דיור חדשות.

בני ברק

מתחם BBC

אשטרום לייף (הדמיה) פרויקט מגדל לייף line-creative,

פרויקט LYFE של החברות היזמיות אשטרום נכסים ודן נדל”ן, משתרע על שטח של כ-16 דונם, באזור התעסוקה של בני ברק (ה-BBC). עד כה נבנו ואוכלסו במסגרתו שני מגדלים של 110,000 מ”ר תעסוקה בני 36 קומות ו-41 קומות (בבניינים A+B) אשר משמשים למשרדים ומסחר על שטח של כ-3,000 מ”ר. המגדל השלישי (C) המיועד להשכרה ושבנייתו תחל בקרוב, עתיד להתנשא לגובה של כ-44 קומות ויכלול כ-80,000 מ”ר ברוטו. מיקומו האסטרטגי של הפרויקט מהווה יתרון מובהק לבאי המתחם שכן הוא מחובר לצירי תנועה מרכזים, ובקרוב יעבור בסמיכות אליו הקו האדום של הרכבת הקלה. בקומת המסחר נבנה מתחם קולינריה Eat Up בעיצוב מוקפד של האדריכל ירון טל ולצד המתחם מגוון מסעדות מובילות, ביניהן מסעדה וקונדיטוריה של השף חיים כהן, UMAI, מסעדת סמרקנד ועוד.

אשדות יעקב

פארק כנרת

הטבות מס משמעותיות

פארק כנרת צילום : (הדמיה) קסם הדמיות,

בסמוך לקיבוץ אשדות יעקב מאוחד, ליד כביש 90 וצומת צמח, נבנה מתחם תעסוקה ענק בהשקעה של כ-450 מיליון שקל. "פארק העסקים כנרת" החדש ישתרע על פני כ-107 דונם, ויכלול כ-73 אלף מ"ר של תעסוקה, מסחר ולוגיסטיקה לטובת שורה של תעשיות. עוד יכלול המתחם שטחי מסחר - חנויות ובתי עסק - בהיקף של כ-5,000 מ"ר. בעקבות קבלת ההיתר החלה חברת גרופית יסודות, בשיתוף קיבוץ אשדות יעקב מאוחד, בבנייתו של המבנה הראשון, בגודל של כ-3,200 מ"ר.

הפארק החדש יתאפיין בגישה נוחה ומהירה למבנים השונים ובמגרשי חנייה רחבים. יתרון נוסף הוא מיקומו באזור עדיפות לאומית א', כך שחברות שיפעלו בו יזכו להטבות מס משמעותיות.

קריית מוצקין

Square

הלב החדש של הקריות

ההדמיות של קריית מוצקין צילום (הדמיה ) סטודיו LUMO,

על פני ארבע קומות בשטח של 25.5 אלף מ”ר, הולך ונבנה בקרית מוצקין פרויקט Square הנמצא בשלבים מתקדמים של ביצוע. הקומה הראשונה תהיה בגודל של 5,500 מ”ר ותשמש למסחר, ובקומות הנותרות ייבנו משרדים בהיקף של 20 אלף מ”ר – עד כ-40 משרדים בקומה בגודל ממוצע של 60 מ”ר.

המתחם החדש נמצא בשכונת משכנות אמנים החדשה, בסמוך לשכונת נווה גנים. בשכונה יש כיום כ-3,500 יחידות דיור, והיא עתידה כמעט להכפיל את עצמה בשנים הקרובות. המתחם נמצא בקרבה לספורטלי, לחי פארק, לאמפיתאטרון מוצקין, ובמרחק דקות הליכה מתחנת הרכבת ובשל מיקומו האסטרטגי צפוי להפוך לאחד המוקדים המשמעותיים בקריות. יוסי סבג’ המשנה למנכ”ל גשם החזקות: “הפרויקט זוכה לביקוש רב מהרגע שיצא לשיווק, על ידי בעלי מקצועות חופשיים, חברות פרטיות ומשקיעים”.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר