כסף חדש
הטריקים והשטיקים של הבנקים ומתי יגמר המחסור בחלב? | 3.7.2023
31:22

לאחר זינוק של 70% מאז תחילת השנה במניית אל על, המדינה מכרה ברווח מחצית ממניותיה בחברה (4.9%) לחברת כלל ביטוח תמורת 60 מיליון שקל, ואופציה לרכישת 5% הנותרים של המדינה. מדובר במניות אותן קיבלה המדינה בשנת 2021 במסגרת הסיוע שהעניקה לאל על כאשר חברת התעופה הייתה שרויה בשיאו של משבר.
לא ברור אם עיתוי המכירה קשור רק לעלייה החדה במניות אלעל לאור ההתאוששות בעסקיה ושובו של עם ישראל לנתב"ג, או התביעה של מדינת ניו יורק נגד בעל השליטה באל על באל על קני רוזנברג ושותפו, בחשד, לכאורה, כי ניצל כספי רווחה שקיבל מחברות ביטוח פדרליות בסך 83 מיליון דולר לטובת רשת בתי האבות שבבעלותו, שבאמצעותם רכש בין השאר גם את חברת התעופה הלאומית של ישראל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
מטוס אלעל
מטוס אלעל
מטוס אלעל
(צילום: Gettyimages)

בידי המדינה נותרו כעת 4.9% נוספים ממניות אל על, ובכך חדלה להיות בעלת עניין בחברה. יש לציין כי המדינה מכרה 1.7% ממניותיה באל על באפריל האחרון תמורת 13 מיליון שקל במסגרת הצעת רכש של בעל השליטה קני רוזנברג.
אל על חזרה ברבעון השלישי של 2022 להיות רווחית, ורשמה רווח נקי בסך 66.8 מיליון שקל, וגם מחקה את הערת אזהרת עסק חי. מדובר בעסקה מוצלחת לרוזנברג, שרכש 43% מאל על תמורת 100 מיליון דולר, ושוויה מאז שילש את עצמו.
בתנאי היתר השליטה שקיבל רוזנברג נאמר שאם יוגשו נגדו כתבי אישום בגין עבירות שהמדינה סוברת כי יש בהם כדי לפגוע בשמירה על ענייניה החיוניים, ניתן לבטל את ההיתר, ולכן רוזנברג יוכל לאבד כעת את השליטה בחברה. דובר בתי האבות שבבעלות רוזנברג הכחיש את האשמות.