מנכ"לית חברת אורקל העולמית: "ישראל תמיד צריכה להיות עם הטכנולוגיה הטובה ביותר שיש"

צפרא כץ לא חוסכת במתן שבחים למולדת: "אנחנו חשים תחושת תמיכה מחייבת למדינה - לא רק ברמת הפוליטית" • ומצהירה: "ישראל היא מעצמה בתחום הבינה המלאכותית"

צפרה כץ. צילום: אלירן אביטל

"נפגשתי עם נשיא המדינה ושרים בממשלה ואמרתי לכולם שישראל תמיד צריכה להיות עם הטכנולוגיה הטובה ביותר", כך אמרה צפרא כץ, מנכ"לית חברת אורקל העולמית, באירוע אשר התקיים במעמד בכירים מהמגזר העסקי והציבורי ומכל הסקטורים בישראל.

"ישראל היא אולי לא המדינה הגדולה ביותר, וכן, כמנכ"לית אורקל יש לי חוזים גדולים יותר עם חברות גדולות יותר ברחבי העולם, אך בעקבות החדשנות וההנהגה שיוצאות מישראל, וכמובן האהבה שלי ושל לארי אליסון (מייסד החברה) לישראל, אנחנו חשים תחושת תמיכה מחייבת לישראל, לא רק ברמת הפוליטית אלא גם ברמה הלאומית, ותמיד ישראל מקבלת אצלנו עדיפות", הוסיפה.

"ישראל תמיד מקבלת אצלו עדיפות", צילום ארכיון, צילום: יהושוע יוסף

באופן טבעי, כץ ציינה את הבינה המלאכותית ואמרה, "כל ארגון, במיוחד בתקופה של האטה כלכלית, צריך למנף את מהפכת הבינה המלאכותית כדי לעזור להניע את הטרנספורמציה העסקית שלו. Oracle AI מאפשר לארגונים להפוך את התהליכים שלהם לאוטומטיים, לבצע דברים מהר יותר ללא התערבות אנושית, לספק המלצות קריטיות בזמן אמת, והכי חשוב - להישאר רלוונטי ותחרותי. ישראל היא מעצמה בתחום הבינה המלאכותית, ובכוונת אורקל להמשיך ולהעמיק את השקעתה בתחום".

בזכות הסכמי אברהם

כץ התייחסה למשמעות של הסכמי אברהם ואמרה: "אני כנראה המנכ"לית היחידה בעולם שעשתה לעצמה נסיעה מיוחדת בעקבות הסכמי אברהם. לאחר ביקור בישראל טסתי לאיחוד האמירויות, נפגשתי עם מנכ"לי חברות ושרי ממשלה רבים ואמרתי להם שאני באיחוד האמירויות בזכות הסכמי אברהם. מאיחוד האמירויות חזרתי לישראל, ולאחר מכן טסתי למרוקו.

"בעבר, כשנפגשתי עם הנסיכה לאלה, שגרירת מרוקו בארה"ב לשעבר, היא שאלה כיצד אפשר לגרום לאורקל להשקיע יותר במרוקו. עניתי לה - טיסה ישירה ממרוקו לנמל התעופה בן־גוריון וקשרים דיפלומטיים אמיתיים עם ישראל. מאז אורקל בתהליך של השקעה של כמעט חצי מיליארד דולר במרוקו. למה? בזכות הסכמי אברהם.

הנשיא הרצוג נפגש עם מייסד ChatGPT סם אלטמן // צילום: אבי קנר, מקליט: אורי בוזגלו

"גם הייתי בכמה מדינות נוספות באזור המזרח התיכון, שטרם הצטרפו להסכמי אברהם. במונדיאל האחרון בקטאר קיבלתי סיור ממנכ"ל 'קטאר איירווייז' ומשר התיירות הקטארי. אני לא הפסקתי להזכיר להם שכן, אני מישראל, ושהסכמי אברהם חשובים.

"כאשר הובילו אותי דרך שדה התעופה, שר התיירות הצביע על כך שבנמל התעופה מופעלת מערכת בינה מלאכותית שפותחה בישראל".

צפרא כץ, ארכיון, צילום: רויטרס

בזכות העבודה מרחוק

על הדאגה לדור העובדים הצעיר אמרה כץ: "העבודה מרחוק במהלך תקופת הקורונה היתה מרעננת. הפרודוקטיביות בעבודה עלתה מאוד, וכן, זה היה פנטסטי שלא היית צריך לנסוע בדרכים כדי להגיע לעבודה. באורקל תמיד היתה עבודה מרחוק עבור תפקידים מסוימים.

"הדבר שמפחיד אותי כעת זו הדאגה לדור הצעיר. אין לצעירים התקשרויות משותפות עם עמיתיהם לעבודה, השיחות ליד מכונת הקפה, לדעת כיצד הקולגות שלך מרגישים, מה הם עושים ועל מה הם עובדים. אני מאמינה שהדור הצעיר מפסיד המון מהעובדה שהעובדים לא נמצאים יחד פיזית.

"כאן בארץ רבים מהעובדים שלנו חזרו למשרד, ואני רואה בזה יתרון אדיר. עבודה משותפת בצוות מאפשרת החלפה גדולה יותר של רעיונות וידע, מה שקורה בצורה משמעותית פחות בעבודה מרחוק".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר