אקס מכבי ת"א, פטריק ואן לוון, זוכה הקיץ לשדרוג משמעותי, לאחר שחתם היום (שני) על חוזה אצל מועדון הפאר האוקראיני, שחטאר דונייצק, עד 2025. ואן לוון סיים את העונה שעברה כמאמן זוריה לוהנסק במקום השלישי בליגה המקומית.
למאמן ההולנדי יש היכרות מוקדמת עם המועדון הבכיר באוקראינה לאחר ששימש מנהל מחלקת הנוער של המועדון בין 2013-2016. עוזרו יהיה ריימונד אטפלד, שהיה חלק מהצוות שלו אצל הצהובים ואף אימן במכבי נתניה ובהפועל ראשון לציון.
1 צפייה בגלריה
פטריק ואן לוון
פטריק ואן לוון
פטריק ואן לוון
(צילום: עוז מועלם)
ואן לוון שימש מנהל מחלקת הנוער במכבי ת"א, ובעונת 2020/21 נקרא בדצמבר להציל את הספינה הטובעת של יורגוס דוניס, שפוטר. ההולנדי הצליח לייצב את הקבוצה והגיע במומנטום נהדר לפלייאוף, אך שם כל החולשות של הקבוצה בלטו והיא סיימה רק כסגנית למכבי חיפה אחרי שתי אליפויות רצופות (של ולדימיר איביץ' כמאמן). מכבי בכל זאת זכתה בגביע לאחר דרמה גדולה בגמר מול הפועל ת"א.
המשחק הטוב היחיד של מכבי ת"א תחת ואן לוון בפתיחת עונת 2021/22 היה דווקא מול מכבי חיפה (1:2), אך ארבעת ההפסדים (ב-7 מחזורים בלבד), שהיוו את פתיחת העונה הגרועה ביותר של מכבי מזה 14 שנים, עשו את שלהם. אחרי המשחק אוהדים מחו נגד הקבוצה, והקיפו את רכבו של המנהל יואב זיו. בסוף חודש אוקטובר 2021, סיים המאמן את דרכו במכבי ת"א.