גיא לוזון ודניאל פרץ אחרי הבטחת המקום של ישראל במשחקים האולימפיים
(צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל)
נבחרת אנגליה - כך לפחות זה נראה - מסומנת כמועמדת הראשית לזכייה ביורו הצעירות. הנבחרת של לי קארסלי גברה אתמול (ראשון) 0:1 על פורטוגל ותפגוש מחרתיים את ישראל (19:00) בדו-קרב שבסיומו אחת תזכה בכרטיס לגמר הגדול.
האנגלים עוד לא הפסידו בטורניר, מגיעים עם מאזן של ארבעה ניצחונות מארבעה משחקים וללא ספיגת שער (יחס שערים 0:7), אבל קארסלי ביקש בסיום המשחק ברבע הגמר לא להקל ראש בישראל - הפתעת הטורניר.
4 צפייה בגלריה
אנגליה חוגגת את הניצחון על פורטוגל
אנגליה חוגגת את הניצחון על פורטוגל
המועמדת הראשית לזכייה. נבחרת אנגליה
(צילום: EPA/YURI KOCHETKOV)
"אני בטוח שיהיה משחק קשה", אמר המאמן האנגלי, שניצח כבר את הכחולים-לבנים 0:2 די בקלות במשחק השני בשלב הבתים. "הם קבוצה מאורגנת היטב ונצטרך להיות במיטבנו כדי לגבור עליהם".
מה שכן, ואת זה גם קארסלי יודע - שני שחקנים משמעותיים לא יוכלו ליטול חלק בהתמודדות ברביעי: מקס ארונס ובן ג'ונסון שראו כרטיסים צהובים ברבע הגמר מול פורטוגל ולמעשה מציבים את מאמנם ללא מגן ימני טבעי אחד בסגל לקראת המשחק.
4 צפייה בגלריה
אנגליה חוגגת את הניצחון על פורטוגל
אנגליה חוגגת את הניצחון על פורטוגל
קארסלי והשחקנים. נותן כבוד לנבחרת ישראל
(צילום: EPA/YURI KOCHETKOV)
שחקן אחר בולט שנמצא בספק הוא ג'ייקוב ראמזי, קשרה של אסטון וילה, שנפצע במהלך הניצחון על פורטוגל והוחלף על ידי אמיל סמית'-רואו, הכישרון הגדול של ארסנל, מי שגם כבש מול ישראל.
בממלכה, תופתעו לשמוע (או שלא), לא ממש ייחסו חשיבות ליריבה מחרתיים בחצי הגמר. הפרשנים והשחקנים התייחסו בעיקר ליכולת של הנבחרת מול הפורטוגלים. "אנגליה באמת הייתה נינוחה במחצית השנייה, אבל היא התמודדה עם הלחץ של פורטוגל בצורה נהדרת", אמר שחקן העבר שנבחרת אנגליה הצעירה, לי הנדרי. "בכל מקרה, זו הייתה הופעה מבריקה ובסופו של דבר גם התוצאה הייתה פנטסטית".
4 צפייה בגלריה
נבחרת אנגליה
נבחרת אנגליה
יריבה בלתי עבירה? נבחרת אנגליה
(צילום: Levan Verdzeuli/Getty Images)
פיטר סמית', פרשן "סקיי ספורט" הוסיף: "אני לא חושב שמישהו היה יכול לצפות את רמת הדומיננטיות של פורטוגל אחרי המחצית הראשונה, אבל אנגליה פשוט לא הצליחה להשיג את הכדור לאחר ההפסקה. בכל מקרה, זה משהו שהמאמן אולי יצטרך לחשוב עליו. בשורה התחתונה נבחרת אנגליה לא ספגה שער בכל הטורניר הזה והיא בחצי הגמר, אז הכל אפשרי עכשיו. לדעתי יש לאנגליה את הסיכויים הכי גבוהים לזכות בגביע הזה".

ממנצ'סטר סיטי ועד ארסנל

15 מ-23 השחקנים בסגל האנגלי שיחקו בעונה החולפת בפרמייר-ליג, וחלקם גם הרשימו במהלכה. ספקית השחקנים המרכזית של הנבחרת היא הטרבליסטית הטרייה מנצ'סטר סיטי, עם ארבעה נציגים, ושווי הסגל שלה לפי האתר "טרנספרמרקט" הוא 419 מיליון אירו (השני הכי גבוה בטורניר אחרי צרפת), בעוד של הנבחרת של לוזון הוא 19 מיליון בלבד.
4 צפייה בגלריה
אמיל סמית' רואו חוגג שער בליגה האירופית
אמיל סמית' רואו חוגג שער בליגה האירופית
כישרון ענק, בעונה לא מאוזנת. סמית'-רואו
(צילום: רויטרס)
אמיל סמית'-רואו הוא מלך שעריה של אנגליה בטורניר עם שני כיבושים. רק שהעונה האחרונה הייתה מתסכלת עבור הפליימייקר המוכשר של ארסנל, שבעיקר ישב על הספסל - ולכן הטורניר הזה חשוב עבורו במיוחד. בין השמות הבולטים האחרים נמצאים ליוואי קולוויל (צ'לסי, הושאל בעונה האחרונה לברייטון), הארווי אליוט (ליברפול), קרטיס ג'ונס (ליברפול), מורגן גיבס-וייט (נוטינגהאם פורסט), נוני מדואקה (צ'לסי) ואנתוני גורדון (ניוקאסל) - שגם אחראי לשער הניצחון החשוב מול פורטוגל.
שתי הזכיות היחידות של אנגליה בטורניר היו רצופות ב-1982 ו-1984 תחת המאמן דייב סקסטון, ובטורניר הקודם ב-2021 היא הודחה בבושת פנים אחרי שסיימה במקום האחרון בבית שלה. אך הנבחרת הנוכחית עתירת ניסיון וכישרון, בעלת מעט מאוד נקודות תורפה, והיא בהחלט יכולה (ואולי גם צריכה) לסיים את הבצורת.