גיא לוזון לאחר העלייה לחצי גמר היורו
(באדיבות ONE)
עם כל הכבוד (ויש כבוד) להבטחת הכרטיס למשחקים האולימפיים - הראש של נבחרת ישראל ממוקד במשהו אחר - מפגש מול נבחרת אנגליה (רביעי, 19:00) בחצי גמר יורו הצעירות. כן, מרחק נגיעה מקרב על התואר. לקרוא ולא להאמין.
האנגלים גברו הערב (ראשון) 0:1 על פורטוגל (מדליסטית הכסף מהטורניר האחרון) משער של אנתוני גורדון (34) ויגיעו למשחק מול ישראל כשהם, כצפוי, סופר פייבוריטים. בטח נוכח ה-0:2 הקליל על החבורה של גיא לוזון עוד בשלב הבתים. וזה לא רק זה.
4 צפייה בגלריה
נבחרת אנגליה
נבחרת אנגליה
אחת המועמדות לזכייה. נבחרת אנגליה
(צילום: Levan Verdzeuli/Getty Images)
12 מ-16 השחקנים האנגלים ששותפו, למשל, ב-0:2 של על צ'כיה במשחק הפתיחה באליפות שיחקו בעונה החולפת בפרמייר-ליג, וחלקם גם הרשימו למדי. ספקית השחקנים המרכזית של הנבחרת של לי קארסלי היא הטרבליסטית הטרייה מנצ'סטר סיטי, עם ארבעה נציגים, בעוד של ישראל הצעירה זו מכבי נתניה, עם חמישה נציגים.
לפי האתר "טרנספרמרקט", שווי הסגל של האריות הצעירים הוא 419 מיליון אירו (השני הכי גבוה בטורניר אחרי צרפת), בעוד שווי הסגל של הנבחרת של לוזון הוא 19 מיליון בלבד. שווי הסגל של ישראל הבוגרת, אגב, הוא 60 מיליון אירו. בקיצור, לפחות על הנייר, זה ממש לא כוחות.
4 צפייה בגלריה
נבחרת אנגליה
נבחרת אנגליה
הטורניר הזה מאוד חשוב עבורו. סמית'-רואו חוגג מול ישראל
(צילום: EPA/DAVID MDZINARISHVILI)

ממנצ'סטר סיטי ועד ארסנל

כמו בכל מדינת כדורגל רצינית, יש באנגליה שחקנים שיכולים להיכלל בנבחרת הצעירה מבחינת גילם - אבל אינם משחקים בה משום שהוקפצו לבוגרת. בוקאיו סאקה (21) מארסנל שכבר ערך 28 הופעות בבוגרת, ג'וד בלינגהאם (19) שחתם לאחרונה בריאל מדריד וכבר ערך 24 הופעות בבוגרת, ופיל פודן (23) ממנצ'סטר סיטי שגם ערך כבר 24 הופעות בבוגרת - שלושה מהשחקנים הטובים בעולם בעמדות שלהם - נותרו כמובן מחוץ לטורניר, כמו גם קשר צ'לסי קונור גלאגר. בהיעדרם, לאנגליה אין כוכב אחד שבולט מעל כולם.
מי שנבחר למצטיין מול צ'כיה הוא כובש השער הראשון, קשרה הנפלא של אסטון וילה ג'ייקוב ראמזי, שהוצב בצד שמאל אחרי שכיכב בעונה החולפת עם שישה שערים ושבעה בישולים בפרמייר-ליג; בצד ימין נמצא כישרון העל נוני מדואקה שעבר לצ'לסי בינואר תמורת 35 מיליון אירו.
4 צפייה בגלריה
מורגן גיבס-ווייט
מורגן גיבס-ווייט
השאיר את נוטינגהאם בפרמייר-ליג. גיבס-ווייט
(צילום: Gareth Copley/Getty Images)
במרכז הקישור אפשר למצוא את קרטיס ג'ונס שכבר ערך 63 הופעות במדי ליברפול ואנחל גומס שהיה מצוין בעונה החולפת בליל הצרפתית. בהתקפה מככבים אנתוני גורדון (מי שכבש, כאמור, את השער היקר מול פורטוגל ועבר לניוקאסל בינואר תמורת 46 מיליון אירו) ומורגן גיבס-ווייט, שעליו שילמה לפני שנה נוטינגהאם פורסט שיא מועדון של 30 מיליון אירו, ובתמורה הוא השאיר אותה בפרמייר-ליג עם חמישה שערים ושמונה בישולים בליגה בעונה החולפת.
אמיל סמית'-רואו, שכבש בניצחון ההוא על ישראל, הוא השחקן היחיד בסגל שכבר שיחק בנבחרת הבוגרת. העונה האחרונה הייתה מתסכלת עבור הפליימייקר המוכשר של ארסנל, שבעיקר ישב על הספסל - ולכן הטורניר הזה חשוב עבורו במיוחד.
4 צפייה בגלריה
נבחרת אנגליה
נבחרת אנגליה
גורדון והחברים חוגגים מול פורטוגל
(צילום: EPA/YURI KOCHETKOV)
את ההגנה מוביל ליוואי קולוויל, בלמה של צ'לסי שהושאל בעונה החולפת לברייטון, שם הצטיין, ולכן זומן לסגל הבוגרת בצמד משחקיה האחרונים במוקדמות היורו. השמות הבולטים לצידו הם הבלם והקפטן טיילור הארווד-בליס ששייך למנצ'סטר סיטי ובעונה האחרונה זכה עם ברנלי באליפות ליגת המשנה, והמגן הימני מקס ארונס שהוא שיאן ההופעות בנבחרת הצעירה עם 23 משחקים.
חוליית ההגנה גם מוכיחה עד כמה אנגליה עמוקה, שכן המגינים ריקו לואיס, שרשם 14 הופעות ליגה העונה במדי סיטי, ולואיס הול, שרשם 18 הופעות ליגה העונה במדי צ'לסי, נותרו מחוץ לסגל מסיבות מקצועיות.

זיכרונות מ-2013

שתי הזכיות היחידות של אנגליה בטורניר היו רצופות ב-1982 ו-1984 תחת המאמן דייב סקסטון, ובטורניר הקודם ב-2021 היא הודחה בבושת פנים אחרי שסיימה במקום האחרון בבית שלה. אך הנבחרת הנוכחית עתירת ניסיון וכישרון, בעלת מעט מאוד נקודות תורפה, והיא בהחלט יכולה לסיים את הבצורת.
מבחינת סגל, אין ספק שהיא החזקה בטורניר. לוזון יכול למצוא מקור לאופטימיות בעובדה שהוא כבר עמד על הקווים של ישראל במשחק מול אנגליה ביורו הצעירות, באליפות ב-2013 שנערכה בארץ, ואז זה נגמר בניצחון היחיד של ישראל במפעל עד היום.