יום רביעי, 29.05.2024 שעה 12:10

הרפתקה בגאורגיה: יומן המסע של שליחי ONE

כתב ONE איציק כלפי והצלם ראובן שוורץ רצו להגיע מטביליסי לבאטומי, אך הדרך לעיר שתארח את חצי גמר היורו הייתה קשה מהצפוי. על הרפתקה בלב גאורגיה

|
איציק כלפי, ראובן שוורץ ונהג המונית (איציק כלפי)
איציק כלפי, ראובן שוורץ ונהג המונית (איציק כלפי)

ההעפלה ההיסטורית של נבחרת ישראל הצעירה לחצי גמר היורו עד גיל 21, נתנה את האות לחגיגות הרשמיות על ההישג חסר התקדם, אבל גם נתנה לנו את האות למסע של צוות ONE. כשליח האתר איציק כלפי והצלם הוותיק ראובן שוורץ, יצאנו למסע לבאטומי לקראת שלב חצי הגמר ביום רביעי הקרוב ולא חשבנו שזה יגמר אחרי למעלה מ-7 וחצי שעות, אחרי לילה ללא שינה. 

את הרכבת מטביליסי לבאטומי סגרנו ביום חמישי בבוקר, מתוך הגדלת ראש כדי לא להגיע למצב שבמצב של ההעפלה לא יישארו כרטיסים פנויים לנסיעה ברכבת, נסיעה הרבה יותר בטוחה מנסיעה ברכב. אם יש חוסר מזל, אז הוא עד הסוף. יצאנו בשעה מוקדמת כדי להספיק לרכבת של השעה 6 וחצי בבוקר ולא לקחת אף סיכון של איחור. הגענו בזמן, חצי שעה לפני המועד, אבל מי שלא הגיעה זו, נחשו - הרכבת. 

מתחילים לראות אנשים יוצאים החוצה מתחנת הרכבת ולא באמת מבינים למה. אחד המאבטחים יוצא ללובי המתנה, מסמן איקס עם שתי ידיו, עובר אחד אחד ומודיע: "מסילת הרכבת נחסמה בגלל מפולת סלעים, כל הרכבות בוטלו עד להודעה חדשה". 

אוטובוס בגאורגיה (איציק כלפי)אוטובוס בגאורגיה (איציק כלפי)

ניסנו להבין מה עושים, אבל בגאורגיה כמו גאורגיה, אי אפשר להבין למה הדברים קורים כמו שהם קורים. מיד ניגש סדרן מוניות שראה את ההזדמנות להעמיס את הנוסעים במיניבוסים והחל למלא רכב אחד-אחד. המיניבוסים נראו לא מספיק בטיחותיים לנסיעה של 5 שעות והפתרון הכי בטוח היה נראה מונית ספיישל. 

בקארי ג'פרידזה, בן 49, נהג מונית בריא ומלא בשמחת חיים, היה היחידי שהסכים לעשות נסיעה של 5 שעות לכיוון אחד וראובן שועל הקרבות, חייב לציין, הרגיש שרכב ה-ב.מ.וו 1995 לא יחזיק עד באטומי והוא גם צדק. אחרי שלוש שעות של נסיעה, הנהג שלנו בקארי ג'פרידזה ממליץ לאכול בחצ'פורי הכי טוב באזור ואז להמשיך בנסיעה ישירות בלי עצירות עד באטומי, שמזכירה מאוד את אילת. 

המנוע ששבק (איציק כלפי)המנוע ששבק (איציק כלפי)

כצפוי, 10 דקות אחרי החצ'פורי שהיה ברמה גבוהה כפי שהוא אמר, גם בקארי מסמן איקס וזורק לחלל האוויר 'ביג פרובלם' ומתחיל לצחוק. בקארי החנה את הרכב מתחת לצל והרים מכסה מנוע - פה הבנו שאכלנו אותה בענק עוד פעם. האוטו של בקארי התחמם והמנוע שבק חיים, כל כך צפוי. ייאמר לזכותו של בקארי שהוא דאג שנמשיך את הדרך הארוכה לבאטומי, אבל אכזב מאוד כשהשליך אותנו עם מיניבוס יותר גרוע מאלו שראינו מחוץ לתחנת הרכבת. 

הנהג והחצ'אפורי (איציק כלפי)הנהג והחצ'אפורי (איציק כלפי)

לא סתם מיניבוס, מיניבוס מאסף, שהאריך את הדרך ביותר שעתיים מהרגיל. איפה הוא לא עבר, מי לא לקח. גאורגים עולים ויורדים, רק אני וראובן נשארים. אחרי 7 וחצי שעות כבר ראינו ציוויליזציה ואת קו החוף של באטומי. בהזדמנות הראשונה שהייתה, יצאנו מהמיניבוס והזמנו מונית ב-'בולט' אפליקציית המוניות המקבילה ל-'אובר', שאיתה אי אפשר לעבוד על אף אחד בעיניים. 

נסיעה של כמה שקלים הביאה אותנו סוף סוף למלון בבאטומי, אבל כל זה היה שווה את האווירה שהייתה אתמול בטביליסי עם ההעפלה ההיסטורית לחצי גמר היורו עד גיל 21. אם נבחרת ישראל וגיא לוזון ימשיכו את החלום עד לגמר, נהיה מוכנים לעבור את זה שוב. טוב, אולי במחשבה שנייה, ראובן לא.

המיניבוס בגאורגיה (איציק כלפי)המיניבוס בגאורגיה (איציק כלפי)
אסור לפספס
נגןכואב: ספיד נפצע בתחרות גלגול הגבינה מההר
כואב: ספיד נפצע בתחרות גלגול הגבינה מההר
נגןקאסמירו עובד עם היורש על ביעטה מעל החומה
קאסמירו מלמד את הבן שלו לבעוט מעל החומה
נגןהאם זה השער העצמי היפה ביותר בהיסטוריה?
האם זה השער העצמי היפה ביותר בהיסטוריה?
נגןהפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
הפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */