הנשיאה חיות: "שופטי ישראל עושים את מלאכתם במקצועיות וללא מורא"

ברקע להתבטאות של פרקליט המדינה לשעבר כנגד התנהלות השופטים בתיק 4000, יו"ר הקואליציה שלח מכתב לנשיאת העליון וביקש ממנה לספק גיבוי לשופטים • "הגיבוי יסייע לביסוס אמון הציבור במערכת"

הנשיאה חיות והמכתב שקיבלה מיו"ר הקואליציה. צילום: אורן בן חקון

על רקע התבטאויותיו של פרקליט המדינה לשעבר כנגד שופטי תיק 4000 ולאחר מתקפות שונות במגזר הציבורי כנגד השופטים, יו"ר הקואליציה פנה היום (ראשון) לנשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בבקשה לצאת להגנת השופטים. "מצופה שתצאי להגנת השופטים העוברים את המתקפה החריפה בשל החלטתם השיפוטית". הנשיאה חיות, שסיירה היום בבתי המשפט במחוז דרום אמרה כי "שופטי ישראל עושים את מלאכתם במקצועיות וללא מורא".

הנשיאה חיות נגד רפורמת לוין: "שנת ה-75 של ישראל תיזכר כשנה שבה נפגעה זהותה הדמוקרטית של המדינה פגיעה אנושה" // צילום: שמואל בוכריס

אתמול תקף משה לדור, פרקליט המדינה לשעבר, את התנהלות השופטים בפרשת תיק 4000 בעניין אישום השוחד וטען כי העיתוי והאופן בו הצעד נעשה בעייתים ואף חמורים. "הם שוחחו במשך רבע שעה ופנו לנציגת התביעה ואמרו לה 'תשמעי, אנחנו חושבים שבשלב הזה יהיה לכם קושי להוכיח את עבירת השוחד בתיק 4000'. זו התחלה חמורה ומחפירה, תקלה חמורה ביותר", טען לדור באירוע "שבתרבות" בבאר שבע. 

בעקבות הדברים וכן בשל מתקפות נוספות בסקטור הציבורי כלפיי מערכת המשפט, פנה היום יו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כץ במכתב לנשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות. "גיבוי לשופטים וגינוי מצדך למתקפה, לא משנה על ידי איזה צד במפה הפוליטית היא נעשתה, יסייע לביסוס אמון הציבור במערכת שאותה את מובילה, אמון שחשוב לכולנו לחזק".

יו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כץ, צילום: אורן בן חקון

במהלך סיור שקיימה היום חיות בבתי המשפט במחוז הדרום (הראשון בסדרת סיורי פרידה מבתי המשפט לקראת פרישתה בחודש אוקטובר הקרוב) הודתה הנשיאה לשופטי ועובדי המחוז והביעה בפניהם את רגשי ההוקרה וההערכה שהיא רוחשת לעשייתם. הנשיאה חיזקה את ידי השופטים בציינה את שהיא שבה ומדגישה בכל הזדמנות כי "שופטי ישראל עושים את מלאכתם נאמנה, במקצועיות וללא מורא". הנשיאה בחרה, כדרכה, שלא להתייחס להתבטאויות הנוגעות להליכים תלויים ועומדים בבתי המשפט.

היועמ"שית לא מוותרת

כזכור, ביום חמישי האחרון פרסמו השופטים את תמצית השיחה שהתקיימה לפני כשבועיים עם הפרקליטות וההגנה. במסמך שאותו הפיצו, נכתב כי קיימים קשיים להוכחת עבירת השוחד בתיק 4000. השופטים הוסיפו כי מוטב לסיים את המשפט לטובת המדינה. "צוין הצורך בסיום המשפט לטובת העניין והמדינה. הדברים נאמרו ללא קשר לאופן סיום המשפט וללא קשר לתוצאת המשפט".

למרות הודעת השופטים, היועצת המשפטית לממשלה כבר הודיעה כי אינה מתכוונת למשוך את האישום. הערכה כי הרקע לכך הוא שגלי בהרב-מיארה סומכת על התובעות בתיק יהודית תירוש וליאת בן ארי שסבורות כי בסוף כן ניתן יהיה להרשיע את נתניהו בעבירה החמורה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר