אחד מאירועי הספורט הגדולים בעולם, הטור דה פראנס, נפתח היום (שבת) בקטע באורך 182 ק"מ שהתחיל בחבל הבאסקים בספרד (בו יהיו שלושת הקטעים הראשונים). אחרי דרמה גדולה, הבריטי אדם ייטס ניצח את אחיו התאום סיימון ממש על קו הסיום ובהפרש של ארבע שניות בלבד.
זה היה קטע קשה במיוחד שכלל 30 טיפוסים בדרגות שונות, שבעה טיפוסים יותר מהשנה שעברה. "ראיתי את אחי לפניי, שאלתי בקשר אם אני יכול לפרוץ יחד איתו והצוות ענה לי ללכת על זה", אמר אדם הנרגש בסיום. ייטס רוכב בקבוצתו של אחד מהפייבוריטים לזכייה טדי פוגצ'אר, שהגיע במקום השלישי. "אני מכיר את סיימון היטב, כמובן שאנחנו מדברים כל יום ועוברים את זה ביחד, אז היה כיף להתחרות נגדו, הוא עשה לי חיים קשים עד הרגע האחרון", הוסיף אדם ייטס. "קצת מצטער שפיספסתי הזדמנות לנצח בקטע, אבל אני בטוח שיהיו לי עוד הזדמנויות בהמשך. היה לי קצת קשה עם מזג האוויר הלח", אמר סיימון. זה הניצחון הראשון של אדם ייטס בטור דה פראנס, בעבר סיים חמש פעמים בטופ 10 וסיים במקום הרביעי הכללי ב-2016.
2 צפייה בגלריה
אדם ייטס (בשחור) ואחיו סיימון ייטס
אדם ייטס (בשחור) ואחיו סיימון ייטס
אדם ייטס (בשחור) ואחיו סיימון ייטס
(Bernard PAPON / POOL / AFP)
2 צפייה בגלריה
אדם ייטס
אדם ייטס
אדם ייטס עם החולצה הצהובה
(EPA/MARTIN DIVISEK)
הרוכב מייקל וודס מישראל פרמייר טק הפתיע וסיים במקום החמישי, 12 שניות אחרי המנצח. הרוכב הקנדי אמר בסיום: "אני מרוצה מאוד, עברתי מבחן אדיר, הרבה נשארו לקראת הסיום אבל אני הצלחתי להישאר בדבוקה המובילה עד הסוף. הייתי יכול לסיים במקום גבוה יותר, אבל בסך הכל אני מרוצה מהמקום החמישי".