יום שני, 10.06.2024 שעה 05:49

"עובדים על מרוץ שיעבור בישראל ובבחריין"

אדאמס, בעלי ישראל פרמייר טק, חשף במסע"ת לקראת הטור דה פראנס כי הוא נמצא במו"מ עם ראשי הפדרציה העולמית לאופניים על "מרוץ השלום". הפרטים בפנים

|
הרכב
הרכב "ישראל פרמייר טק" לטור דה פראנס 2023 (קרדיט: האתר הרשמי של הקבוצה)

הטור דה פראנס, אירוע הספורט הנצפה בתבל אחרי המונדיאל והאולימפיאדה, יזנק בשבת הקרובה בבילבאו בירת חבל הבסקים, יחצה את צרפת ושרשראות הרי הפירנאים והאלפים עד לסיום בשדרות האליזה בפריס ב 21 ביולי. סילבן אדאמס, הבעלים של קבוצת הרכיבה הישראלית “ישראל פרמייר טק”, דיבר במסיבת עיתונאים חגיגית לקראת פתיחת הטור. 

סילבן אדאמס חשף במהלך מסיבת העיתונאים על תכנית לתחרות בינלאומית שתעבור בישראל: “אנחנו עובדים על משהו מרגש, תחרות שתהיה תחרות סוף העונה יחד עם פרטנרים שלנו והיא תיקח חלק בבחריין וגם בישראל. נארח את אירוע הגלא גם במזרח התיכון. השגריר עובד על זה ואני מקווה שזה יסתדר ב-2023 או בעתיד”. 

מירוץ אופניים מקצועני בין לאומי בשם ״מירוץ השלום״ אשר יצא מהאמרויות , ימשיך לבחריין ויסתיים בישראל - נמצא בשלבי מו״מ מתקדמים בין גורמים במדינות השותפות להסכם אברהם. 

את הדברים חשף כאמור סילבן אדמס, הבעלים של קבוצת האופניים המקצוענית ״ישראל פרמייר טק״ במסגרת שיחה עם עתונאים לקראת הטור דה פראנס שייפתח בשבת הקרובה בבילבאו שבספרד ובו תשתתף קבוצתו בפעם הרביעית בתולדותיה.

סילבן אדאמס (חגי מיכאלי)סילבן אדאמס (חגי מיכאלי)

אדאמס סיפר שבמירוץ הבין לאומי הענק מתוכננות ליטול חלק 18 מהקבוצות המקצועניות הגדולות בעולם כולל הקבוצה המקצוענית של בחריין ושל איחוד האמרויות , שתיהן נמנות על צמרת הקבוצות בעולם . ״ישראל פרמייר טק״ אף היא ברשימת ה 18 הקבוצות הגדולות בעולם והיא תייצג את ישראל. 

לפי הפורמט המתוכנן, ייפתח המרוץ בשני שלבים באמירויות (או בבחריין) ומשם יעבור למדינה השכנה ולבסוף יטוסו הרוכבים לישראל ברכבת אווירית לעוד יום או שניים של מרוץ בישראל. למרוץ כבר ניתן שם - ״מירוץ השלום״ ובמו״מ מעורבים גם ראשי הפדרציה העולמית לאופניים שיתנו חסות למרוץ שינעל את עונת המרוצים באירופה מדי שנה.

“אני חושב שאנחנו שולחים את הקבוצה הכי חזקה ששלחנו אי פעם, בשנה שעברה זכינו בשני שלבים, אז אנחנו רוצים להשתפר. עברנו ג’ירו מרגש עם קבוצה חזקה שעשתה תוצאות טובות. נתחרה בצורה דומה בטור ונקווה להשיג ניצחונות מרגשים, נשים הרבה דגש לישראל, המדינה שאנחנו מייצגים”.

סילבן אדאמס משיא משואה (אורן בן חקון)סילבן אדאמס משיא משואה (אורן בן חקון)

על כך שאין רוכבים ישראליים לראשונה: “אני לא מאוכזב מהרוכבים הישראליים, יש לנו תכניות לטור ועומר גולדשטיין לא יהיה שם כמו בשנה שעברה. הקורונה הקשתה עליו, הוא עבר פציעות והיה לו קשה לחזור כמו שצריך והוא לא יצליח להשתתף. בנוגע לשאר, יש לנו שתי רוכבי אקדמיה שיצטרפו בשנה הבאה וזו הוכחה להתקדמות בגזרה הישראלית והצלחת התכנית שלנו”. 

“יש סיבה שאנחנו מפתחים את הישראלים בדרך הזו ויש חבר’ה מאוד מוכשרים באקדמיה וברגע שהם יהיו מוכנים הם יקבלו קידום. אין אכזבה מכך, אנחנו רוצים לשלוח את הרוכבים הכי טובים. האכזבה בעיקר בנוגע לעומר, אבל לא היו את התנאים הדרושים לכך”. 

על המסקנות שלמד מהשנה שעברה וכמה זה השפיע על העונה הנוכחית ועל הטור דה פראנס: “הייתה אכזבה גדולה בתחרויות הקודמות, אבל כל המערכת הייתה מלוכדת. קבוצות אחרות הלכו על תחרויות קטנות יותר וצברו הרבה נקודות. בשנה שעברה הצלחנו לזכות בשני שלבים”.

עודד קוגוט במקום הראשון, עומר גולדשטיין במקום השני ונדב רייסברג במקום השלישי על הפודיום (צילום: ישראל פרמייר טק)עודד קוגוט במקום הראשון, עומר גולדשטיין במקום השני ונדב רייסברג במקום השלישי על הפודיום (צילום: ישראל פרמייר טק)

“אם מערכת הנקודות שעכשיו הייתה בשנים הקודמות לא היינו יורדים בדירוג. המערכת קצת הרסה לנו וזה מאכזב. בשנה שבה השגנו את התוצאות הכי טובות, ירדנו. אנחנו קבוצה חזקה ולא היינו צריכים לרדת. הקורונה הרסה לנו וזה היה מאכזב, אבל נאבק בדרך חזרה שלנו, אנחנו קבוצה עולמית שמתחרה בכבוד ונעלה בחזרה”. 

התחושות של הקבוצה השנה: “האווירה טובה, היו לנו 12 רוכבים ברשימה הגדולה, שלחנו אותם למחנות אימון ביחד לפני הטור ובמרוצים יחד. החיבור התפתח בין הרוכבים, זה נתן לנו הרבה ביטחון ובמרוצים האלו כמעט לקחנו בספרינטים. יש לנו ציפיות גדולות וחבורה טובה שהולכת אל הטור. לא שלחנו ישראליים, אבל יש לנו שלושה קנדים שמכירים אחד את השני הרבה זמן ויש להם ביטחון אחד בשני והרוכב המוביל (מייק וודס) שסומך על חבריו שיתמכו בו בשלבים מסוימים”.

על הצפיות שלו ברמת ההישגים: “קשה לענות על זה. אנחנו רוצים לנצח לפחות שלב אחד בטור וזה יהיה גדול עבורנו. התקרה מבחינתנו זה להשיג את מה שהצלחנו בשנה שעברה. בג’ירו לא זכינו בשום שלב, אבל הגענו למקומות גבוהים בהמון שלבים למרות שלא הצלחנו. אנחנו רוצים להתחרות באותו סגנון ואותן שאיפות. יש לנו צ’אנס בספרינטים לעשות טוב יותר כי יש לנו את הרוכב הניו זילנדי (קורבין סטרונג) שמסיים מעולה, לא הכי טוב, אבל יש לו הזדמנות לזרוח. נשתפר בנוגע של לצוד שלבים. יש לנו קבוצה פחות מוערכת (אנדרייטד)”.

קבוצת ישראל פרמייר טק (נועה ארנון)קבוצת ישראל פרמייר טק (נועה ארנון)

“הרעיון זה לתמוך אחד בשני וללכת אחרי השלבים בהם יש לנו רוכבים מובילים. גם הרוכב האיטלקי שהתקדם יוכל לעשות דברים. שתי הישראליים שיתקדמו בשנה הבאה, יקבלו הזדמנות לעשות דברים גדולים. יש לנו קבוצה מתפתחת באקדמיה כשחצי מהם ישראליים, כך שיש לנו וודאות לזה שנסמיך עוד. אם הקבוצה שלנו לא הייתה מוצאת אותם ומפתחת אותם, הם לא היו מגיעים לזה. מה שעשינו בג’ירו הראה שאנחנו בכיוון הנכון”.

על הדלקת המשואה ביום העצמאות, האהבה לישראל והרצון לשים אותה על המפה: “פיתחו חולצה מיוחדת בהשראת המדינה, יהיו הרבה אנשים שיראו את הטור ויראו את הצבעים שבחרנו. אנחנו מקדמים את המדינה וזה מה שרציתי לעשות כשבאתי לפה. הרעיון שלי הוא להביא את ישראל האמיתית ולא זו שמוצגת במדיה. הבאנו את הג’ירו לישראל, שמובילה בתיירות בשנים האחרונות. אנחנו מביאים את הגאווה והלב הגדול של מיליונים שחיים במדינה”.

ההחלטה לא לכלול את כריס פרום: “כריס לא באמת התמודד והייתה הזדמנות ללכת, כך שאין שינוי בגישה שלנו. בסוף היינו צריכים לבחור את השמינייה הטובה ביותר והוא לא הציג את היכולת הנדרשת וזו שרצינו. הוא מאוכזב מכך – כריס לא תיאר את זה שהוא יהיה מתחרה בטור הזה, אבל אולי בעתיד. בשנה שעברה הוא השיג תוצאות טובות. שוב, זו קבוצה חזקה וכל אחד צריך להרוויח את מקומו לא משנה מי עשה מה בעבר”. 

קבוצת ישראל פרמייר טק (נועה ארנון)קבוצת ישראל פרמייר טק (נועה ארנון)

“ההבטחה שנתתי לכריס כשהחתמנו אותו זה שהוא יפרוש מכאן, אז כל עוד הוא רוצה להיות איתנו ולעבוד קשה כרוכב מקצועני, יש לו פה מקום והוא צריך להרוויח אותו (המקום לטור דה פראנס) – זה ברור לו מאוד”.

על העובדה שאין שידור ישראלי לטור: “אין לנו כיסוי משידור וזה בושה, אבל רוכבים צעירים שרוצים לצפות, יש לכם דרך לראות את הטור ולשפר את האנגלית שלכם. אולי אחת מחברות השידור יצליחו למרות שאני מודע לכך שזה עולה הרבה כסף. המעריצים הצעירים שירצו לצפות יצליחו בדרך כזו או אחרת”.

עוד בנוגע לציפיות של “פרמייר טק”: “שם הקבוצה זה לא ‘פרמייר טק’, אלא ישראל. כל תוכניות השידור קוראות לנו ככה. אף אחד בעולם לא קורא לנו ‘פרמייר טק’, כי זה ספונסר שני. אנחנו קודם כל ישראל – הזהות שלנו. אולי אני אפתיע, אני חושב שאנחנו מסוגלים לנצח את השלב הראשון ולזכות ללבוש את חולצה הצהובה בפעם הראשונה של הקבוצה – דבר מיוחד מאוד. יש כמה שלבים שאנחנו רוצים ויהיו משימות קשות במיוחד בשלב הראשון, אבל אנחנו מהפייבוריטים לדעתי. תתמכו בנו, אנחנו מרגישים את האהבה ואני מקווה שנוכל להפתיע את כולם”.

אסור לפספס
נגןהכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
גם הכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
נגןאבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
אבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
נגןתומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
תומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
נגןאיך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
איך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */