מכתבו התקיף של נגיד בנק ישראל, הפרופ' אמיר ירון, לראש הממשלה בנימין נתניהו, שבמסגרתו הוא דרש להוריד מיד מסדר היום את הצעת החוק שתכפיף את בנק ישראל לשר האוצר בעניין קביעת ריביות לבנקים - גרם לפני יומיים לזינוק בשערי הדולר והאירו תוך זמן קצר. מאז הספיקו לדחות את המשך החקיקה, אך מגמת ההיחלשות של השקל נמשכה, והיום הדולר נסחר סביב 3.69 שקלים והאירו סביב 4.03 שקלים - כ-2% יותר מלפני יומיים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
דולרים ושקלים
דולרים ושקלים
דולר שקל
(צילום: Shutterstock)
בערב שפורסם המכתב עלה שער הדולר מ-3.638 שקל בסביבות השעה 16:00 ל-3.667 שקל - עלייה של כ-0.95%. שער האירו עלה מ-3.957 שקל לחצייתו מחדש של רף ארבעה השקלים, ל-4.022 שקל.
גם ההתפתחויות לגבי המשך חקיקת המהפכה המשפטית משפיעות ככל הנראה על המסחר, כשהבוקר ראש הממשלה בנימין נתניהו חזר והבהיר בריאיון מקיף לעיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" כי פסקת ההתגברות כבר לא תהיה חלק מהמהפכה המשפטית - אבל הדגיש כי הוא יקדם את התוכנית כולה.
בריאיון אמר נתניהו כי הצדדים לא הצליחו להגיע להסכמות בשיחות בבית הנשיא ולכן לדבריו הוא ימשיך לקדם בעצמו את תוכניתו. כאמור, הוא הבהיר שוב שלא יקודם חוק שיאפשר לכנסת לעקוף פסיקה של בית המשפט העליון. "העפתי את זה", אמר.