י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
פוטין ממשיך לרצוח

הרוסים טוענים כי ירו לעבר כוחות נאט"ו: שלוש נערות נהרגו

טיל רוסי שנועד להפיל מטוס פגע במסעדת פיצה, פגיעת הטיל התרחשה באזור קניות הומה ופגעה במסעדת פיצה שדווחה כפופולרית בקרב עיתונאים

 הרוסים טוענים כי ירו לעבר כוחות נאט"ו: שלוש נערות נהרגו
ההרס הרב במקום צילום: משרד ההגנה האוקראיני

הזוועות התגלו לאחר חילוץ ההרוגים ופצועים, לפחות 11 בני אדם נהרגו כולל ילדים, ו-61 נפצעו לאחר שטיל רוסי נגד מטוסים פגע במסעדת פיצה בעיר קרמטורסק שבמזרח אוקראינה באזור דונייצק. טיל שני פגע בכפר בשולי העיר ופצע חמישה בני אדם.

"רוסיה לא פוגעת באזרחים, רק במטרות צבאיות", שיקר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב בתקשורת, הטלוויזיה הממלכתית הרוסית הסבירה כי התקפות הטילים נועדו ל"מדריכי נאט"ו" וכי "המטרה הושגה". הרוסים לא הציגו ראיות המצדיקות טענה זו.

"רצתי אחרי הפיצוץ הכל התפוצץ שם", אמרה אישה לסוכנות הידיעות רויטרס. "הזכוכית החלונות או הדלתות התפוצצו ולא נשאר מהם כלום . כל מה שאני רואה זה הרס, פחד ואימה". הטיל שאורכו שבעה מטרים, נורה בדרך כלל ממשאית ונועד להפיל מטוס.

גורמים רשמיים אמרו ששלוש נערות, שתי אחיות תאומות בנות 14 ונערה 17 היו בין ההרוגים בפיצוץ.

ראש העיר, אולכסנדר גונצ'רנקו, אמר שגופתו של ילד נמשה מההריסות ביום רביעי בבוקר. הוא לא מסר את גיל הילד. "בעצב ובכאב בלתי נסבל אנו מדווחים על מותן של שתי אחיות אקסנצ'נקו, יוליה ואנה, תלמידות בית הספר היסודי", נמסר בהודעת מחלקת החינוך בעיר.

משרד ההגנה של אוקראינה פרסם תיעודים קשים של הנזק הרב למבנים ואמא במצוקה שמחפשת את בתה הנעדרת, לדברי האמא הבת שלה עבדה במסעדה שנפגעה. בהצהרה נאמר: "רוסיה עדיין מכוונת טילים לאזרחים באוקראינה, ילדים היו בין ההרוגים, ותינוק נפצע בפיצוץ".

מלחמת אוקראינה רוסיה הרוגים ופצועים נאט''ו ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד