זמן קצר לאחר שכוכב נבחרת אנגליה ג'וד בלינגהאם עזב את הבונדסליגה, מסתמן שהקפטן שלו במדים הלאומיים קרוב מאוד להגיע אליה. לפי הדיווחים, חלוץ טוטנהאם הארי קיין ואלופת גרמניה באיירן מינכן הגיעו לסיכום עקרוני על המעבר, וכעת על הבווארים להגיע לסיכום עם התרנגולים.
בינתיים באיירן הציעה רשמית 70 מיליון יורו לפני בונוסים, אך טוטנהאם דחתה את ההצעה, כשלפי פרסומים קודמים היא הציבה תג מחיר של 115 מיליון יורו על החלוץ האנגלי שיחגוג בעוד כחודש את יום הולדתו ה־30. בבאיירן יודעים שקיין נכנס לשנתו האחרונה בחוזה בטוטנהאם ושהיא מעדיפה למכור אותו לקבוצה מחוץ לפרמייר־ליג, וצפויים לשפר את ההצעה ולהתקרב ל־100 מיליון יורו, סכום שאמור להספיק. אם אכן כך יהיה, מדובר במהלך שמתאים לכל המעורבים.
3 צפייה בגלריה
הארי קיין
הארי קיין
מהלך שמתאים לכל המעורבים. הארי קיין
(צילום: Julian Finney/Getty Images)
קיין, מלך השערים של טוטנהאם בכל הזמנים עם 280 כיבושים ב־435 משחקים, הוא הכדורגלן הגדול אי פעם שלא זכה בתואר, ומהבחינה הזאת קל להבין מדוע מעבר לבאיירן הגיוני מבחינתו. הקבוצה הגרמנית נמצאת במשבר ניהולי, אך העונה האחרונה שבה סיימה בלי צלחת הייתה ב־2010/11. 11 זכיות רצופות.

הנעליים של לבנדובסקי

אבל ממש לא מדובר רק בהזדמנות לאליפויות קלות. בקיץ 2021 דרש קיין לעזוב את טוטנהאם לטובת מנצ'סטר סיטי וטען כי היה לו הסכם ג'נטלמני שיאפשר זאת, אך היו"ר דניאל לוי סירב למכור אותו. אם היה מסכים, מורשתו של קיין בטוטנהאם, שבה גדל, הייתה נפגעת קשות ואולי אפילו נהרסת. זה ממש לא המצב במעבר שצפוי לו כעת לבאיירן, כאשר שיא הכיבושים במועדון כבר שייך לו והקבוצות כלל לא צפויות להתחרות זו בזו בתקופה הקרובה. קיין יצטרף לאחת משלוש הקבוצות הגדולות מחוץ לאנגליה ובפעם הראשונה בקריירה יתחרה על כל התארים - וכל זאת בלי לפגוע ברגשותיהם של אוהדי טוטנהאם.
3 צפייה בגלריה
לבנדובסקי
לבנדובסקי
מאז שעזב - בבאיירן משוועים למחליף. לבנדובסקי
(צילום: EPA)
מבחינת באיירן, הרצון בשידוך עם קיין מובן לחלוטין ויכול להשתלם בענק, מאחר שהיא נואשת למחורר רשתות. אין לה חלוץ טבעי בכיר בסגל מאז שרוברט לבנדובסקי עזב לברצלונה בקיץ הקודם, והניסוי בעמדה עם סאדיו מאנה נכשל. בעונה שחלפה מלך שערי באיירן בליגה היה שחקן הכנף סרג' גנאברי עם 14 כיבושים בלבד. קיין מצא את הרשת 30 פעמים בעונה האחרונה בפרמייר־ליג, בליגה עם הגנות טובות בהרבה מאשר בבונדסליגה, ולמרות שקבוצתו לא הרשימה וסיימה במקום השמיני בלבד. מדובר גם במלך השערים של נבחרת אנגליה בכל הזמנים, עם 58 כיבושים ב־84 הופעות.
עבור טוטנהאם מדובר בהזדמנות אחרונה להרוויח סכומים כאלה תמורת קיין. בעונה הבאה היא לא תשחק באירופה ונראה שהדבר הנכון ביותר מבחינתה הוא להתחיל תהליך של בנייה מחדש תחת המאמן האוסטרלי אנג'ה פוסטקוגלו.
3 צפייה בגלריה
הארי קיין, טוטנהאם, מילאן
הארי קיין, טוטנהאם, מילאן
טוטנהאם יכולה לעשות קופה יפה עבורו. קיין
(צילום: Reuters/Paul Childs)
קיין כבר היה בדרך הבטוחה למספר קבוצות בעבר, אך העסקאות תמיד נפלו, כך שמהניסיון עם הבוס לוי ניתן לקבוע בביטחון שגם הפעם המו"מ לא יהיה פשוט. אבל העסקה עם באיירן שונה, ולטובת כל הצדדים היא גם צריכה להיחתם.
פורסם לראשונה: 06:36, 29.06.23