רגע האמת של הנבחרת הצעירה מתקרב: ישראל תפגוש ביום רביעי (19:00) את צ'כיה למשחק שיכול לעלות אותה לראשונה בתולדותיה לרבע גמר יורו הצעירות. החבורה של גיא לוזון אמנם מדורגת במקום האחרון בבית עם נקודה אחת משש אפשריות, אבל ניצחון במחזור הנעילה עשוי להקפיץ אותה למקום השני, המבטיח כרטיס לשלב הבא.
הנבחרת הישראלית מגיעה למשחק החשוב אחרי הפסד 2:0 לאנגליה, אבל בידיעה שעלייה לרבע הגמר היא אפשרית לגמרי. "התחושות בנבחרת הן טובות, אנחנו מאמינים בעצמנו ובאים למשחק כדי לתת הכל", אמר המגן כארם ג'אבר. "האמת, מאז שהוגרלנו לבית, האמנו תמיד שאפשר לעשות את זה. אנחנו לא מפחדים מאף נבחרת בעולם ואני מקווה שגם מחרתיים נעשה את זה. בכדורגל למדתי שאין אנדרדוג, כל נבחרת יכולה לנצח נבחרת אחרת".
1 צפייה בגלריה
ג'אבר
ג'אבר
אופטימי. ג'אבר
(צילום: Giorgi Ebanoidze/DeFodi Images/Getty Images)
ג'אבר הוסיף: "עשינו תיקו מול גרמניה ב-10 שחקנים, אז אנחנו באים גם מול צ'כיה בשיא המוכנות כדי לנצח את המשחק. אנחנו באמת מאמינים, כל השחקנים אומרים שאפשר לעשות את זה, ויש תחושה שאנחנו הולכים לעשות את זה. בעזרת השם ננצח את המשחק".

התסריטים שיבטיחו לישראל כרטיס לרבע הגמר

אז באיזה תסריט היא תצליח במשימה? לישראל יש נקודה אחת אחרי שני משחקים והיא עכשיו במקום האחרון בבית. הנבחרת חייבת לנצח את צ'כיה כדי לשמור על סיכוי לעלייה לרבע הגמר אבל לא תלויה בעצמה. במשחק המקביל גרמניה תשחק מול אנגליה (שכבר עלתה מהמקום הראשון).
אם גם ישראל וגם גרמניה ינצחו, אז העלייה תוכרע על הפרש שערים. כרגע לגרמניה יש שער אחד יותר מישראל, ולכן אם גם ישראל וגם גרמניה ינצחו אז ישראל תצטרך לנצח בהפרש גבוה יותר משני שערים כדי לעלות (אם גרמניה תנצח 0:1, אז ישראל תצטרך לנצח 0:3). אם לשתי הנבחרות יהיה את אותו הפרש שערים, מה שיקבע תהיה כמות הכרטיסים האדומים והצהובים ושם יש לגרמניה יתרון (ישראל עם שבעה כרטיסים צהובים ואדום אחד, בעוד גרמניה עם חמישה כרטיסים צהובים).
טבלת הבית הישראלי 1. אנגליה - 6 נק' (0:4) 2. צ'כיה - 3 נק' (3:2) 3. גרמניה - 1 נק' (3:2) 4. ישראל - 1 נק' (3:1)