השר אליהו דרש מינוי אביו לרב העיר ירושלים תמורת הסרת התנגדות להצעת חוק

השר למורשת דרש ממנכ"ל משרד הדתות למנות את אביו לתפקיד בתמורה להסרת התנגדות של עוצמה יהודית מחוק של שינוי בחירת רבני ערים • בכירים בש"ס: "ההצעה נדחתה על הסף, לא יהיה מו"מ על רבנים" • מנכ"ל משרד הדתות סירב להגיב • השר אליהו: "לא היו דברים מעולם"

השר למורשת, הרב עמיחי אליהו. צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90

פרסום ראשון: השר למורשת, עמיחי אליהו מעוצמה יהודית ביקש ממנכ"ל משרד הדתות, יהודה אבידן למנות את אביו, הרב שמואל אליהו, לרב העיר ירושלים זאת בתמורה להסרת ההתנגדות של עוצמה יהודית מהחוק של ש"ס ומפלגת הציונות הדתית לשינוי האופן שבו נבחרים רבני ערים.

בעוצמה יהודית מתנגדים נחרצות לחוק של ש"ס לשינוי בחירת רבני ערים. הממשלה תתכנס היום (שני) באופן חריג לדון בערר התנגדות שהגישו עוצמה יהודית נגד אישור החוק בשבוע שעבר בוועדת שרים לענייני חקיקה.

כוח נוסף לשר הדתות

השר עמיחי אליהו כתב היום בפייסבוק: "ממשלת ישראל תתכנס היום לישיבה מיוחדת, שלא מן המניין. לא בשביל להילחם בטרור. לא בשביל לנצח את האנרכיה. לא בשביל לקדם את הרפורמה. לא בשביל לדון באלימות השוטרים כלפי מתנחלים. לא בכדי לדון במעצרים המנהליים. אפילו לא בשביל הכלכלה. לא. רק בשביל לשנות את כללי המשחק של הבחירות לרבנות. יש לנו כנראה עוד מה לתקן גם בתוך הבית".

השרים אופיר אקוניס ועמיחי אליהו בפתח ישיבת הממשלה | בנצי רובין

בכירים בש"ס המעורים בפרטים אישרו את הדיווח ואמרו ל"ישראל היום": "אנשי עוצמה יהודית ניסו לנהל מו"מ על בחירת רבני ערים, רצו גם השפעה על בחירת הרב הראשי שתעשה בהסכמה, כל ההצעות הללו נדחו על הדף - לא יהיה מו"מ על בחירת רבנים".

הצעת החוק המדוברת אליה מתנגדים בעוצמה יהודית למעשה מחלישה את ההשפעה של הרשות המקומית בגוף הבוחר של רב העיר ותיתן כוח נוסף לשר הדתות ולנציגים מטעמו וכן לנציגי מועצת הרבנות הראשית במינוי של אותם רבני ערים.

מנכ"ל משרד הדתות, יהודה אבידן סירב להגיב לפניית ישראל היום בנושא. מטעמו של השר אליהו נמסר בתגובה: "לא היו דברים מעולם. השר מתנגד לדילים ולשינוי כללי המשחק, דבר שמסאב את מערכת הרבנות".

יש לציין כי מנכ"ל משרד הדתות וגם שר הדתות לא יכולים להבטיח מינוי של רב עיר. אך לאחר אישור החוק אליו לשינוי הגוף הבוחר של רבני ערים אליו מתנגדים בעוצמה יהודית לשר הדתות תהיה יותר השפעה בגוף הבוחר של רבני ערים. למעשה, הבקשה של אליהו דרך מנכ"ל משרד הדתות נועדה להשיג את תמיכת ש"ס ושר הדתות כדי שאביו ייבחר לרב ירושלים.

ירושלים, צילום: GettyImages

נזכיר כי תפקיד רב העיר הספרדי של ירושלים עלה בהקשר של הרב דוד יוסף, בנו של הרב עובדיה יוסף ז"ל. בש"ס שוקלים לנסות למנות את הרב דוד יוסף שמעוניין לכהן כרב הראשי לישראל - לרב העיר ירושלים כדי לאפשר את מינויו של הרב יהודה דרעי, אחיו של דרעי, לרב הראשי הספרדי של ישראל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר