בתנועת גלגלון לקריית שלום: ההימור על רובי קין ישתלם למכבי תל אביב?

אגדת דשא, אבל תפקיד ראשון כמאמן ראשי בלעדי • קיבל מחמאות ממכריו ("ברגע שייכנס לחדר הלבשה, הוא יזכה להרבה כבוד") אך הגעתו מעלה סימני שאלה • האירי קיבל את המפתחות הכבדים מהצהובים, ויודע שהוא חייב להוכיח את עצמו

רובי קין. זה המאמן שמכבי תל אביב הייתה צריכה?

את רובי קין השחקן מכיר כל מי שראה כדורגל מסוף שנות התשעים ועד 2018. קין היה גולר במלוא מובן המילה. זורק מגינים, מקפיץ מעל בלמים, מכניע שוערים וכובש כמויות על כמויות. הוא כיכב בטוטנהאם ומדורג במקום ה-17 בטבלת כובשי הפרמיירליג בכל הזמנים.

בשלהי הקריירה עבר לארצות הברית וחתם בלוס אנג'לס גלאקסי במדיה הפך לכובש השני בטיבו אי פעם. קין הוא גם מלך שערי נבחרת אירלנד מאז ומעולם, 68 שערים כולל שלושה בלתי נשכחים בגביע העולם של 2002. את השערים האלה היה חוגג קין עם גלגלון, גלגול ותנועת ירי עם הידיים – זיכרון שנצרב בתודעה.

את רובי קין המאמן, החל מהיום (שני) מאמנה החדש של מכבי תל אביב, כמעט ואף אחד לא מכיר. מאז פרש ממשחק פעיל ב-2018 הוא צבר לא מעט חוויות על ספסל המאמנים, אולם כמעט תמיד כעוזר. למעשה, הג׳וב שקיבל מהצהובים הוא הראשון שלו כמאמן ראשי בלעדי.

הרגעים הגדולים של רובי קין כשחקן טוטנהאם / קרדיט: טוטנהאם

לפני חמש שנים הוא אמנם אימן את atk ההודית, אך הוא עשה זאת כמאמן-שחקן למשך שלושה משחקים בלבד. מאז שימש כעוזרו של מיק מקארתי בנבחרת אירלנד, כעוזרו של ג׳ונתן וודגייט במידלסברו ולמשך ארבעת המחזורים האחרונים של העונה הנוכחית כעוזרו של סם אלרדייס בלידס יונייטד.

לאחר שהשניים לא הצליחו להשאיר את הקבוצה בפרמיירליג אמר קין: "לצערי, הביאו אותנו מאוחר מידי. אני חושב שאם היינו מגיעים קודם דברים היו נראים אחרת". עוד סיכם קין: "בסך הכל הייתה חוויה טובה, צברתי עוד ניסיון".

בדיעבד, זאת בדיוק הייתה התכנית של קין לפרק החדש בקריירה שלו. למרות שברזומה שלו יש חור תעסוקתי בין התקופה במידלסברו ב-2020 לזאת בלידס השנה, קין תמיד היה עסוק בענייני אימון ובצבירת ניסיון.

מעבר להיותו פרשן ברשת skysport, ב-2021 הוא הצטרף מיוזמתו האישית לצוות האימון של שמרוק רוברס האירית, וסייע לה בהתנדבות. "אני מרוויח המון מלעזור לקבוצה המקומית שלי" אמר כשנשאל על כך שהוא עושה זאת ללא שכר, "חשוב לי לעזור לשחקנים בכל גיל ובכל רמה. אני איש של אנשים ואני יודע איזה אימונים יכולים לעזור לכל שחקן".

קין היה כל כך מעורב במה שקורה שם, כולל במשחקים של בנו בן ה-15 שמשחק באחת הקבוצות הצעירות של המועדון, שהוא סירב להצעה רשמית של דאנדוק. בחודש מרץ האחרון הוא התארח בפודקאסט we are liverpool והכריז: "אני בהחלט רוצה להיות מאמן בשלב מסוים ואין ספק שאני אלך על זה. אני רק צריך לחכות להזדמנות הנכונה ולכן לא תהיה לי שום בעיה גם לקחת משרת אימון בחו"ל".

רובי קין. מאמן מכבי תל אביב החדש, צילום: מתוך האתר הרשמי של מכבי תל אביב

לפי האנשים שעבדו לצידו של קין מדובר באדם שראוי לקבל את ההזדמנות כמאמן ראשי. "יש לו הרבה מאוד מה להציע בתחום הזה" אמר מיק מקארתי, מאמן נבחרת אירלנד לשעבר, "הוא מכיר שחקנים ויודע איך לייצר איתם יחסים טובים. הוא עזר לי מאוד בעניין הזה כשעבדנו יחד".

קלינטון מוריס, ששיתף פעולה עם קין בנבחרת אירלנד הוסיף: "אני בטוח שיש לו המון מה להביא למקצוע הזה. הוא מלא אנרגיה, נלהב, הוא מכיר את המשחק על כל צדדיו והוא דמות מרתקת. הוא יודע לנהל אנשים וזה מאוד חשוב היום. אין לי ספק שברגע שהוא יכנס לחדר הלבשה, ולא משנה איזה, הוא יזכה להרבה כבוד בזכות מה שעשה בקריירה".

גם ג׳ונתן וודגייט, איתו עבד במידלסברו, חושב שהשם רובי קין יכול להועיל הרבה לקבוצה שתמנה אותו: :"אתם יכולים לדמיין מה זה עבור שחקן צעיר שרובי קין הוא המאמן שלו?".

האמת, קשה לדמיין. קין היה שחקן ענק, אבל חוסר הניסיון שלו כמאמן ראשי מעלה כמה סימני שאלה. הפערים התרבותיים, ענייני השפה וההתאקלמות – כל אלה מכשולים שמחכים לאירי בן ה-42 בתפקידו החדש, וזה לפני הכדורגל.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

יחד עם זאת, מכבי תל אביב היא ההוכחה שגם מאמנים חסרי ניסיון יכולים להצליח בכדורגל שלנו. פאקו אייסטראן למשל הגיע לקריית שלום עם רזומה דל מאוד כמאמן ראשי ובעונה הראשונה שלו הוביל את הצהובים לטרבל מרשים. האם קין יצליח גם הוא? נותר רק לחכות ולראות. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר