בפעם הראשונה בתולדותיה: בלגיה היא אלופת אירופה לנשים. האמת, בצדק רב. הנבחרת הטובה ביותר לאורך כל היורובאסקט גברה הערב (ראשון) בלובליאנה 58:64 על ספרד וקטפה את מדליית הזהב.
הבלגיות בכלל פיגרו לאורך כמעט 37 דקות, אבל סיפקו רבע רביעי מהסרטים (10:21) כדי לרשום היסטוריה. אמה מסמן, הכוכבת הכי גדולה לא רק של בלגיה, אלא של הכדורסל האירופי, הוליכה את קלעיות המנצחת עם 24 נקודות וכצפוי נבחרה גם ל-MVP של הטורניר. קיארה לינסקנס הייתה נהדרת גם כן עם 18 נקודות ו-15 ריבאונדים. קווראלט קסאס בלטה מהעבר השני עם 14 נקודות.
3 צפייה בגלריה
אמה מסמן
אמה מסמן
בטירוף שלה. מסמן
(צילום: FIBA PHOTOS)
3 צפייה בגלריה
שחקניות בלגיה חוגגות
שחקניות בלגיה חוגגות
שחקניות בלגיה והגביע
(צילום: Jure Makovec / AFP)
הסיפור של הזוכה הגדולה הוא בכלל מטורף. לפני שש שנים בלגיה בכלל הייתה מחוץ ל-20 הגדולות של הכדורסל העולמי על-פי דירוג פיב"א. נבחרת טובה, אבל מי שהישג השיא שלה עד הערב באליפות אירופה היה המקום השישי בלבד. דור הזהב הבלגי, בהובלת מסמן הנהדרת, החל לתת את אותותיו והנבחרת העפילה בשלוש האליפויות האחרונות פעמיים לחצי הגמר וקטפה את מדליית הארד.
בטורניר הנוכחי כולן ידעו שמשהו הולך להתפוצץ. הבלגיות סומנו כפייבוריטיות הגדולות לזכות בתואר וסיפקו משחקים היסטוריים. הן ניצחו במהלך הטורניר שלושה משחקים ב-40 הפרש ומעלה - 49 את ישראל, 43 את צ'כיה ו-40 את סרביה, אלופת אירופה היוצאת, ברבע הגמר. פעמיים שברה הנבחרת את שיא האסיסטים של הטורניר בכל הזמנים, ומול הסרביות קבעה מסמן הישג חסר תקדים: השחקנית הראשונה שרושמת טריפל-דאבל במשחק יורובאסקט נשים מאז ומעולם: 19 נקודות, 13 ריבאונדים ו-10 אסיסטים. אבל מה זה לעומת זכייה בתואר.
3 צפייה בגלריה
שחקניות בלגיה חוגגות
שחקניות בלגיה חוגגות
שחקניות בלגיה חוגגות
(צילום: Jure Makovec / AFP)
נבחרת צרפת תסתפק "רק" במדליית הארד, לאחר ניצחון 68:82 על הונגריה. רבע ראשון אדיר של הטריקולור (8:26) עשה את ההבדל. מדובר בפודיום שמיני ברציפות של הצרפתיות, שנהנו מ-20 נקודות של ממיגנן טורה. אלופת אירופה היוצאת, סרביה, סיימה חמישית לאחר 62:78 על גרמניה.