יום רביעי, 15.05.2024 שעה 22:53

ניר קלינגר: העונה נראה אם אני ווינר או לא

בתוכנית הספורט של רדיו 103FM בשיתוף ONE שוחחנו עם מאמן הפועל ב"ש על הציפיות מקבוצתו. שמעון גרשון: "אנו הולכים אל הלא נודע"

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ ב-103FM
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ ב-103FM

אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' מגישים את תוכנית הספורט ב"רדיו ללא הפסקה" בשיתוף ONE, במרכז 103FM, רדיו ללא הפסקה בצפון 104.5FM ובתדר 101.5FM.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וכן ניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

בתוכנית הערב עסקנו בנבחרת הכדורסל של ישראל, שתפגוש מחר את איטליה במשחק החמישי של הקבוצות במוקדמות אליפות אירופה. הנבחרת אמנם ספגה הפסד מביך מול פינלנד, אבל מיד התאוששה מול הקבוצה הפייבוריטית בבית, מונטנגרו, והיא עם מאזן של 1:3.

רבות דובר על הכישרון הרב של חניכיו של אריק שיבק ונדון בתוכנית על סיכוי הנבחרת במשחק מול איטליה, שניצחון בו כמעט ויבטיח את העלייה של ישראל לאליפות אירופה בקיץ הבא. ניתחנו את המשחק האחרון והקרוב עם פרשננו דורון ג'מצ'י.

ג'מצ'י התייחס תחילה לניצחון על מונטנגרו: "חוויה יוצאת מן הכלל, השילוב בין הקהל לרעננות וההתלהבות וההייפ סביב כספי. גם לנו מותר לחלום שיהיה לנו שחקן שייקח אותנו למקומות אחרים כמו נוביצקי בגרמניה, טורקוגולו בטורקיה ועוד. הוא סחב את הנבחרת על הגב - ברבע הראשון ובדקות האחרונות של המשחק, עם מהלכים טובים ובלקיחת אחריות. חגיגה גדולה".

כספי בטירוף (דרור עינב)
כספי בטירוף. "חלמנו על שחקן כמוהו" (דרור עינב)
 

"הוא השתנה מאוד. עומרי מתאים עצמו לתהליך, הוא עובד, משתפר. אבל אני לא רואה שהוא הוסיף הרבה אלמנטים במשחק שלו, כמו להוריד את הכדור לרצפה. העלאת המסה שלו באה לידי ביטוי במשחק, למשל בטווח שלו, הוא קולע שלשות מ-8 מטר. יש לו חוסן וכוח להיכנס עם הגב לסל ולהשתמש בגוף".

"לא יהיה הוגן ונכון לומר שבמכבי לא אהבו אותו, אם לא מכבי ת"א עומרי כספי לא מגיע ל-NBA, נקודה. לא הגיע לו אז להיות הבעל בית במכבי. באותו זמן כספי קיבל הזדמנות שבזכותה הוא נחשף. בסקרמנטו יש לו מבשלת שמבשלת לו אוכל לפי תפריט מיוחד, יש להם צוות שלם לענייני תוספי מזון, התאמות של אימונים, והצוות מאפשר לשחקן לקבל תוכנית אימון מרוכזת בחודשי הקיץ ושם התגלה השיפור הגדול".

כספי ופניני (דרור עינב)
כספי ופניני. "חגיגה גדולה" (דרור עינב)
 

לגבי המשחק הקרוב, ניסה ג'מצ'י לצנן מעט את האופוריה: "עם כל השמחה על הניצחון יש גם סיבות לדאגה, בלות'נטאל, למשל, קלע רק שתי נקודות. בפינלנד הוא היה חלש, כאן במונטנגרו הוא נאלץ לשמור על פקוביץ' והוציא עליו מאמצים עצומים. לא יספיק רק הבלחות של כספי במשחקים הבאים. גם השחקנים האחרים - פניני, בורשטיין, גרין - צריכים להצטיין".

יותם הלפרין: "הלב תמיד היה ותמיד יהיה מכבי"
כמו כן שוחחנו עם כוכב הנבחרת, יותם הלפרין, שסיפר על הגורם להצלחת הנבחרת: "מה שהיה נגד פינלנד היה תקלה. יכול להיות שזה הביא לנו את הניצחון מול מונטנגרו. אני חושב שבאמת שיתוף הפעולה המצויין שלנו הוא בזכות המאמנים. יש אצלנו חבר'ה שעשו קפיצת מדרגה גדולה ולא קל לשתף את כולם כך שיהיו מרוצים".

בורשטיין והלפרין (דרור עינב)
הלפרין עם בורשטיין. "מה שהיה נגד פינלנד היה תקלה" (דרור עינב)
 

הלפרין דיבר על העובדה שלא הוא, לא אליהו ולא כספי הצליחו במכבי ת"א כמו שהם מצליחים בנבחרת: "במכבי כולנו שיחקנו ושיחקנו דקות רבות. נדמה לי שבעונה האחרונה שלי במכבי הייתי 25 דקות על המגרש. ברור שבנבחרת אנחנו מרגישים יותר משמעותיים מבקבוצות. כשאליהו משחק בספרד יש לידו עוד 5 כוכבים, אצלי ביוון ואצל כספי בסקרמנטו יש עוד 10 כוכבים".

"לשחק 25-30 דקות למשחק במכבי זה נקרא לתת במה. אני לא חושב שלא עומרי ולא ליאור או אני או טל היינו מגיעים לאן שהגענו אם לא היינו נותנים עונות טובות. לצערי, היום מסתכלים על שחקנים קצת שונה ולא קל לאחרים להגיע לאן שהגענו".

הלפרין חוגג (ניר בוקסנבאום)
הלפרין. "25-30 דק' במכבי זה נקרא לתת במה" (ניר בוקסנבאום)
 

לסיכום, אמר שהיה שמח לחזור למכבי ת"א: "מבחינתי הדלת פתוחה ואני בטוח שבעוד שבוע-שבועיים אוכל לתת תשובה. הלב תמיד היה ותמיד יהיה מכבי".
 

קלינגר: "עשינו שינויים משמעותיים, לא מתביישים להציב מטרות"
הפועל באר שבע השיגה אתמול ניצחון ראשון העונה, 0:1 על הפועל אשקלון בגביע הטוטו. השחקנים הזרים נראו טוב מאוד ועושה רושם שהקבוצה כבר מוכנה לפתיחת הליגה. ניסינו להבין לאן מועדות פניה של הקבוצה מבירת הנגב.

שוחחנו עם מאמן הקבוצה, ניר קלינגר, שסיפר על השינויים שנעשו בסגל הקבוצה הקיץ: "עשינו שינויים משמעותיים. קודם כל התמקדנו בנושא משחק ההגנה של הקבוצה. כידוע לכם הוא היה בעייתי מאוד בשנה שעברה. נראה שהוא מתייצב, ובד בבד אנו מנסים לשמר את הדברים הטובים שהיו, שחקנים התקפיים איכותיים, בעלי דמיון".

ניר קלינגר (דרור עינב)
ניר קלינגר. "מנסים לשמור את הדברים הטובים שהיו" (דרור עינב)
 

לגבי דוד רביבו, אמר: "אני לא יודע על שינוי, כי אני רואה מה הוא נותן באימונים. אני מעדיף לא להתעסק במה שהיה בשנה שעברה. אני חושב שגם דוד, גם מאור, ועוד שניים-שלושה ותיקים כמו אוהד כהן, אבי יחיאל וליאור אסולין נותנים איזון לקבוצה ועוזרים צעירים - ויש הרבה צעירים השנה. חשוב שיהיה את השילוב הזה ביניהם".

בנוגע למטרות, סירב המאמן להתחייב על פלייאוף עליון: "אין לנו תקציב ענק, בית"ר ירושלים, בני יהודה - יש להן תקציב יותר גדול. מבחינת שחקנים ושכר שחקנים אנחנו הרבה פחות מבית"ר, אבל זה לא קשור, אנחנו לא מתביישים להציב מטרות גבוהות. עוד נראה השנה אם אני ווינר או לא ווינר".

אוהדי ב&qout;ש (דרור עינב)
אוהדי ב"ש. "היה לנו מפגש אחד, היה נחמד מאוד" (דרור עינב)
 

אוהדי ב"ש ידועים ככאלה שזקוקים ליחס מהמאמן. קלינגר כבר עשה עמם מפגש: "היה לנו מפגש אחד, הגיעו ארבעה מנציגי האוהדים. היה נחמד מאוד, הכל נחמד בתחילת העונה. כשיש ערוץ הידברות פתוח זה חשוב".

שמעון גרשון: "אנחנו עדיין לא במקום שאנחנו רוצים להיות"
בית"ר ירושלים אמנם לא ניצחה אתמול, אבל יצאה מעודדת משער בדקה ה-90 של טוטו תמוז, אחרי משחק לא טוב שלה מול מ.ס אשדוד, שהסתיים ב-2:2. הירושלמים לא נראים מוכנים לליגה, למרות שיש בבירה סגל טוב מאוד והרבה כישרון. המשימה של אורי מלמיליאן היא להרגיע את המערכת, כדי שתוכל לעשות עוד עונה בחבורת הצמרת.

בלם הקבוצה, שמעון גרשון, סיפר על המשחק: "גם הובלנו, גם הורחק להם שחקן, היינו צריכים לנצח במשחק, אבל נתנו להם לשחק, הם הגיעו ל-3 מצבים וכבשו שני שערים, הרבה שחקנים שלנו עדיין לא ב-70 אחוז כושר וזה היה משחק ראשון עבורם משום שלא עברו בבקרה, אנחנו עדיין לא במקום שאנחנו רוצים להיות".

שמעון גרשון מול אריק ניירקו (גיא בן זיו)
שמעון גרשון. "הרבה שחקנים שלנו עדיין לא ב-70 אחוז כושר" (גיא בן זיו)
 

לגבי מטרות הקבוצה העונה שמר גרשון על עמימות: "אני אוהב את המצב הזה, לא בגלל שאין מה להפסיד. יש לנו קבוצה חזקה, יש קבוצה עם פוטנציאל. אין לנו את הסגל שיש למכבי ולהפועל ת"א או לחיפה, אין לנו את העומק בספסל. נצטרך להפנים שעלינו להביא דברים אחרים כמו מלחמה, לרוץ על המגרש. מבחינת כדורגל יש לנו שחקנים שיודעים כדורגל. אנחנו הולכים אל הלא נודע. לא שיחקנו מספיק משחקים כדי שנוכל להרגיש את עצמנו כקבוצה".

גרשון התקומם כנגד הטענה שקבוצתו מנמיכה ציפיות אף שהעמידה את התקציב הרביעי בגודלו בליגה: "אף אחד משחקני בית"ר ומהצוות המקצועי וההנהלה לא הנמיך ציפיות. רק השבוע ידע אורי איזה סגל יעמוד לרשותו. טוטו ודריו, שלא ידעו אם הוא נשאר. אבל אני עדיין לא יודע איך נפתח את הליגה, הרבה שחקנים לא קיבלו דקות משחק במסגרת משחק רשמי, משחקי ידידות זה לא מספיק".

דריו פרננדס (גיא בן זיו)
דריו פרננדס. "רק השבוע ידע אורי איזה סגל יעמוד לרשותו" (גיא בן זיו)
 

לפי גרשון, מכירת המנויים העצלה לא צריכה להיות מושפעת מהסגל ומהצהרות על אליפות: "אני לא חושב שזה צריך לעבוד לפי זה. מה שאנשי המקצוע בבית"ר מנסים להעביר, שבונים קבוצה טובה ושייקח עוד טיפה זמן. האוהדים לא צריכים להחליט אם הם קונים מנוי לפי כותרות בעיתונים ובאתרי אינטרנט. זה לא השיקול שצריך להיות לאוהד. אין קשר בין הסגל לבין רכישת מנוי".

הבלם הוותיק סירב להתייחס ישירות למאמנו, אורי מלמיליאן: "אורי לא אוהב שמדברים עליו, אני אכבד אותו בעניין הזה. יש לי הרבה דברים טובים להגיד עליו אבל גם אותם לא אגיד. באסיפות קבוצה הוא אומר שיש לנו קבוצה טובה כבר עכשיו".

טוטו תמוז (קובי אליהו)
טוטו תמוז מול אשדוד. הציל את בית"ר מהפסד בדקה ה-90 (קובי אליהו)
 

לדברי גרשון, השוער הצעיר, אריאל הרוש, יכול להיות שוער העתיד של ישראל: "מרגע לרגע הוא משתפר, הוא גם מרגיש את זה ומשדר את זה במשחק שלו. אם הוא ישמור על השקט שלו ועל הדרך שלו - כי הוא בחור שאוהב לעבוד ולהיות מרוכז בדברים החשובים ולא להתעסק בשטויות - יחד עם הסוכן הטוב שיש לו, השילוב הזה ייקח אותו לא רק לנבחרת אלא גם לחו"ל". את טוטו תמוז היה רוצה בקבוצה: "אני רוצה כמה שיותר שחקנים טובים לצדי".

חיים לוי: "אני אחד המאמנים המוכשרים בארץ"
גם בני סכנין עברה טלטלה קשה לאחרונה, כשפיטרה את מאמנה, יובל נעים, עוד לפני שהספיק להעביר משחק אחד במסגרת הליגה. נעים פוטר בשל סכסוך אישי ולא בשל סיבות מקצועיות גרידא ובמקומו מונה חיים לוי, שלראשונה בקריירה ידריך קבוצה בליגה הבכירה. שוחחנו עם המאמן החדש, הלא מוכר יחסית, שסיפר על עצמו:

"אני בן 49, שיחקתי באשדוד, בהפועל חיפה, במכבי ת"א ובנבחרת הקט-רגל עם אייל ברקוביץ'. אימנתי ברעננה, ברמה"ש, בהפועל עכו. הקבוצה האחרונה שאימנתי הייתה רמה"ש בשנה שעברה".

חיים לוי מאמן רמת השרון (עדי בן ברון)
חיים לוי. "לא יכולים להתערב לי בעבודה" (עדי בן ברון)
 

ההגעה לסכנין, לדבריו, הייתה די פשוטה: "קיבלתי טלפון, ישבנו וסגרנו. אימנתי הרבה שנים בצפון, מכירים אותי, אימנתי שלוש שנים בהפועל עכו והקבוצה נראתה טוב".

לוי אינו חושש שיקרה לו מקרה יובל נעים: "זה לא יקרה לי, אני לא חסין אבל אני אימנתי ארבע קבוצות ערביות, אני מכיר את המנטאליות שלי, את הדרך שלהם. הם אחלה אנשים. לא יכולים להתערב לי בעבודה, סתם עושים להם עוול. אני ועבאס סוואן הסתדרנו כבר ונסתדר. תהיה קבוצה טובה, כישרונית, עם קהל תומך ונלהב. אני נוהג לשחק כדורגל התקפי ויצירתי. תמיד הקבוצות שלי הבקיעו הכי הרבה שערים בליגה".

יובל נעים (עמית מצפה)
יובל נעים. "זה לא יקרה לי" (עמית מצפה)
 

לסיכום, אמר לוי על עצמו ועל הציפיות מקבוצתו: "אני אחד המאמנים המוכשרים בארץ, בכדורגל שלנו יש הרבה קומבינות, זה מסדר לזה, מבחינה מקצועית באתי לסכנין כמאמן ראשי ואם לא הייתי מאמן ראשי לא הייתי בא. יש סגל כישרוני מאוד, צריך רק לדעת לחבר אותם ואני מאמין שאחבר אותם. נגדל כמה שחקני בית, נשחק התקפי, יצירתי, אני לא פוסל אפשרות שנגיע לפלייאוף העליון".

כמו בכל ערב, גם הפעם השמענו לכם הרבה מוסיקה טובה מכל הסגנונות והז'אנרים האהובים. בין ראיון לראיון הענקנו למהמרי הווינר טיפים עדכניים וחשובים. נהגים שעושים דרכם בכבישים קיבלו דיווחי תנועה על עומסים ופקקים, ואיך אפשר בלי: גליצ'ים.

אסור לפספס
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */