יום שני, 10.06.2024 שעה 08:12

"פרץ נתן מופע של תמנון": בנבחרת נשמו לרווחה

בצעירה שחררו לחץ אחרי ה-1:1 עם גרמניה: מחמאות לשוער שהרשים סקאוטים וללוזון: "שיחקו למענו". חג'ג' כשיר לאנגליה. איציק כלפי, שליח ONE לגאורגיה

|
דניאל פרץ. מופע של תמנון  (אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל)
דניאל פרץ. מופע של תמנון (אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל)

שביעות רצון גדולה בנבחרת ישראל אחרי הנקודה היקרה שהצליחו להשיג באצטדיון ‘ראמאז שנגליה’ בכותאיסי, גאורגיה, במשחק הפתיחה בבית הישראלי נגד אלופת אירופה עד גיל 21, נבחרת גרמניה החזקה. החבורה הלוחמת של גיא לוזון שיחקה ב-10 שחקנים למשך מחצית שלמה ופתחה אמש (חמישי) את יורו 2023 עם 1:1 חשוב, בסיום מותחן גדול שבו הצטיין מעל כולם דניאל פרץ. השוער הדף שני פנדלים, אחד עם פתיחת המשחק והשני לקראת הסיום.

“נקודה הירואית בזכות משחק לחימה אדיר של הנבחרת ותצוגת שוערות גדולה של פרץ”, אמרו בנבחרת. “זה היה משחק קשוח מול שחקני בונדסליגה שכל שם אצלם יותר מפוצץ מהשני. הראנו שעם לב ואמונה אפשר לעשות הכול. אמנם לא ניצחנו, אבל הנקודה הזאת נותנת הרבה תקווה לצוות ולשחקנים. המטרה ללכת עם החלום כמה שאפשר. פרץ? ההופעה הזאת חייבת לתת לו מקום בקבוצה גדולה באירופה, גיא לא הגזים כשאמר שהוא אחד השוערים הטובים לגילו”.

היום (שישי) נבחרת ישראל ערכה בעיירה צקאלטובו אימון מחליפים לאחר התיקו נגד נבחרת גרמניה הצעירה. מי שלקח חלק באימון הוא עילאי חג'ג', שנגרע מההרכב ברגע האחרון בגלל חום גבוהה. חג'ג' כעת חש בטוב והוא צפוי לקחת חלק במשחק ביום ראשון נגד נבחרת אנגליה הצעירה.

הנבחרת הצעירה של ישראל באימון
עילאי חג'ג' (ההתאחדות לכדורגל)עילאי חג'ג' (ההתאחדות לכדורגל)

מי ששחרר קיטור בסיום היה המאמן גיא לוזון. במבחן התוצאה, אחרי כל הדיבורים על השחקנים שחסרים והעוצמה של היריבות בבית אולי הכי קשה שיש, לוזון נראה כאילו סלע ירד לו מהלב. אחרי הראיונות לכלי התקשורת, לוזון ניסה לשמור על איפוק ולא לצאת מגדרו יותר מדי, גם כי הוא מבין שרק חלק אחד מהמשימה הושלם. “חיכו לגיא בפינה והוא הראה שיש על מי לסמוך. השחקנים נתנו את הכול גם בשבילו, עכשיו צריך להמשיך את הקו הזה גם נגד אנגליה”, אמר אחד מאנשי הצוות בנבחרת.

ביציע נכחו סקאוטים ממועדונים בכירים בגרמניה, אנגליה וצרפת, שהתרשמו בעיקר מההופעה של השוער הישראלי, כשגם דור תורג’מן נרשם בפנקסים. בנבחרת אמנם לא חגגו כמו אחרי ניצחון, אבל אפשר לומר שהרבה לחץ ירד. אם לפני המשחק בנבחרת הדפו שיש לחץ בעקבות ההישג של הנוער וחששו מהפסד משמעותי לגרמנים במפגש הראשון של הבית, לאחר מכן הודו שהיו ציפיות והנקודה הזו נגד האלופה המכהנת שהחמיצה שני פנדלים ולא הצליחה לנצל את היתרון המספרי שלה במחצית השנייה.

גיא לוזון (איציק בלניצקי)גיא לוזון (איציק בלניצקי)

אחרי המשחק יו”ר ההתאחדות שינו זוארץ חיבק ובירך את גיא לוזון, שזכה לאמון מזוארץ וקיבל חוזה לעונה נוספת כפי שפורסם לראשונה ב-ONE. לוזון נראה יותר משוחרר במסיבת העיתונאים ואין ספק שבנבחרת מאמינים שהטורניר הזה יכול ללכת לכיוון עוד יותר טוב בהמשך. מבחינת המאמן, בני משפחתו, ביניהם הדודים אבי ועמוס לוזון שנכחו ביציע ביחד עם עוד בני משפחה, הדרך שבה הושגה הנקודה הפכה למיוחדת וכולם הגיעו בסיום לברך את גיא.

גם אצל השחקנים הייתה תכונה מיוחדת בסיום. למרות שהם לא הודו, הנקודה הזו גרמה לאמונה בקרב השחקנים לגדול עוד יותר. “היינו צריכים את המשחק הזה”, אמר אחד השחקנים. “צריך לזכור שלא ניצחנו. לקחנו נקודה, אבל היא מאוד חשובה לנו כנבחרת. היה קל מאוד לשופט לשרוק נגדנו. באנו למשחק הזה עם אמונה שהכול אפשרי, אבל לא נשקר שהיה קצת חשש לפני. משחק כזה שכל אחד ואחד מהשחקנים נתן את הכול ודניאל שנתן הצגה של תמנון, מגבש אותנו עוד יותר ומגדיל את האמונה שאפשר לעשות דברים יפים”.

שינו זוארץ (רדאד ג'בארה)שינו זוארץ (רדאד ג'בארה)

הדיפת הפנדל של דניאל פרץ בתחילת המשחק נתנה דחיפה גדולה לחניכיו של לוזון, אבל השער האדיר של דור תורג’מן הוביל לטירוף בספסל של הנבחרת. החלוץ שכיכב במונדיאליטו רשם ביצוע מרשים על הראש של בלם וקפטן גרמניה, אורל ביסק. חבל שהיתרון לא החזיק יותר מדי ודווקא אותו ביסק החזיר אחרי הטעות שלו והוריד את האוויר בישראל. “חבל שעוד פעם נפלנו במצב נייח, אבל זה יעיר אותנו לשני המשחקים הבאים”, אמרו בנבחרת.

כדי לשמור על התוצאה, לוזון המשיך בקו של שלושה בלמים גם במחצית השנייה ורצה לעבות את הקישור האחורי ולכן הוציא את עוז בילו שהיה מצוין והכניס במקומו את ארד בר. בנבחרת ידעו שההרחקה של עדן קארצב תוביל ל-45 דקות קשוחות ובמחצית השנייה בקושי הצליחו התכולים להגיע למצבים. “ידענו שההרחקה של קארצב תגמור לנו את המשחק, הכרטיס האדום הזה היה מאוד מיותר, בטח דקה לפני המחצית. כולם הבינו את גודל המשימה ונלחמו כדי לצאת עם נקודה”, אמרו בנבחרת.

גיא לוזון החמיא לשחקנים על משחק ההקרבה, בדגש על חמישיית ההגנה שעמדה בצורה טובה מבחינה טקטית. הקפטן גיל כהן שהיה מהטובים בחוליית ההגנה לצד סתיו למקין, רוי רביבו ועומרי גאנדלמן שגם הרשים עם הפיזיות שלו. בישראל עודדו את קארצב שלקח קשה את ההרחקה ויחמיץ את המשחק נגד אנגליה במחזור השני, ביום ראשון הקרוב באצטדיון שנגליה בכותאיסי. ארד בר שנכנס אמש במחצית השנייה כדי לעבות את הקישור, יחליף את קארצב, שכזכור היה בספק לטורניר מאחר ורק חזר מפציעה ארוכה.

דור תורג'מן ואוסקר גלוך בטירוף (אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל)דור תורג'מן ואוסקר גלוך בטירוף (אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל)

בנבחרת החסירו פעימה לגבי הפציעה של אוסקר גלוך בדקה ה-84. הכוכב הישראלי, שרשם בישול גדול לדור תורג’מן, הרגיש דקירה בירך בהתקפת המתפרצת מיד לאחר הדיפת הפנדל השני של דניאל פרץ. יחד עם זאת, בישראל נשמו לרווחה לאחר שבדיקה ראשונית הראתה שגלוך סובל מכיווץ בלבד והוא יוכל לקחת חלק במשחק נגד אנגליה.

אסור לפספס
נגןהכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
גם הכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
נגןאבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
אבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
נגןתומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
תומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
נגןאיך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
איך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */