זה היה צפוי והחל מהלילה (בין חמישי לשישי) גם רשמי: ויקטור וומבניאמה הוא שחקנה החדש של סן אנטוניו, לאחר שהספרס בחרו אותו במקום הראשון בדראפט ה-NBA.
היהלום הצרפתי (19, 2.23 מ') נחשב בעיני רבים לכישרון הכדורסל הגדול ביותר מאז לברון ג'יימס והוא נמצא במוקד תשומת הלב מאז חגג את יום הולדתו ה-14. כבר לפני שלוש שנים ניבאו כי וומבניאמה ייבחר במקום הראשון בדראפט הנוכחי והוא מאז זכה לכינוי "הכישרון הגדול בעולם". העונה, במדי לבלואה מטרופוליטנס, העמיד ממוצעים מטורפים בצרפת והוביל את הליגה בנקודות (21.8), ריבאונדים (10.3) וחסימות (3.1).
6 צפייה בגלריה
ויקטור וומבניאמה
ויקטור וומבניאמה
וומבניאמה עם קומישנר ה-NBA, אדם סילבר
(צילום: sarah Stier/Getty Images)
6 צפייה בגלריה
ויקטור וומבניאמה
ויקטור וומבניאמה
"זה להשיג משהו שחלמתי עליו כל חיי". וומבניאמה, רגע אחרי הבחירה
(צילום: EPA/JUSTIN LANE)
ואכן, אין שום דבר נורמלי בשחקן של 2.23 מ', ששולט בכדור כמו דמיאן לילארד, קולע שלשות כמו לוקה דונצ'יץ', חוסם כמו דיקמבה מוטומבו, ואפילו יותר בוגר נפשית ממה שלברון היה בגילו. "וומבי" גדל בבית של ספורט. אבא פליקס, 2.01 מ', מהגר מקונגו, היה אתלט. אמא, אלודי דה פוטרו, 1.90 מ', היתה שחקנית ומאמנת כדורסל. הם לא לחצו על הילדים להיות ספורטאים, אבל בסופו של דבר כמובן שזה מה שקרה וכל שלושת צאצאי וומבניאמה משחקים כדורסל.
ויקטור היה בן תשע כשכבר עזר לאמו לאמן ילדים בגילו בקבוצה בעיר הולדתו, לה-שסנה. כשהיה בן 10 ראה אותו מייקל אלארד, מאמן נאנטר, מועדון צנוע למדי בפרברי פריז. "וומבי" כבר היה כל כך גבוה, שאלארד חשב בהתחלה כי הוא עוזר המאמן. והשאר, כמו שאומרים, היסטוריה.
6 צפייה בגלריה
ויקטור וומבניאמה
ויקטור וומבניאמה
ישנה את ה-NBA? וומבניאמה
(צילום: sarah Stier/Getty Images)
6 צפייה בגלריה
ויקטור וומבניאמה
ויקטור וומבניאמה
אוהדי סן אנטוניו כבר מוכנים
(צילום: Patrick T. Fallon / AFP)
אגב, שתי הבחירות הראשונות הקודמות של הספרס - דייויד רובינסון ב-1987 וטים דאנקן ב-1997 - הפכו לאגדות. כך שלצרפתי יש כבר לא מעט משקל על הכתפיים. "זה להשיג משהו שחלמתי עליו כל חיי", אמר לאחר הבחירה. "לשמוע את המשפט הזה מאדם סילבר, זה משהו שחלמתי עליו כל כך הרבה. אני פשוט רוצה לבכות".
והיו עוד בחירות דראפט, כידוע. שארלוט בחרה לבסוף בברנדון מילר במקום השני והשאירה את סקוט הנדרסון, שהצטרף לפורטלנד בבחירה השלישית. התאומים אמן ואוסאר תומפסון נבחרו במקומות 4-5 ע"י יוסטון ודטרויט בהתאמה ובכך הפכו לצמד האחים הראשון בתולדות ה-NBA שנבחר בטופ-10 של אותו דראפט.
6 צפייה בגלריה
מילר
מילר
הבחירה השנייה בדראפט. מילר
(צילום: EPA/JUSTIN LANE)
6 צפייה בגלריה
התאומים שעשו היסטוריה
התאומים שעשו היסטוריה
התאומים שעשו היסטוריה
(צילום: Wendell Cruz-USA TODAY Sports)
אנתוני בלאק ממכללת ארקנסו נבחר שישי על-ידי שארלוט ואילו וושינגטון ביצעה טרייד עם אינדיאנה על בחירות 7-8. הוויזארדס שלחו שתי בחירות סיבוב שני כדי לקבל במקום השביעי את בילאל קוליבאלי, הצרפתי בן ה-18, ששיתף פעולה עם וומבניאמה במטרופוליטנס 92. קוליבאלי, כך כולם מקווים, יוכל לצמוח לצד דני אבדיה, בפרויקט החדש והצעיר של הוויזארדס.

בחירות הסיבוב הראשון

1. סן אנטוניו - ויקטור וומבניאמה 2. שארלוט - ברנדון מילר 3. פורטלנד - סקוט הנדרסון 4. יוסטון - אמן תומפסון 5. דטרויט - אוסאר תומפסון 6. אורלנדו - אנתוני בלאק 7. אינדיאנה - בילאל קוליבאלי (עבר בטרייד לוושינגטון) 8. וושינגטון - ג'רייס ווקר (עבר בטרייד לאינדיאנה) 9. יוטה - טיילור הנדריקס 10. דאלאס - קייסון וואלאס 11. אורלנדו - ג'ט הווארד 12. אוקלהומה סיטי - דרק ליבלי 13. טורונטו - גריידי דיק 14. ניו אורלינס - ג'ורדן הוקינס 15. אטלנטה - קובי באפקין 16. יוטה - קיונטה ג'ורג' 17. ל.א לייקרס - ג'יילן הוד-שיפינו 18. מיאמי - חיימה ג'קווס ג'וניור 19. גולדן סטייט - ברנדין פודזימסקי 20. יוסטון - קאם וויטמור 21. ברוקלין - נואה קלואוני 22. ברוקלין - דאריק ווייטהד 23. פורטלנד - כריס מארי 24. סקרמנטו - אוליבר-מקסנס פרוספר 25. ממפיס - מרקוס סאסר 26. אינדיאנה - בן שפרד 27. שארלוט - ניק סמית' ג'וניור 28. יוטה - ברייס סנסבאף 29. אינדיאנה - ג'וליאן סטרוטר 30. ל.א קליפרס - קובי בראון