יום ראשון, 09.06.2024 שעה 01:25

"רואה את עצמי כחלק מהצוות של נבחרת ישראל"

דרסיליה, שדחה את חזרתו מגיאורגיה בגלל הצעירה, בראיון ל-ONE על שילוב הצעירים, סגירת המעגל וטירוף קברצחאליה. איציק כלפי, שליח ONE לגיאורגיה

|
גיורגי דרסיליה (אחמד מוררה)
גיורגי דרסיליה (אחמד מוררה)

בזמן שגיאורגיה מארחת את חלק ממשחקי היורו עד גיל 21, אי אפשר שלא להתמקד באחד הגיאורגים הגדולים ששיחקו בישראל – גיורגי דרסיליה. כוכב העבר ששיחק בארץ שנים רבות, עובד כיום כמנהל המקצועי של הפועל נוף הגליל מהליגה הלאומית וכדי לצפות בנבחרת ישראל עד גיל 21 בקוטאיסי, דרסיליה דחה את חזרתו לישראל ואת ההכנות של הפועל נוף הגליל, שנשארה בליגה ברגע האחרון. 

דרסיליה לא ויתר על ביקור במלון הנבחרת בעיירה הסמוכה והגיע הישר מטביליסי לומר לשלום לכמה מחבריו, יוסי קקון, בוני גינצבורג ומשה סיני. שחקן העבר נותן הרבה כבוד לכל החברים הישראלים שמגיעים להתארח בגיאורגיה והפעם עשה זאת עם סיור קצר וכמובן ביקור במלון ‘אריא’ בו עורכת הנבחרת הישראלית של גיא לוזון את ההכנות שלה. 

בישראל כשאומרים גיאורגיה, ישר נזכרים איך לא בגיורגי דרסיליה. זה נכון שדחית את החזרה שלך לישראל כדי לראות את משחקי הנבחרת?
“גיל יודע שאני נשארתי בגיאורגיה בגלל שלושת המשחקים של נבחרת ישראל. גם חבר שלי אלי מיכאלי שהוא גם המנכ”ל מחלקת נוער של נוף הגליל מגיע יחד איתי למשחקים”. 

גיורגי דרסיליה עם אנשי נבחרת ישראל (איציק כלפי)גיורגי דרסיליה עם אנשי נבחרת ישראל (איציק כלפי)

למה היה לך חשוב להישאר למשחקי הנבחרת?
“אני עובד בישראל ונולדתי פה. חשוב לי לראות את המשחקים של הנבחרת ואולי אני אביא את המזל כדי לנצח ולראות את ישראל מצליחה. אין מצב שנבחרת ישראל תשחק בגיאורגיה ואני לא אהיה”. 

אתה חושב שישראל יכולה להפתיע ביורו הזה?
“אנחנו רואים שבכדורגל הכל יכול להיות. לפני שבועיים ישראל ניצחה את ברזיל במונדיאליטו והגיעה עד לחצי הגמר. הכל יכול להיות. בכדורגל מי שרוצה יותר ומשקיע יותר – מנצח. גם גרמניה עם כל השחקנים שלה שמשחקים בבונדסליגה, יכולה להפסיד לישראל אם הנבחרת תרצה יותר”. 

איזה שחקנים צריכים להוביל את הנבחרת לדעתך?
“אני לא רוצה להיכנס לשמות, אבל יש פה הרבה שחקנים מוכשרים. גם בנוער וגם בבוגרים ראינו שיש הרבה שחקנים צעירים טובים. הליגה הישראלית היא טובה ויש מעבר של לא מעט שחקנים לחו"ל. הכדורגל בישראל מתקדם מאוד”. 

איך המדינה לוקחת את הטורניר הזה?
“מהרגע שהבינו בגיאורגיה שהם יארחו את היורו ביחד עם רומניה, הייתה החלטה של הממשלה לעשות חגיגה גדולה. הם יודעים שלגיאורגיה זה טוב, לילדים זה טוב כי הם רואים כדורגל ברמה טובה. בטלוויזיה מדברים על זה הרבה, אולי זה לא כמו בטביליסי שם יש הרבה יותר רעש, אבל גם בכותאיסי מדברים על הטורניר הזה. התשתיות השתפרו לקראת הטורניר ואני בתור תושב מקומי יודע שהמדינה מאוד נערכה לזה”. 

גיורגי דרסיליה (רדאד ג'בארה)גיורגי דרסיליה (רדאד ג'בארה)

אמרת לי לפני שהטורניר הזה מאוד מיוחד עבורך. למה?
“התחלתי לשחק כדורגל מקצועני בטורפדו כותאיסי ב-1988. בגיל 16 התחלתי לשחק בבוגרים, אבל בגיל 19 התחלתי לשחק בבוגרים של טורפדו כותאיסי בליגה הראשונה ובגלל זה הטורניר הזה מיוחד בשבילי, כי ישראל משחקת בו”.  

אמרת שהתחלת לשחק בגיל 16 בבוגרים. אנחנו רואים שבישראל יש הרבה שחקנים מוכשרים, אבל לא נותנים להם לשחק בגיל צעיר כמו שהיה בתקופה שלך. למה זה קורה? 
“אני לא יודע למה. מבחינתי שחקן בגיל 16 מוכשר, ישחק. אם שחקן טוב, לא משנה גיל אני רוצה שהוא יהיה בבוגרים. הגיל לא חשוב. לפני הרבה שנים הייתי מאמן בגיאורגיה ואמרו שרק בני 21 ומעלה צריכים לשחק. אמרתי למי שצריך שזה לא נכון, כי אין גיל”. 

אפשר לראות אהדה גדולה לחביצ’ה קבראצחליה ברחובות. כמה ההצלחה שלו בנאפולי עוזרת לכדורגל בגיאורגיה להתקדם?
“היה כדורגל טוב לפני, אבל עכשיו בגלל קבראצחליה יש התעוררות גדולה. הוא היה ילד מוכשר בדינמו טביליסי ועשה התקדמות גדולה. היום כל ילד בגיאורגיה יודע מי זה קבראצחליה, אפילו הילד שלי. היום כל ילד רוצה לשחק כדורגל כדי להיות כמוהו”. 

ויקטור אוסימן וחביצ'ה קבראצחליה (רויטרס)ויקטור אוסימן וחביצ'ה קבראצחליה (רויטרס)

לאן אתה חושב שהנבחרת הישראלית יכולה להגיע?
“המשחק הראשון זה הכי קשה. לא משנה איזה קבוצה תהיה, המשחק הראשון הוא קשה מאוד. כל קבוצה לדעתי יכולה לנצח. אני מאמין שיהיה משחק טוב, אני רוצה שנבחרת ישראל תנצח כמובן ותעלה לשמינית גמר, חושב ומאמין שזה יכול לקרות אם השחקנים מספיק ירצו וילחמו”. 

באת לבקר כמה חברים שלך מהעבר בנבחרת ישראל. 
“באתי לבקר את כל הצוות, אני מכיר אותם הרבה שנים. בוני גינצבורג, משה סיני, יוסי קקון ועוד כמה חברים טובים שלי. הם גם סיבה טובה שהגעתי. אני זוכר אותם טוב בנבחרת ואהבתי לראות אותם. אני מקבל הרבה כבוד מאנשים בישראל ואני רוצה להחזיר. אני רואה את עצמי חלק מהצוות של ישראל”. 

גיורגי דרסיליה (אחר)גיורגי דרסיליה (אחר)
אסור לפספס
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
נגןנטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ שלה
נטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ החדשים
נגןכשאבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו עם צמד
האבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו כובש צמד
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */