יום רביעי, 29.05.2024 שעה 06:25

גם הולאנד מתפעל: גרמניה מחכה לישראל ביורו

מחזיקת התואר פייבוריטית ברורה ב-19:00 מול ישראל למרות מכת הפציעות. מה מתכנן המאמן, מדוע התקשורת לא מרוצה ולמה חלוץ סיטי מתרשם מהכוכב שלה?

|
שחקני נבחרת גרמניה מניפים (רויטרס)
שחקני נבחרת גרמניה מניפים (רויטרס)

נבחרת גרמניה, אלופת אירופה שזכתה ביורו עד גיל 21 שהתקיים לפני שנתיים בהונגריה וסלובניה לאחר שניצחה 0:1 את פורטוגל בגמר, תפגוש הערב (חמישי) ב-19:00 את ישראל במחזור הפתיחה של יורו הצעירות. כמו ב-2021, גם הפעם היא מועמדת לזכייה. הנבחרת הגרמנית תנסה לעשות זאת בפעם הרביעית בתולדותיה ושואפת להבטיח לפחות את הכרטיס למשחקים האולימפיים בפאריס 2024.

הגרמנים, שיפגשו את השחקנים של גיא לוזון בקוטאיסי שבגאורגיה, מוכרים לנו היטב. הם עלו מהמוקדמות לאחר שסיימו ראשונים בבית 2 שכלל גם את ישראל, פולין, הונגריה, לטביה וסן מרינו וגברו פעמיים על השחקנים בכחול-לבן (2:3 בפדרבורן ו-0:1 באצטדיון המושבה בפתח תקווה), אבל מאז חלו שינויים. חלק מהשחקנים שלהם התקדמו לנבחרת הבוגרת ולצעירה הגיעו חדשים, כך שאותם משחקים שהתקיימו באוקטובר 2021 ומרץ 2022 לא בהכרח מעידים על הצפוי.

בגרמניה מצפים שהנבחרת תגיע לגמר בפעם הרביעית ברציפות, או שלפחות תעפיל לחצי הגמר ותעלה לאולימפיאדה. גם המקום הרביעי עשוי להספיק במקרה שאנגליה שלא משתתפת במשחקים האולימפיים (משלחתה מהווה חלק מבריטניה) או צרפת (מארחת האולימפיאדה) יעפילו לחצי הגמר, אבל המורל במחנה האימונים באוסטריה לקראת הטורניר לא היה מהמשופרים לאחר שהסגל סבל משורה של אבדות.

שחקני נבחרת גרמניה הצעירה חוגגים מול ישראל. חלו שינויים (איציק בלניצקי)שחקני נבחרת גרמניה הצעירה חוגגים מול ישראל. חלו שינויים (איציק בלניצקי)

הבלמים ג'ורדן באייר מברנלי וארמל בלה קוצ'אפ מסאות'המפטון, הקשרים פליקס נמצ'ה מוולפסבורג ופטריק אוסטרהאגה מבוכום, החלוץ ג'ונתן בורקרדט ממיינץ ושחקן הכנף יאן טילמן מפ.צ קלן נאלצו לעזוב את המחנה בגלל פציעות. עוד לפני היציאה למחנה התברר ששחקנים נוספים כמו חלוץ בורוסיה דורטמונד קארים אדיימי והמגן השמאלי נואה קטרבך מפ.צ באזל לא יהיו כשירים.

המצב הוחמר עוד יותר ביום שישי האחרון כאשר הסגל ספג את המכה הקשה ביותר: אחד הכוכבים הגדולים, שחקן הכנף המוכשר אנסגר קנאוף מאיינטרכט פרנקפורט שבר את עצם הבריח כשנפל על הכתף בניצחון 1:3 על שווייץ במשחק הכנה וייעדר מהטורניר.

שחקן הכנף קווין שאדה מברנטפורד האנגלית (רכשה אותו מפרייבורג תמורת שיא מועדון – 22 מיליון ליש"ט) והחלוץ יוסופו מוקוקו, שכבר קודמו לנבחרת הבוגרת של האנזי פליק, אמנם נכללים בסגל ואמור לשחק, אבל כוכבים אחרים שעדיין בגיל המתאים כמו ג'מאל מוסיאלה מבאיירן מינכן, קשר באייר לברקוזן פלוריאן וירץ ובלם מילאן מליק צ'או לא יעשו זאת אחרי שקודמו לבוגרת.

ג'מאל מוסיאלה בטירוף (רויטרס)ג'מאל מוסיאלה בטירוף (רויטרס)

"אני משוכנע שעם הסגל הזה אנחנו מוכנים ליורו", אמר מנהל העל של הנבחרות וכוכב העבר רודי פלר. בתקשורת לא כל כך הסכימו איתו ובאתר ‘Web.de’ נכתב: "סימני השאלה נוצרו לאחר שבמשחקי ההכנה נחשפו הליקויים בכל הנוגע למשחק היצירתי וכמו כן נראה שהחלק האחורי אינו מאוזן. זו נבחרת טובה, אבל לא יוצאת מהכלל, לצרפת וספרד יש יותר מה להציע וגם מאנגליה לא ניתן להתעלם".

נשיא ההתאחדות הגרמנית, ברנד נונדורף, מאמין שיזכה לראות חגיגה נוספת אחרי שהנבחרת עד גיל 17 זכתה באליפות אירופה במאי האחרון: "יהיה לנו קשה לזכות שוב, כי אי אפשר להסתמך על אותם שחקנים שעשו את זה לפני שנתיים, אבל דיברתי עם המאמן אנטוניו די סלבו ועושה רושם שהוא בטוח בעצמו. אי אפשר להגיד שאין אצלנו כישרונות ואני בטוח שנוכל להגיע רחוק".

הקשר תום קראוס, שירד העונה ליגה עם שאלקה, יחגוג ביום המשחק מול ישראל (22 ביוני) את יום הולדתו ה-22 ושואף לשפר את מצב רוחו: "ההיעדרות של הפצועים מכאיבה לנו, אבל גם מאחדת אותנו ומגבירה את תחושת המחויבות".

רודי פלר. "מוכנים" (רויטרס)רודי פלר. "מוכנים" (רויטרס)

המאמן: אנטוניו די סלבו

אנטוניו די סלבו, גרמני בן 43 ממוצא איטלקי, שימש כעוזרו של סטפן קונץ בנבחרת עד גיל 21 מאז 2016 וזכה בתפקיד זה פעמיים באליפות אירופה ופעם אחת בסגנות. כעת, לאחר שקודם לתפקיד המאמן הבכיר, ישמש הטורניר הנוכחי כטבילת אש ראשונה עבורו.

די סלבו שיחק בעברו כחלוץ בפדרבורן, באיירן מינכן (זכה איתה באליפות ב-2001), האנזה רוסטוק, מינכן 1860 וקפנברגר. לאחר פרישתו בגיל 30 בעקבות פציעה, עבד שנתיים (2011-2013) כעוזר מאמן בקבוצות הנוער של באיירן מינכן ולאחר מכן עבד כעוזר מאמן בנבחרת הנוער של גרמניה. ב-2016 מונה לעוזר מאמן הנבחרת עד גיל 21 ומילא את התפקיד משך חמש שנים, עד אשר קודם לתפקיד המאמן הבכיר ב-2021.

די סלבו עובד בתוכנית משולבת לנבחרת הצעירה והבוגרת יחד עם פלר ומאמן הנבחרת הבוגרת האנזי פליק. בשל כך הוא צפוי לנקוט בשיטה דומה לזו בה נוקט פליק בבוגרת על מנת להקל על המעבר של הכדורגלנים בעת הצורך לנבחרת הבכירה.

האנזי פליק. עובד בתוכנית משולבת (רויטרס)האנזי פליק. עובד בתוכנית משולבת (רויטרס)

עד כה נהג די סלבו להציב מערך 4-3-3 וסביר להניח שכך יעשה גם ביורו ולא יבצע שינויים מרחיקי לכת יחסית להרכב שעלה במשחקי הידידות האחרונים מול יפן (2:2), רומניה (0:0) ושווייץ (1:3). כמיטב המסורת, לאור האיכות שיש לגרמנים הם מעדיפים להחזיק בכדור ושולחים כמה שיותר כדורים מהאגפים לתוך רחבת היריב במטרה ליצור הזדמנויות.  

מי שהעביר ביקורת על די סאלבו הוא המנהל הספורטיבי של אוניון ברלין אוליבר רונהרט, שלא אהב את ההחלטה להשאיר מחוץ לסגל את קשר קבוצתו ג'יימי לוולינג: "הרושם שלי הוא שלא שופטים בצורה ראויה את ההופעות של השחקנים שלנו".

אנטוניו די סלבו (הטוויטר הרשמי של נבחרת גרמניה)אנטוניו די סלבו (הטוויטר הרשמי של נבחרת גרמניה)

סמואל אטו הבא: מוקוקו שואף למלכות השערים

חלוצה של בורוסיה דורטמונד שנולד בקמרון רק בן 18 וכבר מפורסם ביכולת הכיבוש שלו. אחרי שהבקיע העונה שבעה שערים ובישל שישה ב-26 משחקים בבונדסליגה ווהגיע בגילו הצעיר כבר ל-50 הופעות באחת הליגות החזקות בעולם, מחירו בשוק נסק ל-30 מיליון אירו. מועדוני צמרת כמו ברצלונה, צ'לסי וניוקאסל מנסים לצרפו והוא צפוי להפוך לסחורה החמה ביותר בשוק, בטח אם ימשיך להפגין את היכולת הרגילה ביורו.

עד גיל 10 התגורר מוקוקו עם סבו וסבתו ביאונדה בירת קמרון לפני שעבר להתגורר בהמבורג אצל אביו, המחזיק באזרחות גרמנית מאז 1990. הוא החל לשחק בקבוצת הילדים של סט. פאולי והפציץ 23 שערים ב-13 משחקים של הקבוצה עד גיל 15. עד מהרה דורטמונד שמה עליו עין ומאז ומתמיד הוא נהג לשחק עם נערים גדולים ממנו.

כשהיה עדיין בן 13 שיחק מוקוקו בקבוצת הנוער של דורטמונד עד גיל 17 וכעבור שנה הועלה לקבוצה עד גיל 19. בספטמבר 2019, אחרי שרשם 129 כיבושים ו-26 בישולים ב-84 משחקים, הפך לכדורגלן הצעיר ביותר שהופיע בליגת האלופות לנוער ובינואר 2020 הגיע הקידום לבוגרת.

יוסופה מוקוקו חוגג (רויטרס)יוסופה מוקוקו חוגג (רויטרס)

בגיל 16 ויום הפך מוקוקו לשחקן הצעיר ביותר שהופיע בבונדסליגה אחרי שהחליף את ארלינג הולאנד במשחק מול הרטה ברלין. כעבור שלושה שבועות הפך לכובש הצעיר ביותר במדי דורטמונד וקבע שיא נוסף כאשר בגיל 16 ו-19 יום הפך לשחקן הצעיר ביותר שהופיע בליגת האלופות (נגד זניט סנט פטרסבורג). מאז הוא נחשב לחלוץ בעל פוטנציאל להפוך לאחד הטובים בעולם וקבוצתו החתימה אותו על חוזה עד יוני 2026. ב-2021 זכה עם הצהובים-שחורים בגביע הגרמני.

אחרי שהיה השחקן הצעיר ביותר בנבחרת הנוער של גרמניה זומן מוקוקו לנבחרת עד גיל 21 כבר לפני שנתיים וזכה איתה ביורו הקודם. הוא נכלל בסגל הנבחרת הבוגרת שהתכוננה למונדיאל בקטאר ואף שותף במשחקי ההכנה ובמשחק מול יפן בשלב הבתים, מה שהפך אותו לשחקן הצעיר ביותר שערך הופעת בכורה ב"מנשאפט" מאז אובה זיילר האגדי ב-1954 ולגרמני הצעיר ביותר ששיחק בטורניר גמר של גביע העולם (שיא שהחזיק מאז 1958).

כל זה קרה למרות שבמקביל ניסתה ההתאחדות הקמרונית לשכנע את מוקוקו שיופיע בנבחרת מולדתו. בגרמניה ציפו שייכלל בסגל למשחקי הידידות של הנבחרת הבוגרת בחודש הנוכחי, אבל בצוות המקצועי הוחלט לשלוח אותו למשימה של הצעירה.

יוסופה מוקוקו באימון נבחרת גרמניה (רויטרס)יוסופה מוקוקו באימון נבחרת גרמניה (רויטרס)

בשל יכולת הכיבוש שלו והעובדה שנולד בקמרון מכונה מוקוקו "סמואל אטו הבא". השחקן, שבועט בשתי רגליים ומסוכן בעיקר ברגל השמאלית החזקה, יהיה ללא ספק האיום הגדול ביותר על ישראל. אפילו ארלינג הולאנד ששיתף איתו פעולה ומכיר אותו היטב משוכנע: "יוסופה טוב יותר ממה שאני הייתי בגיל שלו, היתרון הגדול שלו הוא שהוא משחק בדורטמונד כבר מגיל 15. בגיל הזה אני עדיין שיחקתי בעיירה בה נולדתי".

בן כמה בדיוק מוקוקו? על פי תאריך הלידה הרשמי שלו (20 בנובמבר 2004) הוא עדיין לא בן 19, אבל כפי שקרה לא פעם עם כדורגלנים אפריקנים הועלו ספקולציות לפיהן גילו זויף. ב"דר שפיגל" דיווחו שהוא למעשה כבר בן 22, דורטמונד תבעה בתגובה את העיתון אבל תביעתה נדחתה.

גם אם הטענות נכונות ומוקוקו נולד ארבע שנים לפני התאריך הרשמי בתעודת הזהות שלו, הוא רשאי לשחק ביורו הקרוב. אופ"א מאפשרת לכל שחקן שהיה בן 21 בתחילת המוקדמות להשתתף, כך שכל מי שנולד אחרי 1 בינואר 2000 יכול להשתתף והטורניר למעשה יהיה עד גיל 23.

מוקוקו והולאנד. "יותר טוב ממני בגיל הזה" (רויטרס)מוקוקו והולאנד. "יותר טוב ממני בגיל הזה" (רויטרס)

מוקוקו, שאינו הכדורגלן היחיד במשפחתו (אחד מארבעת אחיו בורל בן ה-22 משחק כמגן שמאלי בפריזיי מקוסובו), הבהיר היטב מה השאיפות שלו ביורו. הוא לא רק בונה על זכייה של גרמניה, אלא גם מתכוון לסיים כמלך שערי הטורניר: "השאלה איזו נבחרת רוצה יותר. אני בהחלט רוצה לזכות בכל התארים ובוודאי שאני מסוגל גם לסיים כמלך השערים".

המנהיג הנחוש: שימו לב ליאניק קייטל

קשרה של פרייבורג (1.86 מטר, 85 ק"ג), המפורסם במסירות המדויקות שלו ובמבנהו הפיזי, צפוי להיות האיש הבולט במרכז השדה ממנו יחלו רוב ההתקפות.

השחקן, שהחלים מפציעה ממושכת ב-2021/22 והופיע העונה ב-23 משחקים של קבוצתו (משחק בה מגיל 11), שהחמיצה במחזור האחרון עליה היסטורית לליגת האלופות, הוא המועמד הבכיר לענוד את סרט הקפטן. מדובר בבחור נחוש וחזק גם מהבחינה הפיזית וגם המנטלית. הוא לא מוותר, לא מתפשר בשום מאבק ועבד שעות ארוכות בחדר הכושר על מנת להפחית ממשקלו.

יאניק קייטל בפעולה (רויטרס)יאניק קייטל בפעולה (רויטרס)

הוריו של יאניק, ראלף (שיחק בצעירותו כשוער ואחר כך עבר לכדוריד) וקריסטין, נוהגים לעודד אותו בכל המשחקים הביתיים של פרייבורג, הקבוצה שמזמן נכנסה לו ללב. "המועדון הזה עיצב אותי והפך אותי למה שאני היום", סיפר בראיון. "פרייבורג היא כמו משפחה וכולנו מכירים היטב זה את זה. טוב לי במקום הזה".

גם מאמנו בפרייבורג, כריסטיאן שטרייך, מעריך אותו מאוד: "יאניק תמיד נותן 100 אחוז, לא משנה אם הוא מרוצה או מאוכזב מאוד. תמיד הוא משקיע את הכל ויודע שיש קשיים איתם הוא אמור להתמודד. הוא נאמן וממושמע, אישיות מהדרגה הבכירה". וממי לוקח קייטל דוגמה? "ג'ורדן הנדרסון מליברפול, כי מצד אחד הוא כדורגלן נהדר ומצד שני גם שחקן מאוד קבוצתי ומנהיג. אני מעריץ אותו בשל כך".

הרכב משוער (4-3-3)

נואה אוטבולו (שוער, פרייבורג); קיליאן פישר (מגן ימני, וולפסבורג), קנת' שמידט (בלם, פרייבורג), יאן אורל ביסק (בלם, ארהוס מדנמרק), לוקה נץ (מגן שמאלי, בורוסיה מנשנגלדבך); יאניק קייטל (קשר, פרייבורג), דניס הוסיינבסיץ' (קשר, פ.צ קלן), תום קראוס (קשר, שאלקה); קווין שאדה (כנף ימין, ברנטפורד), יוסופה מוקוקו (חלוץ, בורוסיה דורטמונד), נואה וייסהופת (כנף שמאל, פרייבורג). 

אסור לפספס
נגןהפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
הפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
נגןמי משחקני ברצלונה מחזיק ברכב היקר ביותר?
מי משחקני ברצלונה נוהג ברכב היקר ביותר?
נגןהמפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
המפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
נגןטורניר הצעירים בהשתתפות טיאגו מסי
מול אצטדיון מלא: טיאגו מסי במשחק על גביע
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */