גיא לוזון מדבר לקראת יורו הצעירות
(צילום: ONE)
נבחרת ישראל עד גיל 21 תתחיל הערב (חמישי, 19:00) את דרכה באליפות אירופה לנבחרות צעירות שנערכת ברומניה וגיאורגיה (שם יתקיים הבית הישראלי), עם משחק קשה מול גרמניה. את תמונת היריבות בבית 3 משלימות אנגליה וצ'כיה, והסיכוי לעלות לרבע הגמר קלוש, מאחר שרק שתי הראשונות בכל אחד מארבעת הבתים יעשו זאת.
ובכל זאת, וכפי שנבחרת הנוער כבר הוכיחה, בכדורגל הכל יכול לקרות. הנה כל מה שצריך לדעת על היריבות שעומדות בינינו לעלייה היסטורית לשלב הבא.

אנגליה: מסיטי עד ליברפול - הלהיטים של הפרמייר-ליג

אחת הפייבוריטיות לזכייה, וללא ספק הנבחרת הכי נוצצת בטורניר. אנגליה אמנם איבדה את פולארין באלוגון, חלוצה הנהדר של ריימס הצרפתית, שהצטיין עם חמישה שערים במוקדמות ובחר לייצג את הנבחרת הבוגרת של ארה"ב, אבל למאמן לי קארסלי יש סגל עמוס בכישרונות ענק שכבר הספיקו להיות משמעותיים בקבוצות פרמייר-ליג. ספקית השחקנים המרכזית, אגב, היא הטרבליסטית הטרייה מנצ'סטר סיטי, עם ארבעה נציגים.
4 צפייה בגלריה
סמית'-רואו, מוקוקו וסולק
סמית'-רואו, מוקוקו וסולק
סמית'-רואו, מוקוקו ושולץ
(צילום: Getty Images)
גולת הכותרת היא חוליית הקישור, ולקארסלי צפוי כאב ראש רציני כשיחשוב עם מי לפתוח במרכז השדה. השמות הבולטים הם הצמד מליברפול קרטיס ג'ונס והארווי אליוט, קשרה האחורי של טוטנהאם אוליבר סקיפ, וג'ייקוב ראמזי הנפלא מאסטון וילה, שכיכב עם שישה שערים ושבעה בישולים העונה בפרמייר-ליג.
בגזרת הקשרים ההתקפיים, שלמזלו של קארסלי חלקם גם יכולים לשחק בכנפיים, ניתן למצוא את מורגן גיבס-ווייט שהשאיר את נוטינגהאם פורסט בפרמייר-ליג עם חמישה שערים ושמונה בישולים העונה; אמיל סמית'-רואו מארסנל שחזר מפציעה בדיוק בזמן ובאמתחתו כבר שלוש הופעות ושער בנבחרת הבוגרת; קול פאלמר מסיטי ואנחל גומס מליל.
בהתקפה ישנם אנתוני גורדון שעבר לניוקאסל בינואר האחרון תמורת 46 מיליון אירו ונוני מדואקה שעבר לצ'לסי באותו חלון תמורת 35 מיליון אירו. אך לאנגליה אין חלוץ קלאסי מוביל, כשהשם היחיד בסגל הוא קמרון ארצ'ר מאסטון וילה, שרשם העונה "רק" שש הופעות פרמייר-ליג.
4 צפייה בגלריה
ראמזי
ראמזי
שישה שערים ושבעה בישולים העונה בפרמייר-ליג. ראמזי
(צילום: Jan Kruger/Getty Images)
4 צפייה בגלריה
גורדון
גורדון
עבר לניוקאסל תמורת 46 מיליון אירו. גורדון
(צילום: Warren Little/Getty Images)
את ההגנה צפוי להוביל ליוואי קולוויל, בלמה של צ'לסי שהושאל בעונה החולפת לברייטון, אצלה הצטיין, ולכן זומן לסגל הבוגרת בצמד משחקיה האחרונים במוקדמות היורו. לצידו יפתח הקפטן טיילור הארווד-בליס ששייך למנצ'סטר סיטי ובעונה האחרונה זכה עם ברנלי באליפות ליגת המשנה. עד כמה אנגליה עמוקה מוכיחה העובדה שהמגינים ריקו לואיס (14 הופעות ליגה העונה במדי סיטי) ולואיס הול (18 הופעות העונה בליגה במדי צ'לסי) נותרו מחוץ לסגל מסיבות מקצועיות. כל עוד החבורה של גיא לוזון לא תובס מול הנבחרת הזו, אין סיבה להתלונן.

גרמניה: לא רק מוקוקו - האלופה רוצה להגן על התואר

יריבה שהחבורה של גיא לוזון כבר מכירה, מאחר שסיימה במקום הראשון עם 27 נקודות מתוך 30 בבית המוקדמות שבו ישראל דורגה שנייה. בשני המפגשים הישירים ניצחו הגרמנים: 2:3 בחוץ ו-0:1 באצטדיון המושבה. גרמניה זכתה ביורו הצעירות הקודם ב-2021, ואמנם רוב הסגל התחלף והנוכחי לא נוצץ כמו זה של אנגליה, אך החבורה של אנטוניו די-סאלבו מכוונת לגביע שני ברציפות. גם אחרי שאנסגר קנאוף, ממצטייני הזכיה של פרנקפורט בליגה האירופית לפני שנה, נאלץ לפרוש בגלל פציעה.
השם הבולט הוא יוסופה מוקוקו, חלוצה בן ה-18 של בורוסיה דורטמונד, שכבש בעונה מרובת פציעות שבעה שערים ובישל עוד ארבעה בליגה. הוא גם נכלל בסגל של הבוגרת למונדיאל בקטאר, ובמוקדמות יורו הצעירות מצא את הרשת חמש פעמים בארבעה משחקים בלבד.
והוא ממש לא לבד. שחקן הכנף קווין שאדה מברנטפורד הספיק לערוך שתי הופעות במדי הבוגרת, במהלכן תרם בישול. הקשר דניס חוסיינבאשיץ' הוא סיפור מיוחד, מאחר ששיחק בליגה הרביעית בגרמניה עד שעבר בקיץ הקודם לקלן והעונה הבריק עם ארבעה שערים ובישול ב-24 הופעות בונדסליגה. הקשר יאניק קייטל, קפטן הנבחרת, הוא אחד משלושת שחקניה של הספקית המרכזית פרייבורג וצפוי להיות בורג משמעותי, כמו גם לוקה נץ, מגנה השמאלי של מנשנגלדבאך שתורם רבות להתקפה. החלוץ בן ה-18 נלסון וייפר ממיינץ עשה היסטוריה כשהפך לשחקן הצעיר ביותר בתולדות הקבוצה שלו (בגיל 17 ו-198 ימים) ולכובש הצעיר בתולדותיה (בגיל 17 ו-344 ימים), והוא צפוי להיות האס שישלוף די-סאלבו מהשרוול.
4 צפייה בגלריה
מוקוקו
מוקוקו
לישראל לא יהיה קל לעצור אותו. מוקוקו
(צילום: Lars Baron/Getty Images)
תמונת הבתים ביורו הצעירות

צ'כיה: הנבחרת שאפשר לנצח

השתתפה גם ביורו הצעירות הקודם ב-2021, אז הודחה בשלב הבתים אחרי שסיימה במקום השלישי בבית שלה, מה שהגיוני שיקרה גם הפעם. כמו במקרה של ישראל וגרמניה, צ'כיה חלקה את בית המוקדמות עם אנגליה וסיימה עם 22 נקודות שהספיקו לה למקום השני, ובפלייאוף עברה את איסלנד אחרי 1:2 בסיכום שני המפגשים.
החולייה החזקה של צ'כיה בטורניר היא הקישור, כשהשמות הבולטים הם צמד השחקנים שמגיע מהאלופה ספרטה פראג - אדם קראבץ בן ה-19, שנחשב לכישרון הגדול ביותר, וקרישטוף דאנק. פאבל שולץ, שיכול לשחק בקישור ההתקפי ובכנפיים, הושאל בעונה החולפת מוויקטוריה פלזן ליאבלונץ, וארבעה שערים לצד חמישה בישולים שלו סייעו לה להישאר בליגה הצ'כית הבכירה. רוב השחקנים של צ'כיה מגיעים כמובן מהליגה המקומית, שחזקה יותר מליגת העל, אך זו נבחרת שאפשר לנצח.
פורסם לראשונה: 07:01, 22.06.23