מכבי ת"א מודל 2023 חתמה עונה מוצלחת עם אליפות שהושגה מול הפועל ת"א. עודד קטש בנה קבוצה חדשה דנדשה מאפס, ומכבי עמדה ביעדים שלה והגיעה למרחק של ניצחון מעלייה לפיינל פור. הקבוצה חוותה מספר רב של פציעות שפקדו את מיטב שחקניה: לורנזו בראון, ווייד בולדווין, דארן היליארד, אלכס פוית'רס ועוד (הרבה). עם זאת, בעזרת הלב, הנשמה, שחקנים כמו ג'ייק כהן וג'ון דיברתולומאו ובעיקר הקהל, מכבי הייתה חתומה גם על מספר רגעי קסם: הניצחון המרהיב על אלופת אירופה ריאל מדריד בהיכל, החגיגה מול אלופת אירופה במיל' אנאדולו אפס בביתה ועוד. בעיקר הונח השלד לעונה הבאה, ומי יודע, אולי לשושלת?
שלישיית הBBB, הלא היא בראון, בולדווין ובונזי קולסון, האריכה חוזה לעד תום עונת 2025. שלושתם הגיעו למכבי עם לא מעט סימני שאלה: האם בראון יוכל לשחזר את היכולת מאליפות אירופה, האופי של בולדווין והיכולת של בונזי לשחק במפעל האירופי הבכיר ביבשת. לכולם קיבלנו תשובה עם סימן קריאה (אפילו שניים, אם לא שלושה). בראון הראה לנו שהוא אחד הרכזים הטובים ביבשת, אם לא הכי טוב, כאשר הראה חוכמת משחק, קליעה, כישרון וניהול משחק שלא נראו בהיכל הצהוב מאז ימי שאראס. אפשר לדבר על היכולת הלקויה בהגנה או היכולת הבינונית במשחק 5 בסדרה נגד מונאקו או לאורך הסדרה נגד הפועל, אולם יש לזכור שהוא משחק כבר שנתיים רצוף כדורסל ואיננו צעיר (בן 33 עוד מעט). בכל זאת, הוא לא סתם נבחר לחמישיית העונה ביורוליג.

1 צפייה בגלריה
סורקין ופניני
סורקין ופניני
סורקין ופניני
(צילום: עוז מועלם)

אפרופו חמישיית העונה, בולדווין הרביעי לשמו הגיע לחמישיית העונה השנייה והראה יכולות אתלטיות מרהיבות. הוא יכול לקלוע משלוש, לעשות את החדירה לסל, לעלות לקליעה מחצי מרחק, לעשות הגנה חזקה על השחקנים הטובים ביבשת וכל זה במלא חן. לא סתם הוא היה הקלע השני בטיבו העונה. נכון, לפעמים הוא קצת נהיה אמוציונלי מדי, אבל זה גם מראה על המחויבות שלו. ווייד תמיד רוצה לעשות הכי טוב ולהוביל את הקבוצה הכי רחוק. לא סתם הוא חתום על מספר מהלכי קלאץ' שהביאו ניצחונות גדולים העונה. למשל, הקאמבק המרהיב נגד מונאקו בתחילת העונה.
בונזי הוא ללא ספק גניבת העונה! בכל משחק הוא תמיד נותן את הלב והנשמה שלו. הוא תמיד נלחם על כל כדור, יקלע את השלשה מהפינה, יילחם על הריבאונד. בונזי עושה כל מה שצריך בשני צידי המגרש והוא בעל תרומה רבה ומשמעותית לעונה המוצלחת של הצהובים.
את העונה של ג'וש ניבו ניתן לחלק לשניים. בהתחלה היה נראה שמשהו כבוי בניבו. הוא התקשה לייצר נקודות, ביצע מהלכים מטופשים ובעיקר לא שמר טוב. עם פציעת פוית'רס, לניבו היו דרושים כמה משחקים ומאז הוא במגמת עלייה מתמדת. הסנטר הצעיר הראה יכולות אתלטיות מרהיבות. ההתאמה שלו עם בראון ובולדווין נראתה פתאום הרבה יותר טוב. הוא משחק את הפיק אנד רול האהוב על קטש בצורה נהדרת ומאוד מתאים לסגנון משחקו. ניבו עשה את קפיצת המדרגה העונה כשהפך לאחד הריבאונדרים הטובים ביבשת. לניבו יש עדיין פוטנציאל רב וחשוב להמשיך לתת לו את הביטחון.
רומן סורקין ביצע את עליית המדרגה ומיקם את עצמו כסנטר יורוליג לגיטימי. רבים מדברים על היותו פורוורד, אך הוא סנטר במלוא מובן המילה. הישראלי הראה ניצוצות בכל הנוגע לריווח, משחק בצבע וחסימות. בעונה הבאה סורקין צפוי להיות סנטר שני, בניגוד לעונה אותה התחיל כסנטר שלישי. הוא ידע לנצל את הפציעות שפקדו את הגבוהים של מכבי והפך מאחד שלא שותף במשחק הראשון, לאחד שחתום על ניצחונות גדולים. למשל, הניצחון על מילאנו שהבטיח העפלה לפלייאוף. הוא הראה ניצוצות במשחק הפיק אנד רול והראה ניצנים של התקפת הפיק אנד פופ. לדעתי, לסורקין יש עוד פוטנציאל ענק והוא אף יכול להוות איום מחוץ לקשת. אם בעונה הבאה הוא ימשיך להתקדם ובעיקר ישפר את הקליעה שלו, ניתן יהיה להגיד שיש סנטר אמיתי איכותי לכדורסל הישראלי.
ג'ונדי וג'ייקי פתחו את העונה כשעתידם בעברם. ג'ייק אף חשב על פרישה בתום העונה, וג'ונדי אולי על לעזוב. אבל העונה הוכיחה שניצחונות גדולים מגיעים מעזרה של השחקנים שאת הלב שלהם משאירים על הפרקט. בכל פעם שעודד קרא לג'ונדי, המלך עם מספר 12 על הגב נתן את כל כולו. את השלשה החשובה, את העבירה החכמה, את הלחץ על כל הפרקט. בקיצור, את הנשמה. הקפטן שסוגר עונה מספר 6 בצהוב לא העמיד ממוצעים משוגעים, אם כי נתן את עונתו הטובה ביותר בצהוב. הוא קלע ב-41 אחוזים מעבר לקשת וקצת יותר מ-6 נקודות למשחק. לכל משחק הוא הגיע עם אש בעיניים ופה באה לידי ביטוי החשיבות שלו.
אצל הכהן המצב מעניין אף יותר. הא הגיע בקיץ כברירת מחדל לאחר שהמאמץ להביא את טי-ג'יי ליף ותומר גינת לא נשא פרי. אם נסתכל על הסטטיסטיקה היבשה, ניתן היה להתבלבל. ג'ייקי קלע 3 נקודות עם 2 ריבאונדים ב-12 דקות לערב. אבל כהן עזר להרים את מכבי מן הקרשים במשחקים מסוימים. נכון שמבחינת כישרון מקומו כנראה לא במכבי, אבל המלחמה על כל כדור, חוכמת המשחק והמנהיגות שהוא מביא אל הפרקט לא נמדדות בטבלאות הסטטיסטיקה, גם לא תמיד אצל הפרשנים ובסיקורי המשחק, אבל הפעולות הקטנות שהוא עושה באים לידי ביטוי בהבדל בין ניצחון להפסד.
אל הרשימה המכובדת הזאת צריך לצרף גם את גיא פניני (אם יחליט להמשיך לשחק כדורסל). כעת, בעיצומה של עונת המלפפונים, מכבי צריכה כ-5 שחקני חיזוק. בכתבה הבאה נציע רעיונות.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.