לאחר ההצלחה הנהדרת וההעפלה לשלב הבתים של ליגת האלופות בשנה שעברה, מכבי חיפה תחל עונה נוספת בבמה המרכזית של היבשת בתקווה לשחזר את אותו הישג. אתמול (שלישי) נקבעה יריבתה של האלופה הישראלית בסיבוב המוקדמות הראשון - המרון ספרטנס ממלטה. היום נקבעה היריבה בסיבוב השני והיא המנצחת במפגש בין שריף טירספול לפארול קונסטנצה.
הירוקים לא מדורגים בסיבוב השני, והיו יכולים לפגוש את דינמו זאגרב החזקה, אולם בכל מקרה הם לא קיבלו הגרלה פשוטה. שריף עשתה היסטוריה כשהפכה לקבוצה הראשונה ממולדובה שעולה לליגת האלופות ב-2021/22, היא אף ניצחה את ריאל מדריד 1:2 וסיימה במקום השלישי בבית. בעונה שעברה היא הגיעה לשלב הבתים של הליגה האירופית, נשרה משם לשמינית גמר הקונפרנס-ליג והפסידה לניס הצרפתית
1 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה חוגגים
שחקני מכבי חיפה חוגגים
שחקני מכבי חיפה. רוצים להגיע גם העונה לצ'מפיונס
(צילום: עוז מועלם)
פארול קונסטנצה זכתה באליפות רומניה בעונה שעברה, זה היה התואר הראשון בתולדותיה. הבעלים והמאמן של קבוצה הוא גיאורגי חאג'י האגדי. בקבוצה יש ארבעה שחקנים מנבחרת רומניה, בראשות החלוץ דניס אליבק שכבש 11 שערים בעונה שעברה.
המשחק הראשון בסיבוב הראשון מול המרון ספרטנס ממלטה ייערך ב-11-12 ביולי בחוץ בעוד הגומלין יתקיים שבוע לאחר מכן באצטדיון סמי עופר. המשחק הראשון בסיבוב השני ישוחק ב-25/26 ביולי והגומלין ב-1/2 באוגוסט. הדחה כבר בסיבוב הראשון תשלח את הירוקים למוקדמות הקונפרנס-ליג. אם תודח בסיבוב השני במוקדמות האלופות, מכבי חיפה תעבור למפעל המשני ותשחק בסיבוב השלישי של מוקדמות הליגה האירופית
המרון ספרטנס המלטזית אמנם מגיעת ממדינה שלא בדיוק ידועה כאימפריית כדורגל בלשון המעטה, אך מדובר במועדון ותיק. המרון ספרטנס נוסדה בשנת 1907, וזכתה ב-9 אליפויות מקומיות, 6 גביעים ו-5 תארי סופר קאפ מקומיים. איצטדיונה הביתי מונה 2,000 מקומות.
מכבי חיפה עברה שינוי פנים רציני בקיץ. מלבד מינוי של מסאי דגו למאמן הקבוצה במקום ברק בכר (שעזב לכוכב האדום בלגרד), נפרדה חיפה גם מעומר אצילי (הצטרף לאל-עין מהאמירויות), מוחמד אבו פאני שחתם בפרנצווארוש, בן שהר, ניקיטה רוקאביצה, ינון אליהו, רועי משפתי והבלם דילן בטובינסיקה. ההחתמה הנוצצת עד כה היא של ליאור רפאלוב, שחוזר למדים הירוקים אחרי 12 שנים בליגה הבלגית.