אוהד פרץ למגרש וניסה להרים את רונאלדו על הכתפיים וההסבר של מסי בראיון ש"אין לו עוד מה להשיג בכדורגל", אחרי שבחר לחתום באינטר מיאמי, מעידים שהרגע שממנו כל כך חששנו הגיע: הסוף הרשמי של עידן CR7 והפרעוש. שני הענקים כבר לא בתמונה.
כשרונאלדו משחק עם פורטוגל כבר לא שואלים כמה יכבוש, אלא איזה אוהד יפרוץ למגרש כדי לחבק אותו. אותו דבר יקרה עם מסי בארה"ב. אחרי שנסיים לעסוק בכמה כסף ירוויח, נעבור לעסוק במחירי הכרטיסים המאמירים ואיך משפחתו התאקלמה במיאמי, אחר כך הוא יזכה בכדור הזהב במה שיהווה טקס פרידה ממנו. מדי פעם הם יכבשו שער גדול בליגות הרחוקות שלהם, אבל זהו בעצם. הבמה המרכזית התפנתה. רונאלדו ומסי בפנסיה.
2 צפייה בגלריה
מסי ורונאלדו
מסי ורונאלדו
מסי ורונאלדו
(צילום: AFP ורויטרס)
לשאלה מי ימלא את הבור הזה אין כרגע תשובה ברורה. בגדול אלה אמורים להיות קיליאן אמבאפה וארלינג הולאנד. אמבאפה עושה הכל כדי לעצבן את האוהדים, ודואג לכך שכל יומיים יעסקו בעתידו (יישאר בפריז? יעבור לריאל? אולי בכלל ליברפול?), בזמן שפריז סן־ז'רמן לא מצליחה להגיע להישגים בליגת האלופות; הולאנד עבר עונה חלומית עם מספרים מפלצתיים במנצ'סטר סיטי, אבל אפילו בסיטי הכוכב האמיתי הוא פפ גווארדיולה. אין להולאנד את הכריזמה של רונאלדו, אין לו את סגנון המשחק המרהיב של מסי. הוא מכונת שערים ושיאים, אבל מה עם קצת רגש?
כוכבי ההווה שהיו אמורים ליהנות מכך שמסי ורונאלדו נחלשו ולהגיע עכשיו לשיאם - איכזבו. תראו את ניימאר ואדן הזאר: אחד נחת בפריז בתור הכוכב הגדול ועכשיו תקוע לה כמו עצם בגרון; השני רוצה לפרוש בגיל 32.
2 צפייה בגלריה
פפ מעשן סיגר
פפ מעשן סיגר
הכוכב של סיטי. פפ
(צילום: Alex Livesey/Getty Images)
נראה שאנחנו הולכים לעונה שבה הכוכבים לא יהיו הסיפור, אלא הקבוצות והמאמנים. האיש המרכזי בברצלונה הוא צ'אבי, הכוכב של סיטי הוא כאמור פפ, והשאלה הגדולה שמעסיקה את ריאל מדריד היא האם אנצ'לוטי יישאר או יעבור לאמן את נבחרת ברזיל. עם כל הכבוד למאמנים הנפלאים ולסיפורים על בניית הסגל, לא בשביל זה באים לאצטדיון או יושבים מול הטלוויזיה, אלא כדי לצפות בכדורגל. גורם המשיכה העיקרי היה ונותר הכוכבים על המגרש, וכרגע נראה שהכדורגל בבעיה. אין לו פנים חדשות, לפחות עד שאמבאפה יחליט להתאפס על עצמו.
פורסם לראשונה: 12:55, 20.06.23