"אני מבקש עזרה דחופה ממי שרק יכול ומוכן להציל את חייה של אמי, שהעניקה במשך שנים רבות כבוד גדול למדינה בזירה הבינלאומית בזכות הישגיה הספורטיביים, והפכה לסמל". כך פנה אתמול בקריאה נרגשת לציבור ירון רוט, בנה של אסתר רוט-שחמורוב, שזקוקה בדחיפות להשתלת כליה.
מצבה של רוט-שחמורוב, הספורטאית האולימפית הגדולה של ישראל בכל הזמנים, הוחמר מאוד בימים האחרונים, והיא מאושפזת כעת, בפעם השנייה בתוך חודש, במחלקת ההשתלות של בית החולים בילינסון, בציפייה לתרומת כליה שתציל את חייה. אתמול סיפרה הספורטאית האגדית ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet: "חלה החמרה משמעותית במצבי הבריאותי, אני מודאגת מאוד. קיימת הצטברות רעלים סביב קרום הלב, מה שאומר שאני במצב קשה. הגעתי לכך שלא יכולתי לשתות אפילו מים וכמובן, לא אכלתי כלום. איבדתי הרבה מאוד ממשקלי ואושפזתי שוב בבית החולים".
3 צפייה בגלריה
אסתר רוט שחמורוב
אסתר רוט שחמורוב
"אני מודאגת מאוד". רוט שחמורוב
(צילום: יונתן בלום)
3 צפייה בגלריה
חשיפת “ידיעות אחרונות", ספטמבר 2009
חשיפת “ידיעות אחרונות", ספטמבר 2009
חשיפת “ידיעות אחרונות", ספטמבר 2009
סיפורה של האתלטית האולימפית בת ה-71 התפרסם בהרחבה לפני כחודש במוסף "7 ימים" של "ידיעות אחרונות", אחרי שהתמוטטה בביתה, הובהלה לבית החולים ואובחנה כסובלת מאי-ספיקת כליות קשה, זאת משום שהכליה שהושתלה בגופה לפני 14 שנה חדלה מלתפקד. היות והמחלה ממנה סובלת רוט-שחמורוב הינה גנטית, גם בני משפחתה לוקים בה, ולא יוכלו לתרום לה בעצמם. בעקבות הפרסום פנו לבית החולים אנשים רבים והביעו רצון לתרום כליה. למרות זאת, עדיין לא נמצא המועמד המתאים שיעמוד בדרישות הרפואיות לתרומה. פרופ' רותי רחמימוב, מנהלת היחידה להשתלות כליה במכון הנפרולוגי בבילינסון, מסבירה: "מצבה של אסתר ממשיך להידרדר. אני כולי תקווה שתימצא במהרה תרומת כליה מתורם חי, ונוכל להשתילה ולהחזיר אותה לחיים בריאים ולתפקוד מלא".
ובינתיים המשפחה לא מרימה ידיים, וכדי לזרז את התהליך תצא בימים הקרובים בקמפיין פייסבוק במימון עצמי, שמטרתו למצוא מהר ככל שאפשר תורם מתאים להצלת חייה של האם. בנה של רוט-שחמורוב, ירון, הלוקה אף הוא בתסמונת הגנטית: "אמא שלי מתמודדת בגבורה עם המחלה שאין דרך לרפא אותה, אלא באמצעות השתלה חוזרת של כליה. מרכיב הזמן להצלת חייה הוא מהותי מאוד".
3 צפייה בגלריה
אסתר רוט שחמורוב
אסתר רוט שחמורוב
מתפללים לשלומה. אסתר רוט שחמורוב
(צילום: עוז מועלם)
גם אחיה הבכור, עוזי שחמורוב, אמר אתמול: "אני מבקש ומתפלל שיימצא תורם שכלייתו תתאים לאחותי, במהירות המרבית".
מי יכול לתרום? כל אדם מעל גיל 27, ללא מחלות רקע, ללא משקל עודף שערך ה-BMI שלו נמוך מ-29 ונשים שסיימו ללדת ולא הייתה להן סוכרת הריונית. לתרומות יש לפנות לירון רוט: בווטסאפ 054-2468428.
התהליך ילווה על ידי עמותת "מתנת חיים" בראשותה של הרבנית רחל הבר.