שתף קטע נבחר

צילום: בוקי צ'יש

נבו תותח אמיתי, ברנע המתיק את האכזבה שלו

"גל נמצא על נתיב אפשרי לגמר אולימפי בלונדון 2012. גיא מייחל להגיע לשם, כרגע הוא קנה כרטיס רק לאליפות העולם בשנחאי". ד"ר בוקי צ'יש קובע: אליפות אירופה לא היתה הצלחה למשלחת. תגובת האיגוד: "לא רואים לנכון להגיב לתיסכולו של הכתב"

אליפות אירופה לשחייני ומאמני נבחרת ישראל לא הייתה הצלחה. לתחרות יצאו 13 שחיינים. רק אחד (גל נבו) עלה לשני גמרים במשחים אולימפיים, שחיינית אחת (עמית עברי) עלתה לגמר. שלושה שחיינים נוספים עלו לחצי גמר (יונתן קופלב וגיא ברנע ב-100 מ' גב ואלון מנדל ב- 100 פרפר). כלומר: שמונה שחיינים (כולל מיכאל דימיטרייב ב-10 ק"מ מים פתוחים) כשלו במשימה שנקבעה: העפלה לחצי הגמר.

 

החזרה לבגדי שחייה מסורתיים מבד וקצרים, הסיגה את תוצאות כל שחייני העולם השנה ובשלב זה לא נקבע אף לא שיא עולם אחד. רק שני שיאים אישיים (אחד מהם לאומי) נקבעו בתחרות: עמית עברי ב- 200 מ' מעורב אישי ויונתן קופלב, ששיפר את שיאו האישי מאז האליפות ב-1.19 שנ'. מפתיע, מחמם את הלב ומעורר תקווה לעתיד. ועכשיו, לציונים.


נבו ומדליית הארד. בנתיב אפשרי לגמר בלונדון 2012 (צילום: AFP)

 

גל נבו (ציון 10). התותח האמיתי של השחייה הישראלית. מדלית ארד ב-400 מעורב ומקום רביעי ב-200 מ.א. מוכיחים כי גל נמצא על נתיב אפשרי לגמר בלונדון 2012. אם נוסיף שחיין או שניים מהמדינות האחרות, ניתן לשער כי עלייתו לגמר היא סבירה פלוס. המדליה עדין רחוקה, אך כך גם שנתיים ימים.

 

עמית עברי (ציון 9). יש לישראל לראשונה שחיינית גמר לגיטימית לאליפות אירופה. עוד שיפור קל ויש סיכוי שנראה לראשונה בלונדון לא רק שחיין ישראלי בגמר, אלא גם שחיינית. השיא האישי והישראלי שלה ב-200 מ.א. אמנם אינו באיכות הפרפר, אך הוא שיא. כל הכבוד.


עברי בבודפשט. נראה אותה גם בגמר בלונדון? (צילום: רויטרס)

 

יונתן קופלב (ציון 8.5). איזו הפתעה מלהיבה ומחממת לב. השחיין היחיד ששיפר שיא אישי (ברור, הוא צעיר, גדל ומתחזק), אבל מעבר לכך, זמנו ב-100 גב הוא קריטריון A לקראת אליפות העולם, והוא נמצא בסגל האולימפי ועל המסלול המוביל לאולימפיאדת לונדון 2012.

 

גיא ברנע (ציון 6). זכה במדליית ארד במשחה ל-50 גב. הישג יפה כשלעצמו, אך אנו מבינים כי זו רק סוכריה להמתקת גלולת האכזבה שלו. גיא מייחל להגיע ללונדון, כרגע הוא קנה כרטיס לאליפות העולם בשנחאי 2011. את עמדת שחיין הגב תופס כרגע יונתן קופלב, הנמצא הרבה לפני ברנע. גיא יצטרך לעמול קשה כדי להשיג את קופלב וגם להתמודד עם הצעיר יעקב טומרקין, שסגר עליו את הפער.


מנדל. המקום ה-15 באירופה מסמן את שקיעתו? (צילום: אורן אהרוני)

 

אלון מנדל (ציון 6.5). תחילת סוף הדרך? האם תוצאה של 53.19 שנ' ומקום 15 באירופה מסמנים את שקיעתו של אלון? עדין לא ברור מה הביא שחיין שרק לפני שנתיים הגיע לבייג'ינג 2008 על כרטיס 200 פרפר, לעבור למשחה של כוח ועוצמה. אלון אינו הר אדם, לאלון אין מאפייני כוח. אלון יתקשה לעמוד בקריטריון שיידרש כדי להגיע ללונדון 2012 במשחה הקצר בפרפר. הוא חייב לחזור למשחה הקשה, בו יש לו סיכוי. אחרת, נראה לי כי תחילת הפסקה תהיה נבואה שתגשים את עצמה.

 

תום בארי (ציון 4). לא ברור מה עובר על תום. לאחר משחקי בייג'ינג היה בארי בעל התוצאה האיכותית ביותר בשחייה הישראלית. גם היום שיאו מאולימפיאדת 2008 עדיין בצמרת האיכות של הישגי שחייני ישראל. אבל תום לא חזר, אף לא התקרב לתוצאות של 2008 או 2009. כבר לפני הנסיעה לבודפשט היה ברור שהוא לא יוכל לשחות טוב באליפות אירופה. ייתכן ומה שקרה עם נמרוד חייט, שוויתר על הנסיעה והבין שמוטב לא לבייש את עצמך, היה צריך לעשות גם בארי.


קורוטקוב. נסיעה חסרת הצדקה ספורטיבית (צילום: רויטרס)

 

יוליה בנך (ציון 5). בעבר כבר נאמר כי מי שזוכה במדליה באליפות אירופה לנוער, יש לו את מירב הסיכויים להשתלב בצמרת השחייה הבוגרת של היבשת. אבל ליוליה זה לא הולך. שוב כשלה בתחרות/במשחה הבוקר באליפות גדולה. לו רק היתה חוזרת על תוצאת השנה שלה, עמה נרשמה לאליפות, היתה מגיעה לחצי הגמר. חצי הגמר נסגר עם 2:33.33 דק' והיא כבר שחתה השנה 2:32.45 דק'. איך זה שנפלה ל-2:37? ההכנה? חוסר הרצינות במשחי הבוקר באליפות? קשה לקבוע, אבל היא כשלה באופן רציני בשני המשחים בהם השתתפה וגם בשליחות, שם שחתה 1:10.98 דק'.

 

נסטיה קורוטקוב (ציון 4.5). עוד נסיעה חסרת הצדקה ספורטיבית של שחיינית שסימה במקומות 22 ו-42. אין הסבר והצדקה לנסיעתה חוץ מהעובדה שהיא שחיינית הפועל ירושלים.


דני מלניק. שחייני הפועל ירושלים לא נשארים מאחור? (צילום: AFP)

 

אנה וולצ'קוב (ציון 4). זה יכאב לשמוע, אבל אנו חושבים כי אנה היא תוצר של בגדי השחייה מגומי. לכן ההבדל הגדול כל כך בין תוצאותיה בשנה שעברה. אחרת איך נסביר את התוצאות? הכנה כושלת? לא. חוסר ניסיון? כבר לא. חוסר רצינות? לא ולא. בגד השחייה.

 

דני מלניק (ציון 5). דני הגיע על בסיס השתתפותו במשחה השליחים המעורב. משחה בו היה אמור להשתתף נמרוד שפירא בר אור. מי שלא נתאפשרה השתתפותו של שפירא, על פניו היה מלניק אמור להשאר בארץ. אבל לא, הוא שחיין הפועל ירושלים ואלו לא נשארים מאחור. דני נסע, השתפר לאחר טייפר וגילוח ב-0.17 השנייה וסיים במקום ה-41. לשם כך ישראל לא שולחת שחיינים לאליפות אירופה. בשליחים הצליח מלניק מעט לשפר את הופעתו וקבע בזינוק השליחים 1:02.22 דק'. ללא שפירא, כשלה הנבחרת מלעלות לגמר.


איתי צ'מה. הוותיק שבחבורה הישראלית (צילום: אורן אהרוני)

 

מרווה חרפק (ציון 5). כל הכבוד לשחיינית ותיקה וחרוצה זו. אבל למען השם, נבחרת שליחות באליפות אירופה עם שחיינית אחת ברמה טובה מאד (עברי) ושלוש המסיימות במקום ה-40? זו סיבה לקחת שחיינית השוחה 57.39 שנ' ב-100 חתירה? קשה להבין וקשה להאמין.

 

איתי צ'מה (ציון 5). הוותיק שבחבורה. רוכש הכרטיס הראשון לבייג'ינג 2008 עדין בתמונה. לקראת משחקי 2008 עלה איתי לחצי הגמר באליפות העולם בפרת', אך הפעם כשל ולא התברג לחצי הגמר. לשמחתנו יש כבר מחליפים לדור הגביסטים המתבגר: טומרקין וקופלב. הדרך ללונדון קשה והמאבק בגב ישאיר ותיקים וחרוצים בבית.

 

מיכאל דימטרייב (ציון 5). כשל במשחה המרכזי ל-10 ק"מ במים פתוחים כאשר סיים במקום ה-20 מתוך 37 שחיינים. ציפינו ליותר משחיין שהגיע כבר להישגים בסבב העולמי, אך חוזר ונכשל באליפויות עולם ואירופה.

 

נמרוד שפירא בר אור. איך אפשר בלי להזכיר את השחיין בעל התוצאה השלישית באיכותה מבין הגברים, שהושאר באופן תמוהה ושגוי בארץ. לו היה נוסע, היה נמרוד עולה לבטח לשני חצאי הגמר. המכה פגעה לא רק בנמרוד עצמו, אלא גם בקבוצת השליחים.

 

תגובת איגוד השחייה 

"ראשית אני מצר על כך שבמשך מספר שעות הופיעה בתחתית הטור ההודעה שלא ניתן היה לקבל את תגובת איגוד השחייה, וזאת מהטעם הפשוט שאיש לא פנה לבקש תגובה מאיגוד השחייה. ולעצם הדברים, מר בוקי צ'יש הוא היועץ המקצועי של נמרוד שפירא בר אור והוא מטפל בענייניו במהלך כל השנה ובעבר הלא רחוק אף היה מאמנו האישי. לו היתה לו הגינות מינימלית הוא היה מציין זאת כגילוי נאות בתחילת דבריו. איגוד השחייה, לאחר האליפות המוצלחת ביותר בהיסטוריה של השחייה הישראלית, לא רואה לנכון להתייחס לתסכולים של הכותב ולניסיון שלו, בכל מחיר, לפגוע בהצלחה האדירה של השחייה הישראלית".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים