ראשית כל, אני רוצה להבהיר בכל דרך אפשרית שאני נגד אלימות, בטח במגרשי כדורגל, ואין שום הצדקה בדיבורים על פיצוץ משחק כדורגל, ובפרט של נבחרת ישראל, ובטח שלא לגרום מבוכה למדינת ישראל בבמה הבינלאומית. אותן תמונות מגמר הגביע, שבהן רואים את נשיא המדינה יורד מהמגרש תחת אבטחה, גרמו לי לתחושת מבוכה גדולה בתור אוהד כדורגל. יחד עם זאת, אני סבור כי ישנם ליקויים חמורים ביותר שנמשכים כבר עשרות שנים והם מוכרחים להיות מתוקנים במהרה בשביל שנוכל לחזור ליהנות.
לאחר אירועי גמר הגביע, יו"ר ההתאחדות עמד מול מצלמות הטלוויזיה, התנצל ואמר שהוא יקים ועדת חקירה אשר תתחקר את כשלי הארגון של המשחק. עד עכשיו לא פורסמו תוצאותיה של אותה ועדת חקירה - ובכלל לא ברור האם היא הוקמה או התכנסה. בינתיים, כרגיל, ההתאחדות החליטה ללכת על הפתרון הקל ולהעמיד את בית"ר ירושלים לדין על אירועי המשחק שהיא בעצמה אירגנה. חשוב לציין כי לבית"ר לא היה שום קשר לארגון האירוע ושום שליטה לגבי קביעת כמות המאבטחים והסדרנים במשחק. ההתאחדות הייתה זו שאירגנה את משחק הגביע, דאגה לאבטחה ובנוסף שילשלה לכיסה כמחצית מכספי הכנסות המשחק.

1 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר ירושלים על הבמה עליה היה אמור להתקיים טקס הנפת הגביע
אוהדי בית"ר ירושלים על הבמה עליה היה אמור להתקיים טקס הנפת הגביע
אוהדי בית"ר ירושלים על הבמה עליה היה אמור להתקיים טקס הנפת הגביע
(צילום: עוז מועלם)

לדעתי, לקבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים (או כל קבוצה אחרת שמגיעה בנסיבות דומות לבית הדין) אין שום אחריות חינוכית לגבי הקהל שלה. זה בסך הכל מועדון כדורגל שאותו האוהדים יכולים לעודד. לכן אני חושב שגם אין שום מקום להאשים את בית"ר בדבר כלל. מעולם לא היה ברור לי למה המועדון סופג קנסות כבדים על פעולות של אוהדים. הרי אילו אדם היה מתפרע ברחוב אז המשטרה הייתה מגיעה ועוצרת אותו פרטנית. משום מה באצטדיוני כדורגל הדברים פועלים אחרת.
לאחר שהוחלט להאשים את בית"ר ירושלים באירועי המשחק הוטל עליה עונש כבד ביותר, שלאחר מכן גם התברר כבלתי חוקי לפי תקנון אופ"א. לפתע מסתבר שדייני בית הדין של ההתאחדות אינם בקיאים בתפקידם העיקרי והם מחליטים על עונשים ללא שום יד מכוונת ברורה. לאחר הערעור ואחרי שאופ"א התערבה, הוחלט על עונש כבד אחר, שבית"ר לא תשתתף בגביע בעונה הבאה. אני אישית מתקשה להבין את ההיגיון שבעונש, מכיוון ששוב מענישים את הקבוצה במקום את האוהדים המתפרעים.
אני מציע להבא להתאחדות לעזוב את מועדוני הכדורגל לנפשם, ובמקומם לתבוע ישירות את האוהדים אשר אינם מסוגלים לשלוט ברגשותיהם ולהרחיקם מהכדורגל הישראלי לתקופת זמן ממושכת. אפשר, למשל, להתקין בכל האצטדיונים בליגות הבכירות מצלמות איכותיות אשר יזהו את פניהם של המתפרעים. אני מאמין כי רק כך נוכל לנקות את הכדורגל מגורמים אלימים ולקבל חוויית כדורגל חיובית.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.