תואר על הפרק. ספרד וקרואטיה ייפגשו הערב (ראשון, 21:45) בגמר ליגת האומות, שייערך ברוטרדם שבהולנד. מלבד כבוד וגביע, הנבחרת המנצחת תזכה במענק כספי של 11.3 מיליון דולר.
הקרב צפוי להיות מהנה במיוחד, שכן שלושת המשחקים האחרונים בין הנבחרות הניבו יחדיו לא פחות מ-19 שערים - יותר משישה שערים למפגש. הקרואטים זוכרים היטב את המפגש האחרון מול ספרד, שהדיחה אותם בשמינית גמר היורו ב-2021 עם 3:5 בלתי נשכח בהארכה.
4 צפייה בגלריה
מודריץ' ופינה
מודריץ' ופינה
קרב על תואר. לוקה מודריץ' וירמי פינו
(צילום: EPA/MAURICE VAN STEEN / KENZO TRIBOUILLARD / AFP)
4 צפייה בגלריה
אנדריי קראמריץ' במאבק עם ג'ורדי אלבה
אנדריי קראמריץ' במאבק עם ג'ורדי אלבה
הם נפגשים שוב. קראמריץ' במאבק עם אלבה בשמינית גמר היורו ב-2021
(צילום: EPA)
קרואטיה, שכבר מכירה את האצטדיון ברוטרדם אחרי שניצחה בו את הולנד 2:4 אחרי הארכה בחצי גמר ליגת האומות, לא צפויה לבצע שינויים בהרכב. שלישיית הקישור האמינה שמורכבת מלוקה מודריץ', מטאו קובאצ'יץ' ומרסלו ברוזוביץ' תספק את הבסיס במרכז השדה. קרואטיה נהנית מדור זהב וחוותה הצלחה אדירה בשנים האחרונות - עם מדליות הכסף והארד במונדיאל 2018 ו-2022 בהתאמה - וכעת היא רוצה לחגוג תואר ראשון בתולדותיה.
"אנחנו מכירים את ספרד טוב מאוד", אמר מאמן נבחרת קרואטיה זלאטקו דאליץ' לקראת המפגש. "הם אוהבים להחזיק בכדור, יש להם אינדיבידואלים נהדרים וסגנון טכני נהדר, הם מהירים מאוד, זו נבחרת עלית. יש לנו ניסיון בלשחק מולם, עשינו את זה בקופנהגן ביורו 2020, שם הפסדנו בהארכה. אבל יש לנו האיכות כדי לשחק מולם".
שחקן הכנף איבן פרישיץ' הוסיף: "ספרד היא נבחרת מובילה עם שחקנים מהקבוצות הטובות בעולם. אני חושב שיש לנו יותר ניסיון. הדור הזה זכה במדליות ארד וכסף ואני מקווה שיהיה לנו את הכוח להשיג את מה אנחנו צריכים - זהב".
4 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת קרואטיה חוגגים
שחקני נבחרת קרואטיה חוגגים
רוצים תואר ראשון. שחקני נבחרת קרואטיה חוגגים
(Christof Koepsel/Getty Images)
ספרד הגיעה למעמד אחרי ניצחון 1:2 על איטליה בחצי הגמר בזכות שער בדקה ה-88 של חוסלו, ותקווה לעשות יותר מאשר ב-2021, אז הפסידה 2:1 לצרפת בגמר ליגת האומות. הקפטן החדש אלבארו מוראטה צפוי להמשיך להוביל את ההתקפה, והמגן הימני בן ה-37 חסוס נבאס - שמול איטליה הפך לשחקן המבוגר ביותר שרושם הופעה במדי הנבחרת - צפוי לאבד את המקום בהרכב לדני קרבחאל. ספרד תקווה לקטוף תואר ראשון מאז הזכייה שלה ביורו 2012.
"קרואטיה היא לא נבחרת רגילה", אמר הקשר הספרדי רודרי לקראת המפגש. "היא קצת אנרכיסטית. מודריץ' יצוץ בכל מקום, ברוזוביץ' ירוץ לעומק, קובאצ'יץ' עושה את שלו... היא נבחרת בלתי צפויה. הנבחרות שהיא ניצחה במונדיאל, יורו וליגת האומות - מראות שהיא מהטובות ביותר. אני רוצה שננצח בטורניר הזה, בין היתר כי זה יעזור לקרב אותנו לזכייה גם בטורנירים הבאים שבהם אנחנו מתחרים".
4 צפייה בגלריה
חוסלו
חוסלו
העלה את ספרד לגמר. חוסלו
(צילום: JOHN THYS / AFP)
מאמן נבחרת ספרד לואיס דה לה פואנטה אמר: "שתי נבחרות גדולות ישחקו והגמר מאוזן מאוד. אנחנו וקרואטיה אלה שתיים מהנבחרות הטובות באירופה. דיברנו על כל תרחיש אפשרי. ננסה לשלוט במשחק, אבל אין פערי רמות בין הנבחרות. מי שתעשה פחות טעויות תזכה".