יום שישי, 07.06.2024 שעה 16:06
לוח משחקים
  • גיאורגיה
  • 0 - 2
  • לוקסמבורג
  • ישראל
  • 4 - 1
  • איסלנד
  • בוסניה
  • 2 - 1
  • אוקראינה
  • יוון
  • 0 - 5
  • קזחסטן
  • פולין
  • 1 - 5
  • אסטוניה
  • ווילס
  • 1 - 4
  • פינלנד

בא מן השקט: קונדראצב רוצה לשנות את התפיסה

לקהל הוא זכור יותר כשחקן טוב מאשר מאמן, אך גיאורגי קונדראצב, האיש השקט שמוביל את בלארוס, מתעלם מרעשים. הערב ב-21:45 הוא מחפש להוכיח את מקומו

|
גאורגי קונדראצב (רויטרס)
גאורגי קונדראצב (רויטרס)

נבחרת בלארוס לא נחשבת לשם דבר בכדורגל העולמי, כאשר מאז הקמתה בשנות ה-90 לאחר שהמדינה הכריזה על עצמאות, כשלה פעם אחר פעם בניסיון להעפיל למפעל יבשתי או בינלאומי. כשהיא במקום האחרון בבית, הערב (שישי) ב-21:45 היא תמשיך את הקמפיין שלה כשתארח את נבחרת ישראל למחזור השלישי במוקדמות יורו 2024.

סגל היריבה אינו מוכר לחובב הכדורגל הפשוט, וכך גם המאמן, גיאורגי קונדראצב. בשביל האוהדים השונים במדינה, קודראצב, שנתפס כדמות שמבינה דבר או שניים בענף, זכור כשחקן אימתני עם עבר עשיר בליגות האזוריות, אם כי כמאמן, עדיין לא הצליח להרשים ולהטביע את חותמו, בטח בנבחרת הלאומית.

בא מן השתיקה

קונדראצב כמעט ואינו מופיע בציבור ולמעשה גם לא מרבה להתראיין, כך שזהות הפרופיל שלו מעט סמויה. בן ה-63 גדל בכפר מקומי בעיר טולוצ'ין, שבזמנו הייתה חלק מבלארוס הסובייטית. כילד, הוא עסק בענפי ספורט רבים דוגמת אתלטיקה, הוקי וכדורסל, עד שבגיל 16 החל לתפוס את הכדורגל יותר ברצינות, כשמאז, לדבריו, התשוקה שלו הולכת וגוברת מדי יום. אחרי שעבר לבית ספר מקומי שמתמחה בספורט וחינוך גופני, הצליח להרשים בטורנירים מקומיים מעמדת החלוץ, ולאחר שנתיים טובות מבחינה אישית מצא את מקומו בדינמו מינסק שם הפך לשחקן משמעותי במשך קרוב לעשור, כשערך למעלה מ-200 הופעות.

גאורגי קונדראצב (רויטרס)גאורגי קונדראצב (רויטרס)

אל מינסק, עיר הבירה של בלארוס, הגיע בגיל 20, והחיים שלו התחילו בצורה יחסית טובה, כשבעקבות העובדה שהיה מחסור בשחקני התקפה, קונדראצב זכה להיות ברוב העונה חלק מההרכב הראשון של הקבוצה, שלא זכתה להצלחה יתרה. לאחר עונה, נקרא לדגל הלאומי והתגייס לצבא, מה שגרם לו לרדת לדרום-מערב המדינה, בגבול עם פולין, ולעשות את המעבר לדינמו ברסט. לאחר מכן חזר למינסק, מונה לקפטן וזכה באליפות היחידה שלה באותה תקופה, שהייתה אז בליגה הסובייטית.

"הייתי די מהיר, קפיצי וקשוח”, העיד על עצמו בעבר, “זה בטח הונחל מילדות. הלכתי לבית הספר במרחק חמישה קילומטרים, הלוך וחזור. זה גרם לי להיכנס לכושר טוב מאוד באופן לא רצוני”. בעקבות הצלחתו האישית, הוא זכה גם לשחק לקבל זימון לנבחרת ב-1984. הוא רשם 14 הופעות בהן הבקיע ארבעה שערים שאף עזרו לנבחרתו להעפיל למונדיאל, אך לפני הטורניר הנחשק הוא הודח מהסגל ונאלץ לפנות את מקומו. אחרי שעזב את מינסק עבר במספר קבוצות נוספות, עד שהגיע לקבוצה לוקאלית בפינלנד, שם כבש 69 שערים בארבע עונות ועזב, חזר לקדנציה קצרה ליד ביתו ופרש ממשחק פעיל.

קונדראצב לא היה ידוע בטכניקה או מהירות, אבל את ההזדמנויות שלו הוא ידע לקחת בשתי ידיים עם הרבה חריצות ורצון שהראה על המגרש. הוא זכה ללא מעט ביקורות מצד האוהדים על הדרך הקלה שקוראים אותו, אך יחד עם זאת ידע להשתיק אותם עם השערים שכבש. הוא קיבל את הכינוי "צ'לנטנו", על שמו של אדריאנו צ'לנטנו שהיה דומה לו מאוד, אחד מהזמרים המפורסמים והמצליחים באיטליה, וטען כי לשחקן כדורגל צריכה להיות תכונה שמאפיינת אותו, ושאצלו הדבר הזה היה בראש. למרות שלא הצליח לקטוף יותר מדי תארים ברמה הקבוצתית, קונדראצב זכה לקריירה אישית די מוצלחת בה כבש למעלה מ-200 שערים בכל קבוצותיו.

מונופול שגוי

קונדראצב הוא איש מערכת. את רוב שנות האימון שלו העביר בהתאחדות הכדורגל המקומית, בין אם כמאמן ובין אם כעוזר, וכעת הוא למעשה נמצא בקדנציה השנייה שלו בנבחרת הבוגרת. הישג השיא שלו היה זכייה במדליית הארד עם הנבחרת הבלארוסית באליפות אירופה עד גיל 21 שנערכה בדנמרק, מה שהקנה לו כרטיס למשחקים האולימפיים ב-2012, שם הודח בשלב הבתים. להבדיל מהנבחרות הצעירות, בכדורגל הבוגרים הוא לא הצליח יותר מדי, פרט לעלייה לליגה הראשונה עם הקבוצה סמורגון ומקום רביעי עם הקבוצה מינסק.

גאורגי קונדראצב (רויטרס)גאורגי קונדראצב (רויטרס)

מאז מונה ב-2021 למאמן הבוגרת בפעם השנייה, הנבחרת שלו עדיין לא הצליחה לנצח, כשבסך הכל הם כבר עם רצף של 15 משחקים רשמיים ללא ניצחון. למעשה, הניצחון האחרון שלהם היה לפני כשנתיים, כשגברו 2:4 על אסטוניה, במרץ 2021, תחת המאמן הקודם מיכאיל מרכל. הביקורת על התנהלות המאמן לא איחרה לבוא, ורק לאחרונה יצא נגדו הבלם סרגיי פוליטביץ’: “אם יש לנו רצף כל כך ארוך, כנראה שמשהו לא עובד כמו שצריך בנבחרת הזו”.

וכך גם הקהל מתייחס אליו. “קונדראצב היה שחקן מצוין”, כתב אחד מהעוקבים ברחבי הרשתות החברתיות, “אבל כמאמן הוא לא הצליח למצוא את הכיוון הנכון לנבחרת הזו. התוצאות הרעות צריכות לעורר אותו, והשינוי חייב להיות עמוק מהשורש”.

“העולם הזה הוא מונופול של רעיונות שגויים”, זהו ציטוט שמזוהה עם אדריאנו צ’לנטנו, האיש שעל שמו כונה המאמן בעבר. אמנם קונדראצב לא מתיימר להמציא את הגלגל, אך ודאי עדיין לא הצליח לעלות עליו. “אם לבן אדם יש ראש והוא חושב קצת”, אמר פעם המאמן בנוגע לאחת מההצלחות של קבוצותיו, “אז הוא יכול לבצע שינויים ותיקונים מוצלחים באופן מהיר”. אמנם הוא עדיין לא הצליח לתקן את נבחרת בלארוס, אך עדיין נראה כי גם במצבה הנוכחי, בה משחקת מחוץ לגבולות המדינה וללא קהל, ספק אם יצליח בכך, כשכבר צצו שמועות שההתאחדות מחפשת לו מחליף.

גאורגי קונדראצב והצוות (רויטרס)גאורגי קונדראצב והצוות (רויטרס)

ומה הלאה?

למרות שהוא מגיע כאנדרדוג, קונדראצב לא בוחל באמצעים ובטוח בחומר השחקנים שקיים לרשותו. "אנחנו יודעים שישראל היא נבחרת טובה", ציין, "אבל אנחנו גם קבוצה טובה ואנחנו מוכנים להילחם על הכל. אנחנו צריכים לנסות לנצח את שני המשחקים או לקחת לפחות 4 מתוך שש נקודות, גם נגד ישראל וגם נגד קוסובו".

בפן המקצועי, נראה כי המאמן עדיין למעשה לא מצא את השיטה שאיתה הוא רוצה לרוץ בנבחרת, כשניסה מספר מערכים, החל משלושה שחקני הגנה וכלה בחמישה. “אנחנו צריכים לנסות ‘לאכול את הדשא’ ולדחוף את הכדור לתוך החלק של הנבחרת שעומדת נגדנו”, אמר לפני הפגרה הנוכחית כשנשאל על מה הוא מצפה משחקניו.

בדרך כלל, הנבחרות שלו אוהבות לרוץ ולהתגונן בצורה חזקה שמועילה ביציאה להתקפות מעבר, אם כי כאמור, לא תמיד מצליחות. את נבחרת ישראל המאמן פגש בעבר בכהונה של אלי גוטמן, והצליח לנצח אותה 1:2 במשחק ידידות, אבל “זה שייך לנחלת העבר, וזה כבר לא רלוונטי”, לטענתו.

גאורגי קונדראצב כעת נלחם על המשרה שלו בנבחרת הבלארוסית, שכמו המדינה, חווה משבר גדול גם היא. “מצב השחקנים החמיר במדינה”, אמר על השחקנים בעבר, “צוותי האימון חזקים, אבל אצל השחקנים יש בקושי לגיונרים”. עם סגל שרובו משחק בליגה המקומית, גאורגי ושחקניו ינסו להילחם נגד הגורל הצפוי, ולנסות להחזיר טעם טוב לקהל שצופה במשחק מרחוק.

צפו: אימון נבחרת ישראל
אסור לפספס
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
נגןנטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ שלה
נטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ החדשים
נגןכשאבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו עם צמד
האבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו כובש צמד
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */