בחודש מרץ האחרון ערך חלוץ אספניול חוסלו את הופעת הבכורה שלו בנבחרת ספרד, כשהוא כבר בן 33. הוא עלה רק בדקה ה-81, אך הספיק לכבוש צמד בזק בניצחון של נבחרתו על נורבגיה 0:3 במסגרת מוקדמות היורו.
אתמול (חמישי) בחצי גמר ליגת האומות נגד איטליה, חוסלו, שלפי כל הדיווחים כבר סיכם בריאל מדריד, שוב נכנס מהספסל לקראת הסיום, בדקה ה-84. הפעם, בהופעתו השלישית במדי הנבחרת ועם נגיעתו הראשונה בכדור, כבש שער ניצחון בדקה ה-88 שהעניק לספרד 1:2 וכרטיס לגמר, בו תפגוש את קרואטיה (ראשון, 21:45).
2 צפייה בגלריה
חוסלו
חוסלו
סיכם בריאל. חוסלו
(צילום: JOHN THYS / AFP)
2 צפייה בגלריה
חוסלו מאטה
חוסלו מאטה
שלושה שערים ב-81 דקות. חוסלו
(צילום: JOHN THYS / AFP)
בשלושת משחקיו במדי ספרד, חוסלו בעט לשער רק חמש פעמים - ארבע מהן למסגרת - וכבש שלושה שערים ב-81 דקות בסך הכל (שער בכל 27 דקות). לא סתם מאמן ריאל קרלו אנצ'לוטי כבר אמר עליו שהוא אוהב אותו, כי מאמנים אוהבים חלוצים שכובשים.
"הוא היה מורכב מאמונה", סיפר חוסלו על השער שלו. "הכדור הגיע אליי והרגשתי שאני לא בנבדל לפני שכבשתי. אנחנו גאים מאוד. כשאתה משחק נגד איטליה הדברים יכולים להסתבך, אבל הגיע לנו לנצח". כשנשאל האם בשנה הבאה הוא חלק יהיה מהבלאנקוס, סירב לענות.
חוסלו, שכבש 16 שערים בעונה החולפת במדי הקבוצה שירדה לליגת המשנה, קיבל בסיום מחמאות ממאמן נבחרת ספרד לואיס דה לה פואנטה. "הוא כדורגלן נהדר והוא חשוב מאוד. המחליפים היו פנטסטיים. הוא מראה את האמונה שיש לשחקנים במטרה שהצבנו לעצמנו", אמר עליו המאמן. ב'אס' נכתב עליו: "גיבור בשעת חירום, הבחור שמריח את השער ומרגיש שהוא יכול להיות איש המשחק".
מי שקבע היסטוריה אתמול הוא המגן הימני חסוס נבאס, שבגיל 37 שנים ו-206 ימים עלה בהרכב נבחרת ספרד ובכך הפך לשחקן המבוגר ביותר שלובש את המדים הלאומיים. שחקנה של סביליה ערך את הופעת הבכורה שלו בנבחרת ספרד ב-2009 בניצחון 1:2 על ארגנטינה במסגרת משחק ידידות.
המאמן המאוכזב רוברטו מאנצ'יני, שנבחרתו החזיקה בכדור רק ב-38 אחוז מהזמן ואיימה שלוש פעמים בלבד על מסגרת השער של אונאי סימון, לקח אחריות בסיום כשאמר: "ספרד שיחקה יותר טוב מאיתנו. התכוננו למשחק מסוג אחר, אבל לא הצלחנו לבצע את התכניות שלנו. שיחקנו קצת אחרת והשינוי הטקטי כנראה עלה לנו בהפסד".
ספרד, שנעצרה לפני שנתיים בגמר ליגת האומות נגד צרפת, תפגוש כאמור את קרואטיה במשחק על הגביע, ותקווה ללכת הפעם צעד אחד רחוק יותר ולזכות בתואר ראשון מאז יורו 2012.