פרנקו: "גאה בשחקנים, האוהדים והאווירה"
(פרנקו: "גאה בשחקנים, האוהדים והאווירה")
אכזבה עצומה בהפועל ת״א, שהייתה במרחק נגיעה מאליפות שישית והראשונה מזה 54 שנים - אך לבסוף הפסידה 94:90 ליריבה המרה מכבי ת״א, בתום סדרת גמר פלייאוף דרמטית וסוערת, שהסתיימה ב-1:2 לטובת הצהובים.
הצהובים כבר ברחו ליתרון דו ספרתי במהלך הרבע האחרון, אבל אז, האדומים הצליחו לעלות ליתרון בתום ריצת 0:17 מהסרטים. המארחת התעשתה ועלתה שוב ליתרון, אך השחקנים של פרנקו לא ויתרו והצליחו לצק עד למינוס 2 בלבד, כשעל השעון 10 שניות לסיום. עם זאת, בסופו של דבר הם ראו את מכבי חוגגת את האליפות ה-56 בתולדות המועדון.
3 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ת"א מאוכזבים
שחקני הפועל ת"א מאוכזבים
שחקני הפועל ת"א מאוכזבים
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
תומר גינת
תומר גינת
"התחלנו תהליך". גינת
(צילום: עוז מועלם)
במהלך כל העונה דיברו במועדון שזה הזמן לשבור את תקרת הזכוכית, והם באמת היו פסיעה מלעשות זאת. לצערם, הם לא הצליחו להגיע לדובדבן שבקצפת, ולא בפעם הראשונה. לא צריך ללכת רחוק מדי. רק בעונה שעברה הם הצליחו להגיע עד לגמר גביע המדינה, בו נכנעו לבני הרצליה.
למרות האכזבה הגדולה, בהפועל ת״א מסיימים את העונה הזאת עם הרבה מאוד רעב לקראת ההמשך ומתנחמים בכך שמדובר באחת העונות הטובות של המועדון בשנים האחרונות, עם רבע גמר היורוקאפ וגמר בפלייאוף בארץ, אחרי שהדיחו בחצי גמר את מחזיקה הגביע, הפועל ירושלים.
האדומים שמו דגש על הדברים שהם היו פחות טובים אצלם אתמול וגם על השחקנים שלא הצליחו לבוא לידי ביטוי. אחד מהם היה ג׳ורדן מקריי, שאומנם סיים עם 12 נקודות אבל גם עם 1 מ-7 לשלוש. גם בר טימור היה בערב חלש עם 6 נקודות בלבד וג׳יילן הורד לא היה נראה מרוכז, אבל בקבוצה יצאו עם טעם רע ממספר החלטות של השופטים.
3 צפייה בגלריה
שחקן הפועל ת"א תומר גינת
שחקן הפועל ת"א תומר גינת
שנה מאוד אמוציונלית. תומר גינת
(צילום: עוז מועלם)
"קצת קשה לי לסכם אחרי משחק כזה", אמר דני פרנקו. "כואב לי כי באנו לפה לקחת את התואר הזה, באנו לפה והרגשנו שווים, הרגשנו ראויים, היה משחק קשוח לשתי הקבוצות, אבל בסופו של דבר המשחק הזה יכל ללכת לכאן או לכאן. דברים קטנים, באמת דברים קטנים. שריקות זולות, סל של בונזי שהיה בוודאות אחרי הזמן ולא הלכו לבדוק, הרגשתי יהירות מצד השופטים, היו צריכים לבדוק את זה. החמישית של אונואקו. אני לא מאשים את השופטים, אבל לא קיבלנו את הקרדיט והכבוד שהיינו צריכים לקבל. אלה מהשופטים הטובים שלנו וזה לא היה צריך לקרות".
מי שהיה נראה שלקח הכי קשה מכולם את הפסד האליפות הזאת היה תומר גינת שנצפה בוכה ישר אחרי הבאזר. גם לאחר מכן בחדר מסיבת העיתונאים התקשה לדבר כשהדמעות בכל פעם מחדש צפות לו. "השנה האחרונה הייתה מאוד מורכבת מבחינתי, מאוד אמוציונלית", אמר גינת. "אחרי הבחירה שעשיתי בקיץ, הגעתי עם הרבה ציפיות מהסביבה וגם מעצמי, היו לא מעט רגעים בעונה שהרגשתי שאני צריך להוכיח משהו למישהו, לא תמיד היה לי קל להתמודד עם זה. היה לי חשוב מאוד שהפועל ת"א תצליח בכל מחיר, לא משנה מה זה אומר".
גינת סיכם: "כל הסדרה הזאת בסוף זה סיפור. הפועל ת"א חוזרת לסדרת גמר נגד מכבי - זה סיפור. גם מבחינתי באופן אישי, וגם למועדון. התחלנו תהליך, התחילו בלעדיי בשנה שעברה, אני נהניתי מכל רגע עם האנשים האלה. אין לי מילים כמה זה כואב הפספוס הזה, כי הרגשנו שיש לנו משהו פה, ופספסנו את זה על הדברים הקטנים. הציפו אותי הרבה רגשות, אבל אם מסתכלים על העתיד, המטרה בסוף זה להביא את הפועל ת"א למעמדים האלה פעם אחרי פעם. אני מקווה שעם הניסיון והתחושות שאנחנו לוקחים מכאן, נהיה חכמים יותר ומנוסים יותר וטובים יותר".