המשרד לביטחון לאומי ומשרד האוצר סיכמו הערב (ג') על העלאה במשכורות השוטרים והסוהרים בדרגות הנמוכות, במסגרת מתווה עבודה משותף ליישום תוספות השכר בין משרד האוצר למשרד הבל"ם.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש" ב-ynet radio
על פי הסיכום העקרוני, כל השוטרים והקצינים בדרגת רס"ל, רס"ר, מפקח ופקד יקבלו העלאה של כ-1,000 שקל כבר במשכורת חודש יולי (שתשולם בראשון לאוגוסט). מדובר בסך הכל בכ-11,000 שהם כ-40% משוטרי הקבע של משטרת ישראל. כמו כן, העלאה דומה סוכמה גם באשר לכ-3,200 משרתי שירות בתי הסוהר - כל הסוהרים בדרגות רס"ל, רס"ר, מישר וכלאי, המהווים בסך הכל כשליש ממשרתי שב"ס.
1 צפייה בגלריה
אבטחה ליד בית העלמין הצבאי שבנתניה
אבטחה ליד בית העלמין הצבאי שבנתניה
שוטרים. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה
(צילום: יאיר שגיא)
במשרד לביטחון לאומי מציינים כי מדובר בפעימה ראשונה מתוך שלוש פעימות שיתקיימו בשנתיים הקרובות, כאשר הפעימה הבאה צפויה להיות בינואר 2024 והפעימה השלישית בינואר 2025.
ברקע, אלפי שוטרים ישבו על הגדר והמתינו לבשורה האם ההבטחות להעלאות שכר אכן יקויימו לפני שיחליטו האם להתפטר מהמשטרה. גורם בכיר במשטרה אמר: "שוטרים רבים ברמת הפעילות בניידות הסיור המתינו להעברת תקציב המדינה ולשמוע האם יתממשו ההבטחות להעלאה בשכר".
מנתונים שהגיעו ל-ynet עולה כי מתחילת שנת 2023, 944 אזרחים ושוטרי שח"ממ (שסיימו שרות סדיר כשוטרים) התגייסו למשטרת ישראל, אולם מנגד התפטרו 462 שוטרים ופרשו לגמלאות עוד 342 שוטרים.
אחרי השנה הקשה ב-2022 והתחושה של מתפטרים שנוטשים את השירות במשטרה, הביעו היום שביעות רצון שיש יותר מתגייסים מאשר מתפטרים ופורשים לגמלאת.
במשטרה המתינו עם קמפיין לגיוס המוני למשטרה כדי להשלים את 2,000 התקנים שחסרים כיום בתחנות המשטרה ברחבי הארץ, לצד תוספת תקני שוטרים של עוד 3,200 שוטרי בשנים 2024-2023. מדובר באתגר גיוס ענק כשנותרה רק חצי שנה ל-2023, ובמשטרה מקווים כעת שעם הבשורה של התוספת בשכר יצליחו למשוך צעירים רבים למשטרת ישראל.
יחד עם זאת, לפי קצב הגיוס למשטרה וקצב ההתפטרות ומנגד, לא נראה שהמשטרה תעמוד ביעד למלא לפחות את 2,000 השוטרים שכבר חסרים כיום, עוד הרבה לפני שיעברו לגייס את התוספת שאושרה למשטרה.
השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, אמר: "מודה לראש הממשלה ושר האוצר שיחד איתם הבאנו את ההישג החשוב הזה ובעזרת השם נמשיך לעשות הכל כדי לחזק את המשטרה. להוסיף עוד שוטרים, להחזיר את אלו שהלכו הביתה בשנים האחרונות ולהחזיר את הביטחון לאזרחי ישראל".