יום שבת, 08.06.2024 שעה 20:09

רובי אלמליח זכה בפרס לעיתונות ע"ש מודי בר און

יוצר סדרת הטלוויזיה 'ליגה ג' זכה בפרס בסך 18 אלף ש"ח ביוזמה של משפחת בר און, ארגון העיתונאים והעיתונאיות ואיש העסקים עופר גריל משבח הנדסה

|
רובי אלמליח  (שחר ברגר)
רובי אלמליח (שחר ברגר)

משפחת בר-און, ארגון העיתונאים והעיתונאיות, איש העסקים עופר גריל מייסד חברת שבח הנדסה, הכריזו הערב (שלישי) כי היוצר של הסדרה ‘ליגה ג’, רובי אלמליח, הוא הזוכה בפרס ע"ש העיתונאי והיוצר, מודי בר-און ז"ל לעיתונות מצטיינת בתחום הספורט, שמחולק השנה לראשונה, בסמוך לציון יום השנה הראשון למותו. לפרס שותף מלא ערוץ הספורט של ישראל, הפלטפורמה התקשורתית שהפכה לביתו של מודי בר-און מאז 1994.
 
אלמליח קיבל הערב את הפרס במסגרת אירוע מיוחד שנערך בסינמטק תל אביב ובו השתתפו מייסדי הפרס, אנשי תקשורת, עמיתים וחברים של מודי שליוו אותו במהלך הקריירה התקשורתית והיצירתית העשירה שלו. העונה השנייה של הסדרה "ליגה ג'" שיצר וביים רובי אלמליח, והפיקו יואב לשם ואסף פרץ, שודרה ב’כאן, תאגיד השידור הציבורי’.

נימוקי ועדת הפרס לזכייה הם: "הסדרה ליגה ג' בכלל, והעונה השנייה שלה בפרט, מבטאת את רוחו, יצירתו ועשייתו התקשורתית של מודי בר און. בדרך של פריזמה פריפריאלית, חברתית וספורטיבית, לא זוהרת אך בועטת, ברגישות ובעדינות, חושפת הסדרה פסיפס עמוק ומדויק של אנושיות במציאות הישראלית המורכבת". לפרס הוגשו בסה"כ 20 יצירות ועבודות תקשורתיות כאשר ועדת הפרס החליטה להעלות מתוכן ארבע יצירות למעמד הגמר.

רובי אלמליח (שחר ברגר)רובי אלמליח (שחר ברגר)

פרט ליוצר הזוכה התמודדו על הפרס גם סדרת הדוקו ‘האגרוף: סדרת הגמר’ אותה יצרו הבמאי, אבידע לבני, עורך התוכן אייל אופנהיים, והמפיק רונן בן טל, הסדרה שודרה ב-yes דוקו. סדרת הדוקו "מינכן 72" שיצרו רומן שומונוב ושני חזיזה, הסדרה שודרה ב־HOT8 והופקה בשיתוף של הערוץ וחברת ההפקה של ג'יידה וויל סמית ‘טלפול’. ‘דרדל'ה לחיבורים’ ספרו האוטוביוגרפי של הכדורגלן מאור מליקסון המשמש כיום כעוזר המאמן של הפועל באר שבע, הספר פורסם בהוצאה פרטית.

מאור מליקסון. היה מועמד (איציק בלניצקי)מאור מליקסון. היה מועמד (איציק בלניצקי)

ועדת הפרס שבחרה ביצירות כוללת את גב' מיקה בר-און (אלמנתו של מודי בר און ז"ל), גב' ענת זלצר(שותפתו של מודי ליצירת הסדרות ‘הכל אנשים’ ו’במדינת היהודים’), עו"ד שימי קדוש (מנהלו האישי ושותפו לדרך של מודי), העיתונאית מירי נבו (נציגת ערוץ הספורט), העיתונאי טל שורר (נציג הוועד מנהל של ארגון העיתונאים והעיתונאיות בישראל), חגית בן יעקב (יו"ר הפורום הדוקומנטרי בישראל), ואיש העסקים עופר גריל מנכ"ל שבח הנדסה.
 
מודי בר-און ז"ל היה איש תקשורת ותאטרון, שחקן, במאי, מורה, תסריטאי, כותב ויוצר תוכן תיעודי, והמגיש המיתולוגי של אולפן ליגת האלופות בערוץ הספורט, תפקיד שמילא בקביעות מאז 1994. לצד עבודתו כמנחה, הוא יצר והפיק סדרות תעודה רבות ביחד עם שותפתו ענת זלצר. הסדרות העניקו מבט רחב ומעמיק על החברה הישראלית, ההיסטוריה שלה והגיוון התרבותי והחברתי שבה.

מודי בר-און (יובל חן)מודי בר-און (יובל חן)

הגישה הייחודית של מודי בכל אשר עשה, הצבע, השנינות, ההומור והאינטליגנציה הפכו אותו לדמות יוצאת דופן, אהובה ומוערכת בכל בית בישראל, דמות שתיזכר לתמיד בליבנו. מודי נפטר ממחלה קשה בסוף חודש מאי 2022, יום לאחר שפורסמה כתבתו האחרונה במסגרת שידור גמר ליגת האלופות.

אסור לפספס
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
נגןנטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ שלה
נטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ החדשים
נגןכשאבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו עם צמד
האבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו כובש צמד
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */