לאחר ההצלחה המדהימה של נבחרת הנוער באליפות העולם עד גיל 20, הנבחרת הצעירה (עד גיל 21) מתכוננת לאליפות אירופה, שתיפתח בשבוע הבא, ביום חמישי. החבורה של גיא לוזון תשחק בבית אחד עם גרמניה, אנגליה וצ'כיה, ותקווה להפתיע את היריבות, שעל הנייר טובות ממנה.
היום (שלישי) ערכו הכחולים-לבנים מסיבת עיתונאים לקראת פתיחת הקמפיין, כאשר ביום חמישי הקרוב תערוך הנבחרת משחק אימון נגד נבחרת בלגיה. המאמן גיא לוזון התייחס בין השאר להשתלבות שחקני נבחרת הנוער, שהצטרפו לנבחרת שלו לאחר המונדיאליטו.
1 צפייה בגלריה
מאמן נבחרת ישראל הצעירה גיא לוזון
מאמן נבחרת ישראל הצעירה גיא לוזון
הכנה לא אידיאלית. גיא לוזון
(צילום: נדב אבס)
המאמן גיא לוזון: "ראשית, כל המחמאות והסופרלטיביים לנבחרת הנוער, אופיר חיים והצוות. עשו טורניר מדהים, הביאו כבוד גדול לכדורגלן הישראלי, ואנחנו גאים בהם מאוד. שלוש הנבחרות עשו קיץ לא רגיל: אנחנו עלינו לאליפות אירופה, הנבחרת הבוגרת עשתה קמפיין גדול בליגת האומות והנוער עם אליפות אירופה, שהביאה אותם למונדיאליטו".
על ההכנה: "ההכנה שלנו קצת נפגעה. לא עשינו שום משחק אימון לפני היורו מרגע ההעפלה. יתרה מכך, האימון הראשון שיהיה לי סגל מלא יהיה יום לפני המשחק הראשון נגד גרמניה. אני שמח מאוד מההצלחה של נבחרת הנוער, אבל השחקנים שלהם הצטרפו מאוחר וההכנה שלנו נפגעה. הכול סוכם מראש כמובן, כלום לא בא בהפתעה. שלחתי את השחקנים למונדיאליטו באהבה, למרות שידעתי שזה יפגע לנו בכנה ליורו. ידענו שבאיזשהו מקום אנחנו מקריבים את הנבחרת האולימפית".
על השחקנים שלא יגיעו: "גם סוף פודגוראנו, גם מוחמד כנעאן, וגם ליאל עבדה לא יהיו איתנו והם היו שחקנים מרכזיים מאוד בקמפיין בו עלינו ליורו. אוסקר יהיה איתנו ויגיע יום לפני שתתחיל האליפות אנגליה באים עם עשרות שחקנים מהפרמייר-ליג, בגרמניה יהיו שחקנים עם ניסיון בבונדסליגה. בכל מקרה, נעבוד קשה ונעשה הכול כדי להצליח. נבוא לתת פייט".
לוזון נשאל האם הופתע מהצלחתם של שחקני נבחרת הנוער: "רבים מהם כבר שיחקו איתנו ואפילו פתחו בהרכב במשחקים מול קרואטיה ושוויייץ, כך שלא הופתעתי". לגבי ההשתלבות שלהם: "יש ג'ט לג לאחר החזרה מארגנטינה והם עוד צריכים להתאושש. הם יעברו אימון שחרור ויעלו ביום ראשון על הטיסה, אבל לא ישחקו במשחק האימון הקרוב נגד בלגיה".
גיל כהן: "אנחנו מתרגשים וגאים בהצלחה של שחקני נבחרת הנוער, שעשו הישג היסטורי. אנחנו מקווים שגם אנחנו נשאב השראה ונפתיע. כשאתה מגיע לנבחרת אתה בשניה מרגיש את החיבור לשחקנים האחרים, והוא נוצר באופן כמעט מיידי. המטרה היא ללכת הכי רחוק שאפשר ולנסות לעבור את שלב הבתים".
עומרי גאנדלמן: "הטורניר הזה יהווה במה ענקית לכולנו, ואנחנו מחכים לזה. כל מי שנמצא בסגל יודע כמה קשה צריך לעבוד. אין לנו בעיה עם ציפיות, אנחנו מקווים לעשות את שלנו ולהגיע הכי רחוק שאפשר". על הצלחת נבחרת הנוער: "הייתי בקשר עם תומר צרפתי, שהוא גם מנתניה כמוני. אנחנו וגם כל המדינה למדנו מהם המון. אנחנו מברכים אותם על ההישג המדהים הזה".