אסון גדול אמש (ראשון) באוסטרליה: לפחות 10 בני אדם נהרגו בתאונת דרכים קשה, לאחר שאוטובוס שבו נסעו בחזרה מחתונה, התהפך. 25 בני אדם נוספים נפצעו, והנהג נעצר, במה שכבר כעת מוגדרת כאחת מתאונות הדרכים הקשות ביותר בהיסטוריה של אוסטרליה בעשרות השנים האחרונות.

התאונה הקשה התרחשה בשעה 23:30 (שעון מקומי), סמוך לעיירה גרטה במדינת ניו סאות' ווילס, כ-180 ק"מ מצפון-מערב לעיר סידני. האזור הזה נחשב כאתר עמוס בכרמים ויקבים, ונחשב כיעד אהוב ופופלרי לקיום חתונות ואירועי שמחה.

"להבנתי, הם כולם היו יחד בחתונה ונסעו יחד באוטובוס המאורגן, ככל הנראה למקום שבו היו אמורים להתאכסן", אמרה טרייסי צ'פמן, אחת מבכירות המשטרה בניו סאות' ווילס. היא אמרה כי כל הסימנים מראים על כך שמדובר בתאונת יחיד, וניכר כי האוטובוס התהפך לאחר שככל הנראה הגיע במהירות גבוהה מדי למעגל תנועה בדרך.

הנהג, גבר בן 58, נעצר מיד וצפוי להיחקר בחשד לחלקו בגרימת התאונה, וההערכה היא כי יוגש נגדו כתב אישום. מיד לאחר התאונה הוא נלקח לבית החולים הסמוך לעבור בדיקות אלכוהול וסמים, כפי שמחייב הפרוטוקול, והתוצאות צפויות להתקבל בהמשך. על פי עדויות שונות, ערפל כבד שרר אמש באזור שבו התרחשה התאונה.

"כולנו מכירים את ההנאה והשמחה שבללכת לחתונה", אמר ראש ממשלת אוסטרליה אנתוני אלבנזה. "הם חלק מהרגעים השמחים ביותר שלך בחיים. כל כך אכזרי, עצוב ולא הוגן לסיים יום כל כך שמח במקום כזה יפה עם סוף כזה נורא".