ב-2009 ריאל מדריד רכשה כמה וכמה שחקנים מעניינים, במטרה לחזור לטופ האירופי. ביניהם היו קאקה (כדורגלן השנה של פיפ"א לשנת 2007, כריסטיאנו רונאלדו, צ'אבי אלונסו וגם כדורגלן צעיר ומבטיח בצרפת ששמו קארים בנזמה, עד אז שחקנה של ליון - השליטה הכמעט בלעדית של הליגה הצרפתית באותן השנים. סכום ההעברה היה 35 מיליון יורו, צנוע במונחים של היום.
14 שנים אח"כ בנזמה עוזב את הבלנקוס לאל-איתיחאד מסעודיה כאחד השחקנים הגדולים בתולדות המועדון, כשהוא מחזיר את ההשקעה ובגדול. ברוב עונותיו, הבקיע 20 שערים ומעלה כשהשיא היה 44, לפני שנה. סה"כ השורה הסטטיסטית מאוד מרשימה - 354 שערים ב-648 הופעות, 0.54 בממוצע למשחק. הוא גם מדורג שני בטבלת כובשי כל הזמנים וחמישי בטבלת ההופעות.
1 צפייה בגלריה
בנזמה
בנזמה
בנזמה
(צילום: Pierre-Philippe MARCOU / AFP)
יש לו מניות רבות מאוד בחמש הזכיות בליגת האלופות וביתר התארים, סה"כ 25. הוא פרח כצלע השנייה במשולש שהורכב ממנו, מרונאלדו ומגארת' בייל. מעזיבת רונאלדו שימש בנזמה כמבוגר האחראי, אבל הצליח לתרגם את הדומיננטיות שלו לזכייה החמישית והאחרונה בגביע עם האוזניים הגדולות עקב הגעתם של הברזילאים הצעירים ויניסיוס ורודריגו, שעשו בהשגחתו קפיצת מדרגה וצפויים להשתדרג אף יותר עם עזיבתו.
אם נעזוב את הסטטיסטיקה, נדבר גם על אישיות. נכון, היו לו נפילות כמו קלטת הסחיטה שבגללה הושעה מנבחרת הטריקולור; החברות האדוקה מדי עם גורמי פשע צרפתיים שחלקם היו חברי ילדות; וכן העובדה שפיספס את הזכייה במונדיאל ברוסיה. אבל מדובר באדם שהשקיע את כל זמנו ומרצו לכדורגל. שותפו לאקדמיה בליון, מאור בוזגלו שהיה שותפו באקדמיית הכדורגל של ליון, סיפר לתקשורת הישראלית שבנזמה צופה בכדורגל בלי הפסקה ובעל ידע נרחב בהיסטוריית המשחק, כולל החוקים ושמות המאמנים והשחקנים.
בנוסף, בנזמה דחה ניתוח חיוני בכף היד כדי שקבוצתו לא תחסר אותו במאבקי האליפות של השנה האחרונה וכן התעקש להשתתף משחקים מכריעים בחודש הרמדאן. ראוי להערכה בלי צל של ספק. עכשיו ריאל מדריד שוברת את הראש מי יהיה מחליפו. יהיה אשר יהיה, הוא יצטרך לעבוד סופר קשה כדי להיכנס לנעליו.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.