אין להשיג? מתכון קראנץ' קורנפלקס ביתי ששבר את הרשת

טרנד הקראנץ' החדש הוביל למחסור בחנויות • כתוצאה מכך, בלוגרים רבים הציפו את הרשתות בסרטונים למתכונים ביתיים "זולים, טעימים וקלים להכנה" • לפניכם אחד הפופולריים מביניהם

קראנץ' קורנפלקס. צילום: עמי שומן

כדרכם של טרנדים המתחילים ברשת, גם קראנץ' קורנפלקס הפך כמעט בין לילה מרגע שנחשף למוצר הכי נחשק בפריזרים של החנויות. מה שכמובן הביא גם לצד הפחות מתוק של טרנדים מסוג זה: מחירים מופקעים ומחסור. אמנם תמיד אומרים לנו "לא לבכות על חלב שנשפך", אבל אם תרצו - תוכלו לייצר בעצמכם גרסה ביתית קלה, מהירה ובעיקר זולה של הארטיק. כל שעליכם לעשות הוא להצטייד בחלב ונכונות לשפוך אותו.

איזה קראנץ' יסחוף את ישראל? // צילום: משה בן שמחון

ריקאפ מהיר לטובת כל מי שמתקשה לעקוב אחר הטרנד החדש שמשגע את המדינה: זוכרים את הרולאפס? אפשר כבר להעביר אותם לארכיון יחד עם הקראנץ' פיסטוק, שהטריף את המדינה לפני שנה, פנו מקום למלך החדש: קראנץ' קורנפלקס, שהוא אגב בדיוק מה שהשם מרמז: ארטיק בטעם החלב של הקורנפלקס.

אפשר גם בבית, צילום: עמי שומן

הטעם החדש של סדרת קראנץ׳ נבחר בשיתוף פעולה בין חברת נסטלה לקבוצת הפייסבוק ״רעבים ברעבך״. במסגרת שיתוף הפעולה, נערך במטה נסטלה מבחן טעימה למספר גרסאות בטעמים שונים, חברי הקבוצה שהשתתפו דירגו את השלגונים ולבסוף נבחר הטעם החדש.

באפליקציית Wolt, למשל, דיווחו כבר ביום בו הושק המוצר על שיאי מכירות. לפי דיווחי החברה, עוד ביום החשיפה נעשו רכישות של מעל חמישה שלגונים בדקה, אלפי שלגונים נמכרו במארזים והמלאים הגיעו לסיום. למרות שהמחיר ליחידה בודדת אמור לעמוד על כ- 15 שקלים, יש מלינים על כך שהוא נמכר היום גם במחירים גבוהים פי ארבעה.

@zion_cakes#העוגותשלציון♬ צליל מקורי - ציון | עוגות וקינוחים 🍩

עד כמה הטרנד פופולרי ברשת?

רק בטיקטוק חיפוש מהיר של צמד המילים "קראנץ' קורנפלקס" מעלה כי הוא מוזכר עשרות מיליוני פעמים בווריאציות שונות. גם בפייסבוק, באינסטגרם, ביוטיוב ואפילו בטוויטר ניתן למצוא אלפי אזכורים של השלגון.

בניסיון להילחם בתופעה, גולשים רבים וביניהם פודיז שמסרבים לשלם את המחירים המופקעים, הציפו את הרשתות החברתיות בסרטונים למתכונים ביתיים שהם לדבריהם "זולים, טעימים וקלים להכנה".

אז איך תוכלו להכין את הקראנץ' בקלות בבית עם כמה מצרכים בסיסיים?

צירפנו לכם מתכון מעמוד הטיקטוק של ציון בריגה "ציון עוגות וקינוחים" (19.4 אלף עוקבים). שני הסרטונים שהוא העלה ובהם המתכון הביתי שלו לקראנץ' קורנפלקס, צברו קרוב למיליון צפיות. בתיאבון ותשמרו לנו ביס.

@zion_cakes#העוגותשלציון♬ You Spin Me Round (Like a Record) - Netta

מתכון לקראנץ' קורנפלקס

רכיבים
מתכון ל-12 יחידות גדולות

יש להצטייד במקלות ארטיק
לליבת הקראנץ':
4 כוסות קורנפלקס טחון דק מאוד
200 גרם שוקולד לבן מומס
4 כפות שמן

אופן ההכנה -
לערבב יחד את הרכיבים ולשטח בשתי תבניות אינגליש קייק. להכניס למקפיא ל-10 דקות. אחרי 10 דקות לחתוך לאצבעות ולהחזיר למקפיא עד להרכבה.

לגלידה:
500 מ"ל שמנת מתוקה 38%
כוס וחצי קורנפלקס
300 גרם חלב מרוכז
כפית תמצית וניל

אופן ההכנה -
לערבב יחד שמנת מתוקה ואת הקורנפלקס בקערה ולהכניס למקרר לשעה לפחות.
לסנן את השמנת מהקורנפלקס, למעוך בעזרת כוס את הקורנפלקס כך שכל השמנת תצא ולהקציף עד לקצפת יציבה.
להוסיף 300 גרם חלב מרוכז, כפית תמצית וניל ולקפל לבלילה אחידה. להעביר לשקית זילוף ולזלף מעט בתוך תבנית מגנום. מעל לשים את הליבה ואת המקל ואז לשים שוב גלידה.
להכניס למקפיא ל-6 שעות לפחות.

לציפוי:
400 גרם שוקולד לבן
40 גרם חמאת קקאו
חצי כוס קורנפלקס שבור

אופן ההכנה -
אחרי ההקפאה מחלצים מתבנית המגנום ומכינים ציפוי מהשוקולד לבן וחמאת
הקקאו: ממיסים אותם יחד במיקרוגל ומוסיפים כחצי כוס קורנפלקס שבור גס ומערבבים. מעבירים לכוס צרה וגבוהה, טובלים את הגלידה, מניחים על נייר אפייה ומקפיאים במשך כמה דקות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר