(התקציר באדיבות כאן11, תאגיד השידור הישראלי)
אחרי ההדחה הכואבת בחצי גמר המונדיאליטו, תעלה הערב (20:30) נבחרת ישראל עד גיל 20 למשחק על מקומות 3-4 נגד נבחרת דרום קוריאה. זאת בתקווה להמתיק את הגלולה המרה עם זכייה במדליית הארד, במשחק שיינעל עבור הכחולים-לבנים את הקמפיין בארגנטינה. פרשת שחרור השחקנים עדיין מעיבה על האווירה בקבוצה של אופיר חיים, שתעלה למשחק עם שלושה שחקנים מחליפים בלבד.
במסיבת עיתונאים דחופה שקיימה המשלחת בשעות הערב של יום שישי (שעון ישראל), הסביר המנהל המקצועי של הנבחרות הצעירות, בוני גינצבורג, את ההחלטה השנויה במחלוקת לשחרר את השוער תומר צרפתי, הבלמים אור ישראלוב וסתיו למקין, המגן רוי רביבו והחלוץ דור תורג'מן – לטובת סגל הנבחרת הצעירה, שמתכוננת בימים אלה לאליפות אירופה. "האליפות הזאת חשובה יותר מהמשחק על המקום השלישי – גם השחקנים מבינים זאת", הבהיר גינצבורג, שבעצמו עזב את ארגנטינה במטרה להיות נוכח במחנה האימונים של הנבחרת של גיא לוזון.
2 צפייה בגלריה
אלאן מאטורו מנסה מספרת
אלאן מאטורו מנסה מספרת
מדמון ותור'גמן מול מאטורו, בחצי הגמר. אחד מהם ייחסר
(Luis ROBAYO / AFP)
בהיעדר החמישה, מי שאמור לפתוח בין הקורות במקום תומר צרפתי הוא אופק מליקה, שוערה של הפועל רעננה שעשוי לעבור בקרוב למכבי פ"ת. "ציפיתי וחיכיתי לזה, המשכתי להתאמן כמו שצריך ושמח שזה הגיע, אעשה את הכי טוב שאני יכול", אומר השוער. "אתמול הגיע אליי תומר צרפתי ונתן לי כמה טיפים לקראת המשחק. המעבר מרעננה לקרב על הארד במונדיאליטו הוא מאתגר, ואנחנו רעבים להצליח גם במשחק הזה".
"לחץ? אני שנתיים בנבחרות ומרגיש טוב והרבה יותר מוכן ובשל", ממשיך מליקה. "סבתא שלי דיברה איתי לקראת המשחק, אמרה לי שאעצום עיניים ואעשה דמיון מודרך עם קולות של קהל. מדהים לשמוע אותה, וכמובן שגם דוד מאיר ואבא ירון עשו לי שיחות מוטיבציה".
2 צפייה בגלריה
אופיר חיים
אופיר חיים
עם שלושה מחליפים בלבד. חיים
( Luis ROBAYO / AFP)
הבלמים שיפתחו בהרכב במקום למקין וישראלוב הם הדר פוקס ושון עדרי, המגינים יהיו עיליי פיינגולד ונועם בן הרוש, והחלוץ צפוי להיות אחמד סלמן. הקשר של מכבי פ"ת, אריאל לוגסי יפתח בהרכב, כשעל הספסל של אופיר חיים יהיו רק שלושה מחליפים. שחקן נוסף שעשוי לקבל קרדיט בהרכב הוא הקשר רן בנימין. "מבחינתנו מרגע שחמישה שחקנים הלכו לצעירה והבוגרת, זה נגמר", אמר השחקן על השחרור של חבריו. "והאמת, זו המטרה של הנבחרות הצעירות, אפילו שאני אני אישית הופתעתי מהמהלך, בכל זאת, חמישה שחקני הרכב. בשבילי זה היה מסע רגשי מטורף, לפתוח על הספסל, לפתוח בהרכב ולרדת במחצית, ואז ההרחקה נגד יפן. הרגשתי שאלוהים נתן לי מתנה עם הניצחון נגד יפן".
"אני פה כי מגיע לי, יש נבחרת חזקה מאוד. אין לנו איזה מאמן מנטלי, כולנו פה ביחד ומאמינים שאפשר לעשות עוד ניצחון. דרום קוריאה נבחרת נהדרת, השחרור של החמישה לא מוריד אותנו, יש פה שחקנים שחודש שלם רק חיכו להזדמנות שלהם, ואני לא יודע מתי השחקנים האלה יגיעו למעמד של קרב על המקום השלישי באליפות עולם. מטורף בכלל להגיד את זה. היינו בחלום במסע הזה, אף אחד לא ציפה והאמין חוץ מאיתנו שנגיע לשלב הזה. היינו בהיי מטורף, ועכשיו אנחנו באים, אחרי יומיים שהיה לנו לאסוף את עצמנו, לזכות במדליית הארד".