שאגות השמחה של אוהדי מנצ'סטר סיטי הרעידו את אצטדיון אטאטורק באיסטנבול. הסיטיזנס השלימו הערב (שבת) זכייה ראשונה בתולדותיהם בליגת האלופות לאחר 0:1 על אינטר, והשלימו עונה חלומית עם טרבל מדהים. פפ גווארדיולה, עבורו זאת זכייה שלישית בתואר היוקרתי ביבשת, התקשה לעצור את הדמעות בסיום, כך גם ארלינג הולאנד, הכוכב הגדול של האנגלים - שאמנם לא כבש, אך ללא ספק הגביע רשום בעיקר על שמו.
רודרי כבש את השער היחיד במשחק בדקה ה-68, בגמר שלא התעלה לרמה גבוהה, בעיקר לאור ההגנה העיקשת שהציגו הנראזורי, שתסכלו את החבורה של פפ. ואולי, דווקא התסכול הגדול במהלך המשחק - הוא זה שהעצים את החגיגות של הדאבלסיטית האנגלית - שהפכה לטרבליסטית.
5 צפייה בגלריה
הולאנד ופפ
הולאנד ופפ
דמעות של אושר. הולאנד ופפ
(צילום: Lars Baron/Getty Images)
5 צפייה בגלריה
שחקני מנצ'סטר סיטי עם גביע ליגת האלופות
שחקני מנצ'סטר סיטי עם גביע ליגת האלופות
קבוצה היסטורית. שחקני סיטי והגביע
(FRANCK FIFE / AFP)
איך שלא מסתכלים על זה, סיטי היא קבוצה היסטורית. התכולים הפכו לאנגלית השנייה אי פעם שזוכה בשלושת התארים החשובים (אליפות, גביע מקומי וצ'מפיונס), בעוד גווארדיולה הפך למאמן הראשון אי פעם שזוכה פעמיים בקריירה בטרבל, לאחר שעשה זאת ב-2009 עם ברצלונה. לעומת מאמנם, אף אחד משחקני מנצ'סטר סיטי לא זכה מעולם בגביע עם האוזניים הגדולות, עד הלילה.
קווין דה בריינה, שכמו בגמר ב-2021 נפצע ונאלץ לצאת מוקדם, אך הפעם זה הסתיים עבורו בצורה הכי מתוקה שיש, היה נרגש בסיום: "אלו היו חודשיים קשים. היו לי הרבה בעיות עם שריר הירך, והיום זה התפרץ. הקבוצה הייתה טובה מספיק גם בלעדיי, וניצחנו. עבדנו בשביל זה כל כך הרבה זמן, זה מדהים. לא הפסדנו העונה בליגת האלופות. זה לא היה המשחק הכי טוב, אבל עכשיו זה הזמן לחגוג".
5 צפייה בגלריה
מאמן מנצ'סטר סיטי פפ גווארדיולה
מאמן מנצ'סטר סיטי פפ גווארדיולה
גווארדיולה מתקשה לעצור את הדמעות
(Lars Baron/Getty Images)
5 צפייה בגלריה
הולאנד
הולאנד
הולאנד והתואר הכל כך מיוחד
(צילום: Catherine Ivill/Getty Images)
הקפטן אילקאי גונדואן, שהניף את הגביע לאחר שני הפסדים בגמר, אמר: "זה לא ייאמן. קשה לתאר במילים מה אני מרגיש. עשינו היסטוריה. זה היה משחק קשה לשתי הקבוצות. לא היינו במיטבנו במחצית הראשונה. היינו מהוססים. ידענו שאנחנו חייבים להשתפר במחצית השנייה. זה היה משחק של 50-50. אנחנו מרגישים ברי מזל שאנחנו אלה שניצחנו בסוף. ידענו שכולם מדברים על הטרבל. היה לחץ, אבל הקבוצה הזו בנויה בשביל להתמודד עם זה בצורה הכי טובה שאפשר".
ג'ק גריליש הוסיף: "אני כל כך מאושר, בשביל זה אתה עובד כל החיים. הייתי נוראי היום, אבל לא אכפת לי. לזכות בטרבל עם חבורה כזאת, זה כל כך מיוחד. כל מי שמכיר אותי יודע עד כמה אני אוהב כדורגל ועל זה חלמתי כל הקריירה. לראות את המשפחה שלי בקהל זה מרגש מאוד. אמרתי לפפ שאני מודה לו. הוא האמין בי כל הדרך. הוא גאון".
5 צפייה בגלריה
סטונס ודיאס
סטונס ודיאס
"קשה לי לתאר את ההרגשה הזו במילים". סטונס (מימין) עם דיאס
(צילום: Catherine Ivill/Getty Images)
ג'ון סטונס: "זה היה מה שחסר לנו. אני מרגיש כל כך שמח. זה תענוג להיות חלק מהקבוצה הזו ולעשות את ההיסטוריה הזאת. אנחנו הקבוצה האנגלית השנייה בסך הכול שזכתה בטרבל. בשני המקרים מדובר בקבוצות כל כך מיוחדות בשני עידנים שונים. הצבנו רף גבוה מאוד. יהיה קשה מאוד לשחזר דבר כזה. לפני שבוע זכינו בגביע, ועכשיו הגענו לפה כדי לזכות בליגת האלופות. קשה לי לתאר את ההרגשה הזו במילים".
על האופן בו תופקד: "שיחקתי יותר כמו מספר 8, ואהבתי את זה מאוד. אני עדיין לומד. אני לא חושב שאני השחקן הכי טוב פה, אבל נתתי כל מה שיש לי, ואני חושב שזה השתלם. יצרנו מצבים והיו מספר רגעי מפתח. אדרסון סיפק הצלה גדולה בסיום".