האלופה לעונת 2022/23 עשויה להיקבע כבר מחר (ראשון, 21:00), כאשר הפועל ת"א תארח מכבי ת"א למשחק מספר 2. הצהובים ניצחו 79:90 במשחק הראשון בסדרה, וניצחון נוסף יעניק להם את האליפות בפעם ה-56 בתולדותיהם. מנגד, האדומים מקווים לשמור על מאזן נקי מהפסדים העונה בדרייב אין על יריבתם העירונית, עליה גברו 95:96 במשחק ביניהן במסגרת הסיבוב השני בליגת העל.
בקבוצה של עודד קטש חולמים לגזור את רשתות הסלים באולם של היריבה המרה, אבל בשל המתיחות שנוצרה בין המועדונים עוד לפני הסדרה, ובטח לאחר משחק מספר 1 - המשטרה עלולה לא לאפשר למכבי ת"א לקיים את אירוע ההנפה באולם במקרה של ניצחון. את התשובה לכך נקבל רק מחר, אחרי שנציגי הפועל ת״א ייפגשו לישיבה הקבועה שלפני משחק עם המשטרה בה יבחנו את הנושא.
2 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
יזכו באליפות באולמה של היריבה העירונית? עודד קטש
(צילום: עוז מועלם)
במכבי ת"א שוקלים לקחת חברת אבטחה פרטית על מנת לאבטח את כל אזור הספסל בפרקט כדי למנוע מאוהדים אדומים להפריע בזמן פסקי הזמן ובכלל. הצהובים גם נערכים כמובן לאפשרות שיזכו בצלחת האליפות כבר ביום ראשון וגם לכך הם רוצים להיערך בהתאם, כשהשאלה המרכזית היא האם ירצו בכלל לקיים את הטקס על הפרקט מול אוהדי הפועל, במידה והמשטרה תחליט שזה אפשרי, או שמיוזמתם יחליטו להימנע מכך ויעבירו את ההנפה למקום אחר.
מאמן מכבי ת"א, עודד קטש, דיבר לקראת המשחק: "במשחקים כאלה צריך לעשות את הדברים נכון, לעשות את הדברים בדרך הנכונה. צריך לראות איזה דברים הפועל ישנו, יש הרבה מה להתרכז במה שקשור לכדורסל. זה לא משחק רגיל ויהיה מאוד מעניין ונקווה שנבוא דרוכים עם תחושת הדחיפות הזאת, להתחיל את המשחק טוב".
על הכושר ודרגת המוכנות של שחקניו: "מה שמדהים אותי במיוחד השבוע כמו בחודש האחרון אבל בטח לקראת סוף העונה, זה שהעייפות לא מורגשת. יש עייפות פיזית כמובן אבל מבחינת הכיף של לבוא לאימון וכמו שאתה שומע הם נהנים אחד עם השני ומאוד רוצים את זה ככה שזה באמת מדהים ולזכות השחקנים".
2 צפייה בגלריה
מאמן הפועל ת"א דני פרנקו
מאמן הפועל ת"א דני פרנקו
לא רוצה שהעונה של קבוצתו תסתיים כבר מחר. דני פרנקו
(צילום: עוז מועלם)
בצד האדום, המאמן דני פרנקו לא רוצה שהעונה של קבוצתו תסתיים כבר ביום ראשון: "אנחנו מנסים לעשות הכול כדי לא לקוות, אלא לנסות לשחק את הכדורסל הטוב ששיחקנו בפלייאוף ולא את הכדורסל מיום חמישי האחרון. הייתה אכזבה, תסכול, מזה שאתה מגיע למשחק כזה ולא מרגיש ששיחקת טוב. יש תחושות חרדה מסוימת מנושא הריבאונד. נעשה הכול כדי שנוכל ללכת הביתה גאים ומרוצים מהעבודה שעשינו".
על הקושי מול היריבה העירונית: "למכבי לא היה משחק קשה ביום חמישי. אנחנו פוגשים יריבה שעברה עונת יורוליג ארוכה, ששיחקה נגד קבוצות יותר טובות מאיתנו. יש לה רקע שהיא יכולה להישען עליו, זו הקבוצה הכי טובה ששיחקנו נגדה השנה והיא מייצרת לא מעט אתגרים. אם נגד הפועל ירושלים מצאנו את הדרך להסתדר למרות הדיבורים על הריבאונד, אנחנו יכולים גם עכשיו".